Composite versterker "De brainstorm"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Maar weer on-topic dan. Van de week de betere speakeraansluitingen er op gezet en de remote aan/uit. Hij is nu wel af
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dat mag je wel zeggen, echt "AF"
Maar de gevolgen zullen nog wel even blijven duren
En wat zo leuk is, er zitten toch nog buizen in
Anne
Maar de gevolgen zullen nog wel even blijven duren
En wat zo leuk is, er zitten toch nog buizen in
Anne
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dat zal op dit forum niet echt meer lukken denk ik...cool schreef:Op DiYaudio is door een aantal mensen ook een gb gemaakt in een aantal varianten. Daar heb ik nog wel printen van maar die ga ik maar zien te verkopen.
@Pjotr,
Het uiterlijk past nu beter bij de kwaliteiten van het "innerlijk".
groet,
Aat
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Mooie remote connector, lemo?Pjotr schreef:Maar weer on-topic dan. Van de week de betere speakeraansluitingen er op gezet en de remote aan/uit. Hij is nu wel af![]()
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Is Fischer, nog duurder
Ooit eens van Kees (Audiomanics) overgenomen voor een vriendelijk prijsje, speciaal voor dit doel.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Vreselijk mooi Peter!
Waar te koop en welke connectoren heb je gebruikt?
En wat voor materiaal zijn die plaatjes waar ze op zitten?
En hoe heb je die teksten erop gekregen.
Ook mooie netentre met (is dat een extra vergrendeling?) op de stekker.
Kortom wat zit er allemaal op de achterkant en waar te koop?
Waar te koop en welke connectoren heb je gebruikt?
En wat voor materiaal zijn die plaatjes waar ze op zitten?
En hoe heb je die teksten erop gekregen.
Ook mooie netentre met (is dat een extra vergrendeling?) op de stekker.
Kortom wat zit er allemaal op de achterkant en waar te koop?
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Hoi Ruud,
Die klemmen komen bij Farnell vandaan: http://nl.farnell.com/webapp/wcs/stores ... t=CL159830
Die plaatjes zijn 1mm Lexan. Ze zijn gewoon met de laserprinter gemaakt. Geprint op dit materiaal: https://www.conrad.nl/nl/frontplaten-fo ... 32576.html en daarna achterop het Lexan gelamineerd met dit spul: https://www.conrad.nl/nl/dubbelzijdig-k ... 29400.html
Het vergt best wel wat oefening om het netjes te doen. Lexan is lastig te zagen, splintert nogal snel. En dat lamineren moet wel zonder luchtbelletjes. Gaat het beste met een goedkope papier laminator in de koude stand.
Ik print ze soms ook wel op transparante overhead sheets en dan inkleuren met acrylverf. Krijg je zoiets als dit: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1512125
Eventueel kun je de laserprint zwarter krijgen met dit spul: http://www.druma.nl/product/zeefdruk_fi ... lackmaker/ (Ook een tip voor bak zelf je printen
)
Ohw ja, dat netsnoer is i.d.d. met een vergrendeling. Dit is uit de V-Lock serie van Schurter: http://v-lock.schurter.com/ Bij Farnell/RS/Mouser etc. te koop.
Die klemmen komen bij Farnell vandaan: http://nl.farnell.com/webapp/wcs/stores ... t=CL159830
Die plaatjes zijn 1mm Lexan. Ze zijn gewoon met de laserprinter gemaakt. Geprint op dit materiaal: https://www.conrad.nl/nl/frontplaten-fo ... 32576.html en daarna achterop het Lexan gelamineerd met dit spul: https://www.conrad.nl/nl/dubbelzijdig-k ... 29400.html
Het vergt best wel wat oefening om het netjes te doen. Lexan is lastig te zagen, splintert nogal snel. En dat lamineren moet wel zonder luchtbelletjes. Gaat het beste met een goedkope papier laminator in de koude stand.
Ik print ze soms ook wel op transparante overhead sheets en dan inkleuren met acrylverf. Krijg je zoiets als dit: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1512125
Eventueel kun je de laserprint zwarter krijgen met dit spul: http://www.druma.nl/product/zeefdruk_fi ... lackmaker/ (Ook een tip voor bak zelf je printen
Ohw ja, dat netsnoer is i.d.d. met een vergrendeling. Dit is uit de V-Lock serie van Schurter: http://v-lock.schurter.com/ Bij Farnell/RS/Mouser etc. te koop.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Mooi om te zien dat met behulp van dit netsnoer de versterker nu ook in ziekenhuizen te gebruiken is!Pjotr schreef:Ohw ja, dat netsnoer is i.d.d. met een vergrendeling. Dit is uit de V-Lock serie van Schurter: http://v-lock.schurter.com/ Bij Farnell/RS/Mouser etc. te koop.
