Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
We hadden het er in Beetsterzwaag even over, heb ik het nou goed begrepen dat er 1 voedingstrafo is, die hier nog bij komt maar dan in een aparte kast? De trafo's op de foto zijn de UGT's?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Nee.
Dit was even proberen. (of het beter is in de lengte of de breedte)
Er komen nog 2x trafo voor de driver bij en 4 smoorspoelen en de nodige elco,s.
Verder nog de voedingen voor de gloei van drivers en einbuizen 4x print 4x trafo en 2 extra smoorspoelen in de eindbuis gloeivoeding.
Dan nog voeding en print voor de ruststroom veiligheid.
Print voor de negatieve roosterspanning.
Dat was het eerst wel wat zo in me opkomt.
etc. etc.
De hoogspanning voor de eindbuizen komt in een apparte kast,waarvan de 6 laatste elco,s in deze kast komen ,dicht bij de uitgangstrafo,s.
Dus zoiets, maar dan groter...........
Dit was even proberen. (of het beter is in de lengte of de breedte)
Er komen nog 2x trafo voor de driver bij en 4 smoorspoelen en de nodige elco,s.
Verder nog de voedingen voor de gloei van drivers en einbuizen 4x print 4x trafo en 2 extra smoorspoelen in de eindbuis gloeivoeding.
Dan nog voeding en print voor de ruststroom veiligheid.
Print voor de negatieve roosterspanning.
Dat was het eerst wel wat zo in me opkomt.
etc. etc.
De hoogspanning voor de eindbuizen komt in een apparte kast,waarvan de 6 laatste elco,s in deze kast komen ,dicht bij de uitgangstrafo,s.
Dus zoiets, maar dan groter...........
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Maar even een recente opstelling gemaakt,dus alle kilo,s koperwerk naar beneden gesjouwd en passen en meten maar................
De vier smoorspoelen gaan de kast in en op hun plek komen de 8 elco,s voor de driver trappen.
Dit geeft een beetje idee,kan nog veranderen.
De vier smoorspoelen gaan de kast in en op hun plek komen de 8 elco,s voor de driver trappen.
Dit geeft een beetje idee,kan nog veranderen.
Laatst gewijzigd door democles op zo 09 nov 2014, 2:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Denk dat project management software geen overbodige luxe is als je de zaak in elkaar gaat bakken! 
Laatst gewijzigd door ds23man op do 16 okt 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Met passen en meten enz.
Nog een moeilijke vraag, waar en welke voeding voor je kilovolt meter(s?)
Anne
Nog een moeilijke vraag, waar en welke voeding voor je kilovolt meter(s?)
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Planbordje er bij geen punt................ 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Moet ik nog bekijken,,,inplannen.........Nog een moeilijke vraag, waar en welke voeding voor je kilovolt meter(s?)![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zie je wel, een stukje software is tegenwoordig wel nodig voor het bouwen van een buizenbak. Wie had dat gedacht!democles schreef:Moet ik nog bekijken,,,inplannen.........Nog een moeilijke vraag, waar en welke voeding voor je kilovolt meter(s?)![]()
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Nee, effenNog een moeilijke vraag, waar en welke voeding voor je kilovolt meter(s?)![]()
De voeding pluk ik van de dubbele 9v trafo af,die voor de beveiliging bedoeld is.
Waar ik alles ga plaatsen moet ik nog even een tijdje tegenaan kijken.
Testen ga ik ze zeker.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Misschien ook nog een 3D CAD pakketje?democles schreef:
Waar ik alles ga plaatsen moet ik nog even een tijdje tegenaan kijken.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vind het trouwens wel slim. Met een pakketje met een dergelijk hoge WAF mag je je hele huis waarschijnlijk volzetten met audio apparatuur.
groet,
Aat
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Pas op Aat, cavia's worden hier structureel geelimineerd. Straks gebeurd het ook met katten! 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ff gekeken, ik heb alleen nog een kwartetje uit '82 liggen.democles schreef:
Wel K.t ,,de voskot buizen van mid jaren 70 raken op ,ook op het net,prijs voor een goed setje (2 dus en ik gebruik 4) is al x3.
![]()
Heeft er nog iemand 1 of meer liggen uit 1975?
Verkopen aan mij of in een kluis opsluiten
Geen -EV's ook.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
De plaats van de KV meters is bepaald.
Via,de door mede clublid aangedragen ,,Kat software,, de plaats kunnen bepalen.
Via,de door mede clublid aangedragen ,,Kat software,, de plaats kunnen bepalen.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Nee,wordt moeilijk.Ff gekeken, ik heb alleen nog een kwartetje uit '82 liggen.
ik heb er nog een paar,maar dan is het op,einde oefening
Uitverkocht.............
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Een hoop gedoe wat je overhoop haalt voor een beetje herrie in de tent................democles schreef:Maar even een recente opstelling gemaakt,dus alle kilo,s koperwerk naar beneden gesjouwd en passen en meten maar................![]()
De vier smoorspoelen gaan de kast in en op hun plek komen de 6 elco,s voor de driver trappen.
Dit geeft een beetje idee,kan nog veranderen.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja, het is net als stoeien met software,het weegt alleen wat meer........ 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vandaag verder met passen en meten.
De uitgangstrafo,s komen op rubbers te staan,normaal is een rubber doorvoertule voldoende .
Gezien de trafo,s nogal wat wegen
een extra rubberring geplaatst.
De uitgangstrafo,s komen op rubbers te staan,normaal is een rubber doorvoertule voldoende .
Gezien de trafo,s nogal wat wegen
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zorg dan wel dat je trafoblik geaard is om "verrassingen
" te voorkomen
Anne
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zal ik zeker niet vergeten.........
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vandaag een begin gemaakt met het hak en zaagwerk........ 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Gebeurt er nog wat?
Jawel,grof hak en zaagwerk..................
Even een paar pic,s van de vorderingen.
Jawel,grof hak en zaagwerk..................
Even een paar pic,s van de vorderingen.
