Alles over speaker units
Moderator: Beheerdersteam
JanRSmit
Berichten: 220 Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49
Bericht
door JanRSmit » ma 24 feb 2025, 13:36
Roon heeft ook een convolver, maar een rock op een nuc heeft niet voldoende rekenkracht.
Ik gebruik 6 kanalen.
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » ma 03 mar 2025, 15:59
302 euro per stuk is de 'sample OEM prijs' voor de nieuwe tweeter. Ex btw dus. Best stevig om gewoon eens te proberen...
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » ma 03 mar 2025, 16:12
minder dan een Bliesma
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » ma 03 mar 2025, 16:45
De OEM prijs van de Bliesma is wel wat lager...
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » ma 03 mar 2025, 18:23
Hier plaatjes van het datablad. PDF kan ik hier ook plaatsen, maar zo kun je eea bekijken zonder te moeten downloaden etc.
Ronkel
Berichten: 2181 Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem
Bericht
door Ronkel » ma 03 mar 2025, 20:50
Die 3e harmonische zit wel absurd laag.
rodi
Berichten: 502 Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39
Bericht
door rodi » ma 03 mar 2025, 22:19
Mooie directivity specs en freqplot. Maar dat zal voor de DIYer wel een prijzige unit worden. Is oemprijs x1,5 en dan btw erop een beetje de verwachting? Dan zit je toch tegen de 600euro aan...
Edit:autospellingscontrolefoutjes verwijderd.
Laatst gewijzigd door
rodi op di 04 mar 2025, 3:07, 1 keer totaal gewijzigd.
WrineX
Berichten: 1166 Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:
Bericht
door WrineX » di 04 mar 2025, 1:30
Hmm 3e. Harmonische is inderdaad erg laag in het mid
Laatst gewijzigd door
WrineX op di 04 mar 2025, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
JanRSmit
Berichten: 220 Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49
Bericht
door JanRSmit » di 04 mar 2025, 6:53
Satefan, enig idee wanneer jouw exemplaren kunt verwachten?
JanRSmit
Berichten: 220 Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49
Bericht
door JanRSmit » di 04 mar 2025, 6:57
De 4" mid is heel goed. Was accuton c90-6-724 gewend, de ptt4.0m08- nac04 is echt veel beter.
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » di 04 mar 2025, 8:09
JanRSmit schreef: ↑ di 04 mar 2025, 6:53
Satefan, enig idee wanneer jouw exemplaren kunt verwachten?
Ik kan er nu 2 bestellen in de pre-order batch. Ik vraag me echt af of ie zoveel beter is dan de Bliesma. T25B.
Leeuwarden
Berichten: 12769 Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden
Bericht
door Leeuwarden » di 04 mar 2025, 8:12
Maar ga je ze ook daadwerkelijk bestellen?
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » di 04 mar 2025, 11:32
Leeuwarden schreef: ↑ di 04 mar 2025, 8:12
Maar ga je ze ook daadwerkelijk bestellen?
Uiteraard.
Kappa7
Berichten: 8108 Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:
Bericht
door Kappa7 » di 04 mar 2025, 13:23
satefan schreef: ↑ di 04 mar 2025, 8:09
JanRSmit schreef: ↑ di 04 mar 2025, 6:53
Satefan, enig idee wanneer jouw exemplaren kunt verwachten?
Ik kan er nu 2 bestellen in de pre-order batch. Ik vraag me echt af of ie zoveel beter is dan de Bliesma. T25B.
Ik ook
Heb een pre productie model beluisterd en vergeleken met een amt maar ik was de enige die de Amt mooier vond.
JanRSmit
Berichten: 220 Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49
Bericht
door JanRSmit » di 04 mar 2025, 14:30
Iak heb ze vorig jaar al besteld, en sta bevestigd op de lijst. Voor zover ik het nu kan beoordelen zal het april worden dat ik ze ontvang.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » di 04 mar 2025, 15:25
De spec's zien er netjes uit alleen die prijs... Productiekosten zullen echt niet hoger zijn dan van een gemiddelde Vifa tweeter.
JanRSmit
Berichten: 220 Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49
Bericht
door JanRSmit » di 04 mar 2025, 16:15
Waarom zou dat niet zo zijn?
Pjotr
Berichten: 36741 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 04 mar 2025, 16:45
Kappa7 schreef: ↑ di 04 mar 2025, 13:23
satefan schreef: ↑ di 04 mar 2025, 8:09
JanRSmit schreef: ↑ di 04 mar 2025, 6:53
Satefan, enig idee wanneer jouw exemplaren kunt verwachten?
Ik kan er nu 2 bestellen in de pre-order batch. Ik vraag me echt af of ie zoveel beter is dan de Bliesma. T25B.
Ik ook
Heb een pre productie model beluisterd en vergeleken met een amt maar ik was de enige die de Amt mooier vond.
Tja, tegen een planar (AMT of ribbon e.d.) die over zijn gehele oppervlak gelijkmatig aangedreven wordt, zal m.i. een dome nooit op kunnen qua minimale vervorming.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » di 04 mar 2025, 17:02
JanRSmit schreef: ↑ di 04 mar 2025, 16:15
Waarom zou dat niet zo zijn?
Plastic frontplaatje, ferrietmagneet en een alu doompje. Het enige is het ontwerp wat bijzonder is. Een Seas DXT tweet kost rond de 100 euro incl BTW.
JanRSmit
Berichten: 220 Lid geworden op: za 16 mar 2019, 7:49
Bericht
door JanRSmit » di 04 mar 2025, 19:46
De constructie is op veel punten (materiaalkeuze) vergelijkbaar met de bliesma t34a
Dus niet wat jij denkt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » di 04 mar 2025, 20:33
Ik zie geen enkel verschil met andere tweeters dan dat de waveguide en diffusor gewoon goed ontworpen zijn. Verder geen exotische materialen. Dus qua productiekosten maakt het geen fluit uit. Oh ja, trap niet in de ronkende taal van Bruno.
Ronkel
Berichten: 2181 Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem
Bericht
door Ronkel » di 04 mar 2025, 20:59
De kosten van al die uren Comsol moeten worden terugverdiend en met relatief kleine aantallen. Dan kom je op een hoge prijs.
beijert
Berichten: 3080 Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen
Bericht
door beijert » di 04 mar 2025, 21:09
Dat is een keuze.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » di 04 mar 2025, 21:37
Ronkel schreef: ↑ di 04 mar 2025, 20:59
De kosten van al die uren Comsol moeten worden terugverdiend en met relatief kleine aantallen. Dan kom je op een hoge prijs.
Daar hadden ze bij Seas een oplossing voor gevonden, een student die voor zijn eindscriptie een script had geschreven.