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Hoe gaat het met het zien trouwens? Al dan niet in een ziekenhuis.AatV schreef:Mooi om te zien dat met behulp van dit netsnoer de versterker nu ook in ziekenhuizen te gebruiken is!Pjotr schreef:Ohw ja, dat netsnoer is i.d.d. met een vergrendeling. Dit is uit de V-Lock serie van Schurter: http://v-lock.schurter.com/ Bij Farnell/RS/Mouser etc. te koop.![]()
groet,
Aat
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Mooi Peter, maar er zijn niet zoveel landen waar 230V/60Hz wordt gebruikt.

Re: Composite versterker "De brainstorm"
Klopt, dat is dan weer mooi aanleiding voor gefilosofeerknuisje schreef:Mooi Peter, maar er zijn niet zoveel landen waar 230V/60Hz wordt gebruikt.![]()
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Hoi Barry,
Waren nog wat dingetjes met de BOM. Vanavond zal ik die voor Mouser in de openingspost zetten.
Over het schema: Gezien het vele "internet jatwerk" heb ik, ook in overleg met anderen, besloten dat niet on-line te zetten. Er komt een schema en losse bom op papier mee met de printen. Evenals een componenten plaatsing tekening op A4
Op 5 mensen na heb ik nu de bevestiging binnen en zal die nu ook gaan beantwoorden. Hoe eerder alles rond is des te eerder kan ik de printen gaan bestellen
Waren nog wat dingetjes met de BOM. Vanavond zal ik die voor Mouser in de openingspost zetten.
Over het schema: Gezien het vele "internet jatwerk" heb ik, ook in overleg met anderen, besloten dat niet on-line te zetten. Er komt een schema en losse bom op papier mee met de printen. Evenals een componenten plaatsing tekening op A4
Op 5 mensen na heb ik nu de bevestiging binnen en zal die nu ook gaan beantwoorden. Hoe eerder alles rond is des te eerder kan ik de printen gaan bestellen
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 09 mar 2016, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Nu in ieder geval weer een iemand minder om nog op te wachten 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Nu zie ik de knuisje voedings printen met DC beveiliging en de Composite printen met de Dc beveilings optie......
2 DC beveiligingen lijken me wat veel,maar als leek lijken me de DC beveiliging op de versterker print me de juiste keuze.....
Dit roept wat vragen bij me op.
-Is beide beveiligingen geen probleem
-Kan de DC beveiliging op de versterkerprint de Knuisje voeding uitschakelen door een eenvoudige aanpassing.(en dan bedoel ik ook eenvoudig.)
-Loop ik moeilijk te doen.
2 DC beveiligingen lijken me wat veel,maar als leek lijken me de DC beveiliging op de versterker print me de juiste keuze.....
Dit roept wat vragen bij me op.
-Is beide beveiligingen geen probleem
-Kan de DC beveiliging op de versterkerprint de Knuisje voeding uitschakelen door een eenvoudige aanpassing.(en dan bedoel ik ook eenvoudig.)
-Loop ik moeilijk te doen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Als je de knuisje voedingsprinten gebruikt (met dc beveiliging) kun je die op de versterkerprint weglaten. Pjotr postte ook 2 BOM's voor de versterker, 1 met en 1 zonder DC beveiliging.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op zo 13 mar 2016, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Waarom zit er dan altijd een DC beveiliging op de versterker uitgang en heb ik ze nooit op de voeding gezien?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Je kunt ervoor kiezen de uitgang af te schakelen (en dan zal het relais wel bij de uitgang zitten) bij DC of de voeding van de versterker te halen. Hier is optie 2 gekozen.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
2x een DC beveiliging is dubbelop. Het verschil is dat de DC beveiliging op mijn print geïsoleerd is met opto couplers. Die kun je ook gebruiken met de printen van Knuisje. Dan kun je een deel van de DC detectie op Knuisje zijn printen weg laten en dan die op de versterkerprinten met 2 draadjes aansluiten op de voedingsprint van Knuisje. Er zit daarvoor geen connectortje op Knuisje zijn printen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
De bedoeling van DC beveiliging is dat er geen DC op je speakers komt (als er bv een component defect raakt in de versterker) en je daarmee je speakers naar de eeuwige jachtvelden helpt.dre schreef:Dus het werkt net zo effectief?
De versterker schakelt nu af bij DC, netjes na de elco's zodat die ook nog niet net even kan doorreutelen om je $$ speakers te mollen.
Vind dit een mooiere oplossing dan de uitgang afschakelen eigenlijk.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Is meten bij de uitgang en schakelen bij de voeding niet zoals het hoort dan?
Ik krijg niet helemaal binnen hoe de DC nu gemeten word,of gaat het zo snel naar de voeding terug?
En nee,dan kan ik niet ondebouwen.
Ik krijg niet helemaal binnen hoe de DC nu gemeten word,of gaat het zo snel naar de voeding terug?
En nee,dan kan ik niet ondebouwen.
Laatst gewijzigd door dre op zo 13 mar 2016, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
