Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door FR_Aad »

Kalm aan George.
Ik ben er geweest, dus ik weet hoe het klinkt.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Pjotr schreef: zo 10 dec 2023, 16:47
Geloof ik best. Maar ik snap niet waarom je extra inertia (extra vliegwiel dus) gaat toevoegen als je het plateau juist zo licht mogelijk wilt hebben (voor minimale vliegwielwerking?).
Met wat meer massa duurt het wat langer tot het plateau is opgewarmd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ds23man »

Dus moet je een plaat eerst 4 keer draaien voordat je gaat luisteren.
salomon
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 03 jan 2005, 12:04

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door salomon »

Pjotr schreef: zo 10 dec 2023, 16:47
Geloof ik best. Maar ik snap niet waarom je extra inertia (extra vliegwiel dus) gaat toevoegen als je het plateau juist zo licht mogelijk wilt hebben (voor minimale vliegwielwerking?).
Walt schreef: zo 10 dec 2023, 0:56
........Cock heeft de draaitafel helemaal zelf bedacht, deze komt binnenkort op de markt, idee is een heel licht plateau en een enorm snelle en krachtige motor.
Ik heb toen, enkele jaren geleden toen hij met de ontwikkeling van de draaitafel bezig was, van Cock begrepen dat de diameter van het plateau ook te maken heeft dat de diameter van de lagerpen een kritisch effect heeft op de resonantie van het plateau (rumble in het audiogebied, meettechnisch en gehoormatig aan te tonen) en is geoptimaliseerd door de samenwerking van de massa, diameter van het plateau in combinatie met de diameter van het lager.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Waren ze bij de ontwikkeling van de cd wat praktischer ingesteld.
dubbeltje.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

salomon schreef: ma 11 dec 2023, 16:39
..............
Ik heb toen, enkele jaren geleden toen hij met de ontwikkeling van de draaitafel bezig was, van Cock begrepen dat de diameter van het plateau ook te maken heeft dat de diameter van de lagerpen een kritisch effect heeft op de resonantie van het plateau (rumble in het audiogebied, meettechnisch en gehoormatig aan te tonen) en is geoptimaliseerd door de samenwerking van de massa, diameter van het plateau in combinatie met de diameter van het lager.
Oh op die manier, duidelijk :sure: Dank je. Hij vertelde mij destijds ook dat hij op zoek was naar een bedrijf wat het maken kon. Benodigde toleranties waren kleiner dan 0,1μm. En er was geen machinefabriek dat toen maken kon.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Een beetje kennis is gevaarlijk. Al valt dat gevaar bij een draaitafel wel mee. Maar voor de gelovigen....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Zou je denken? Het had wel te maken met de magnetische rem. Dat moest heel nauwkeurig. Het is een bijzondere tafel en dat is het :sure:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Gelovigen zijn er in vele vormen. Ben ik zelf niet zo in het magnetisme van de magnetiseur, maar ik geloof wel dat meer dan 0,1μm verschil een significante variatie geeft op de remkracht die de magneten uitoefenen op de draaitafel. Laat ik de bijpassende emoticon verder achterwege.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

Wat! Geen emoticon? Bier en chips dan misschien?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef: ma 11 dec 2023, 23:04
Wat! Geen emoticon? Bier en chips dan misschien?
Dat is toch niet magnetisch? Bij mij althans niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hannesie »

Ik heb toen, enkele jaren geleden toen hij met de ontwikkeling van de draaitafel bezig was, van Cock begrepen dat de diameter van het plateau ook te maken heeft dat de diameter van de lagerpen een kritisch effect heeft op de resonantie van het plateau (rumble in het audiogebied, meettechnisch en gehoormatig aan te tonen) en is geoptimaliseerd door de samenwerking van de massa, diameter van het plateau in combinatie met de diameter van het lager.
Vroeger noemden we dan dat zo een meneer "in de ruimte lulde", oftewel "slaat als een tang op een varken", raakt kant nog wal, enz.

Met die suggestieve verhalen is het constant de boel laten verdwijnen in een mist van onduidelijkheden, waarbij de duiding dan was gekleurd.

