Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kalm aan George.
Ik ben er geweest, dus ik weet hoe het klinkt.
Ik ben er geweest, dus ik weet hoe het klinkt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dus moet je een plaat eerst 4 keer draaien voordat je gaat luisteren.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb toen, enkele jaren geleden toen hij met de ontwikkeling van de draaitafel bezig was, van Cock begrepen dat de diameter van het plateau ook te maken heeft dat de diameter van de lagerpen een kritisch effect heeft op de resonantie van het plateau (rumble in het audiogebied, meettechnisch en gehoormatig aan te tonen) en is geoptimaliseerd door de samenwerking van de massa, diameter van het plateau in combinatie met de diameter van het lager.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Waren ze bij de ontwikkeling van de cd wat praktischer ingesteld.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Oh op die manier, duidelijksalomon schreef: ↑ma 11 dec 2023, 16:39..............
Ik heb toen, enkele jaren geleden toen hij met de ontwikkeling van de draaitafel bezig was, van Cock begrepen dat de diameter van het plateau ook te maken heeft dat de diameter van de lagerpen een kritisch effect heeft op de resonantie van het plateau (rumble in het audiogebied, meettechnisch en gehoormatig aan te tonen) en is geoptimaliseerd door de samenwerking van de massa, diameter van het plateau in combinatie met de diameter van het lager.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Een beetje kennis is gevaarlijk. Al valt dat gevaar bij een draaitafel wel mee. Maar voor de gelovigen....
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zou je denken? Het had wel te maken met de magnetische rem. Dat moest heel nauwkeurig. Het is een bijzondere tafel en dat is het 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gelovigen zijn er in vele vormen. Ben ik zelf niet zo in het magnetisme van de magnetiseur, maar ik geloof wel dat meer dan 0,1μm verschil een significante variatie geeft op de remkracht die de magneten uitoefenen op de draaitafel. Laat ik de bijpassende emoticon verder achterwege.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat is toch niet magnetisch? Bij mij althans niet
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Vroeger noemden we dan dat zo een meneer "in de ruimte lulde", oftewel "slaat als een tang op een varken", raakt kant nog wal, enz.Ik heb toen, enkele jaren geleden toen hij met de ontwikkeling van de draaitafel bezig was, van Cock begrepen dat de diameter van het plateau ook te maken heeft dat de diameter van de lagerpen een kritisch effect heeft op de resonantie van het plateau (rumble in het audiogebied, meettechnisch en gehoormatig aan te tonen) en is geoptimaliseerd door de samenwerking van de massa, diameter van het plateau in combinatie met de diameter van het lager.
Met die suggestieve verhalen is het constant de boel laten verdwijnen in een mist van onduidelijkheden, waarbij de duiding dan was gekleurd.
Teveel meegemaakt van dat soort verhalen.
Is dan niet levensbedreigend, en of gevaarlijk voor de gezondheid.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik post hier bijna niet, maar lees wel eens wel eens mee. Met name dit topic over de set van Walt, maar ik hou er mee op. Er is heel veel kennis hier, maar o, wat een negativiteit ook....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik kom uit het midden van Nederland, maar woon nu inderdaad in het noorden. Maar dit gaat allemaal nérgens meer over. Vind ik....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij maar 1: iedereen heeft zijn mening klaar, maar zelf luisteren ho maar…
Nou dat rijmt, lijkt de kerstman wel…
Nou dat rijmt, lijkt de kerstman wel…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Andere mensen luisteren nou eenmaal ook naar andere dingen en mensen dan die ene Walter. Leg je er maar bij neer Walt
[/quote]
Ik zou het woordje “ook” in deze zin weggelaten hebben. Ze luisteren naar andere dingen en mensen, maar hebben een mening over dingen en mensen waar ze niet naar luisteren. En daar heb ik dan weer een mening over.
Groet,
Leobus
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Aan dat negativisme? Ik begrijp het niet, wat is daar het voordeel van dan? Ik zie dat er hier zóveel kennis zit, maar is afbranden dan zogenaamd leuk of zo?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Vroeger noemde ik deze negatieve leden de ‘open baffle brigade’, alles met open baffle was ruk. Nu zijn we 10 jaar verder en is open baffle niet meer weg te denken uit de audio wereld, en nu zijn ze opvallend stil hierover.. dus ik maak me niet druk, over 10 jaar snappen ze het wel verwacht ik.. 
En wat ik al vaker heb gezegd, sommige mensen willen blijkbaar geen beter geluid.
En wat ik al vaker heb gezegd, sommige mensen willen blijkbaar geen beter geluid.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je reactie toont precies aan wat ik bedoel, dus bedankt daarvoor.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Een betere weergave komt niet persé van een open baffle af, vaker niet dan wel trouwens. Een open baffle is een smaak keuze, je moet er van houden. Ikzelf heb open baffles gehad toen ik een enorme ruimte had waarin ik ze geheel vrij kon opstellen, dat klonk gewoon erg goed. Maar mijn voorkeur zijn gewoon mooie zware kasten met mooie drivers en filters.Walt schreef: ↑di 12 dec 2023, 16:24Vroeger noemde ik deze negatieve leden de ‘open baffle brigade’, alles met open baffle was ruk. Nu zijn we 10 jaar verder en is open baffle niet meer weg te denken uit de audio wereld, en nu zijn ze opvallend stil hierover.. dus ik maak me niet druk, over 10 jaar snappen ze het wel verwacht ik..
En wat ik al vaker heb gezegd, sommige mensen willen blijkbaar geen beter geluid.
De één rijdt in een cabriolet, met als argument: "het echte auto rijden, maar sommigen willen niet lekkerder rijden" maar met de bijbehorende nadelen.
De ander, ik dus, rij in een degelijke gesloten auto.
Het betreft niet beter of slechter, het betreft smaakverschil.
