Nautilus kasten

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

audiomanics schreef:
asterduc schreef:
1+1=2
en 2 plus photoshop = 4 ... Ja natuurlijk ;-)

Kees
hmm, hij weer! :lol:
laat je eens gaan Kees, wat dacht je van een 5.1 ???
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

puur voor het oog zou ik een alu of magnesium achtige cone veel beter vinden staan.

het papier van scanspeak vind ik wat "vloeken" bij het ultra blinkende van de kast.
Het zijn wel mooie drivers, maar de kleur is zegmaar net niet mijn smaak :P

Maargoed nogmaals, dat is net wat men mooi vindt :P
(kan trouwens ook de foto zijn, waar het wat anders op lijkt)
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

b_force schreef:
puur voor het oog zou ik een alu of magnesium achtige cone veel beter vinden staan.
Tja, dat is een kwestie van smaak. Ik zou dat weer heel lelijk vinden, persoonlijk. :)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

b_force schreef:
puur voor het oog zou ik een alu of magnesium achtige cone veel beter vinden staan.
jaja, en blauwe ledjes onder de sokkel en vergulde schroeven om de drivers te monteren, en ... .
b_force schreef:
het papier van scanspeak vind ik wat "vloeken" bij het ultra blinkende van de kast
:-({|=

Slaapwel Bart.
Morgen is er weer een volledig nieuwe dag!
:wink:

Ed.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

hahahaha :lol:

Mjah ach, al die verschillende smaken :P
Maar Ledjes onder sokkels enzo vind ik echt weer helemaal niks :roll: :P

Overigens, als je de kasten net een wat ander kleurtje had gegeven, was het een prima match voor mij :)


Neem je ze ook mee naar Breda trouwens ?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

b_force schreef:
Neem je ze ook mee naar Breda trouwens ?
Ja, maar dan in klein formaat met een HiVi3 woofertje. Kastje is Goud metalic gelakt, past perfect met dat drivertje :lol:

Ik denk niet dat Frank happy is om ze over en weer te sjouwen.
Het zou kunnen dat ik daartegen een eigen setje klaar heb, dan staan ze natuurlijk in Breda.
... en uiteraard Bart, in het zilver!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

lol, een Nautilus, B3S ontwerp, wat je wel niet met die dingen kan doen :lol:
Samen met een 5inch eronder, de M5N ofzo, :P

Zilver met dat zwart zou wel weer een goede match zijn. Wederom niet mijn kleur, maar wel een goede match :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Ik vind dit dus wel schitterend. Het sliced gedeelte van de scanspeaks past prachtig bij het slakkenhuis! *)

Wat die mid betreft, er zit nu een nogal heftige 4.7 ohm weerstand in het filter. Als het allemaal te zacht is kan die toch eenvoudig worden verlaagd? (En dan de l3 een lagere waarde, en die c erachter verdubbelen met een weerstand ervoor om de fase goed te houden?)

Wat dat laag betreft; ga jij je eigen versie nu als TL uitvoeren Ed? Verwacht dat dit een ander type laag gaat geven, beschaafder wellicht.
Ik vind het nu al jammer dat ik er in Breda niet bij kan zijn. :cry:

*) en iedereen die het hier niet mee eens is mag niet lid worden van de sliced paper club :lol:
Laatst gewijzigd door ovni op di 25 mar 2008, 1:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dat sliced paper vind ik schitterend hoor, maar enkel de kleur niet 8) :lol:

De Tl versie zal een heel stuk minder laag hebben. Ik begrijp echter nog niet helemaal. wordt het een echte TL of meer een omgekeerde horn (gesloten kist dus).

Lijkt me het laaste aan de vorm te zien.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik vind die papieren conussen ook juist wel erg mooi in die zwarte slak. Zelden zo'n mooie kast gezien voor die SS units. (nog nooit eigenlijk)

Een magnesium conus is misschien ook wel mooi, maar het geeft een compleet ander beeld.

Maar zoals ze nu zijn vind ik ze super geslaagd (visueel). Over de klank kan ik natuurlijk niet oordelen.
Plaats reactie