Teveel meegemaakt van dat soort verhalen.

Is dan niet levensbedreigend, en of gevaarlijk voor de gezondheid.
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ReneN »

Ik post hier bijna niet, maar lees wel eens wel eens mee. Met name dit topic over de set van Walt, maar ik hou er mee op. Er is heel veel kennis hier, maar o, wat een negativiteit ook....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

8) Oh kom op! Even doorbijten! Of ben je als hoge noorderling daar te nuchter voor?
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ReneN »

Ik kom uit het midden van Nederland, maar woon nu inderdaad in het noorden. Maar dit gaat allemaal nérgens meer over. Vind ik....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

Dat klopt, maar daar zitten tevens twee kanten aan…
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Volgens mij maar 1: iedereen heeft zijn mening klaar, maar zelf luisteren ho maar…

Nou dat rijmt, lijkt de kerstman wel… :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: di 12 dec 2023, 15:15
Volgens mij maar 1: iedereen heeft zijn mening klaar, maar zelf luisteren ho maar…
Andere mensen luisteren nou eenmaal ook naar andere dingen en mensen dan die ene Walter. Leg je er maar bij neer Walt :mrgreen:
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leobus »

Pjotr schreef: di 12 dec 2023, 15:53
[quote=Walt post_id=2078031 time=<a href="tel:1702390503" class="external">1702390503</a> user_id=578]
Volgens mij maar 1: iedereen heeft zijn mening klaar, maar zelf luisteren ho maar…
Andere mensen luisteren nou eenmaal ook naar andere dingen en mensen dan die ene Walter. Leg je er maar bij neer Walt :mrgreen:
[/quote]

Ik zou het woordje “ook” in deze zin weggelaten hebben. Ze luisteren naar andere dingen en mensen, maar hebben een mening over dingen en mensen waar ze niet naar luisteren. En daar heb ik dan weer een mening over. [-X
Groet,
Leobus
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ReneN »

Leeuwarden schreef: di 12 dec 2023, 14:39
Dat klopt, maar daar zitten tevens twee kanten aan…
Aan dat negativisme? Ik begrijp het niet, wat is daar het voordeel van dan? Ik zie dat er hier zóveel kennis zit, maar is afbranden dan zogenaamd leuk of zo?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Vroeger noemde ik deze negatieve leden de ‘open baffle brigade’, alles met open baffle was ruk. Nu zijn we 10 jaar verder en is open baffle niet meer weg te denken uit de audio wereld, en nu zijn ze opvallend stil hierover.. dus ik maak me niet druk, over 10 jaar snappen ze het wel verwacht ik.. :D

En wat ik al vaker heb gezegd, sommige mensen willen blijkbaar geen beter geluid.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Ja, vind je het gek? Dat hebben ze al :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Je reactie toont precies aan wat ik bedoel, dus bedankt daarvoor.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Geen dank hoor. Maar wat bedoel je dan eigenlijk?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

Walt schreef: di 12 dec 2023, 16:24
Vroeger noemde ik deze negatieve leden de ‘open baffle brigade’, alles met open baffle was ruk. Nu zijn we 10 jaar verder en is open baffle niet meer weg te denken uit de audio wereld, en nu zijn ze opvallend stil hierover.. dus ik maak me niet druk, over 10 jaar snappen ze het wel verwacht ik.. :D

En wat ik al vaker heb gezegd, sommige mensen willen blijkbaar geen beter geluid.
Een betere weergave komt niet persé van een open baffle af, vaker niet dan wel trouwens. Een open baffle is een smaak keuze, je moet er van houden. Ikzelf heb open baffles gehad toen ik een enorme ruimte had waarin ik ze geheel vrij kon opstellen, dat klonk gewoon erg goed. Maar mijn voorkeur zijn gewoon mooie zware kasten met mooie drivers en filters.
De één rijdt in een cabriolet, met als argument: "het echte auto rijden, maar sommigen willen niet lekkerder rijden" maar met de bijbehorende nadelen.
De ander, ik dus, rij in een degelijke gesloten auto.
Het betreft niet beter of slechter, het betreft smaakverschil.
Plaats reactie