Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Wat betreft controle experiment: bij het systeem met de enkele woofer wees deze omhoog, dus nog mooier rondstralend zelfs met de vloer als grondvlak.RobbinM schreef:@ds23man: Ik heb geen flauw idee. Wat zou het kosten om een dagje een heftruck te huren?![]()
Enne, een recone is toch niet meteen nodig? Refoamen zou toch ook mogelijk moeten zijn..
@jeroen_d: Impulscompensatie, of komt het doordat de afstraling beter is door twee kanten van een cubus dan van 1? M.a.w. waar is je controle-experiment?
Daarbij, afstraling is niet zo relevant bij een monopool en deze golflengtes, omdat er nauwelijks richtwerking is.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op di 29 mei 2018, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Oeps.ds23man schreef:Tis wat meer dan een refoampje......
_DSC2382[1].JPG
![]()
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Gisteren heb ik Jeroen zijn MFB impuls gecompenseerde 2x10 inch subwoofer gehoord, samen met de M1 dipool monitors. Wat kan ik zeggen: indrukwekkend, je vraagt je dan echt af wat de meerwaarde van grotere systemen nog is. Pas na omschakelen naar de S1 hoor je dat het nog wel wat beter kan. Maar het MFB sub systeem speelt op een dermate hoog niveau, en is zeer compact, ik zou er wel blij mee zijn als deze hier stond.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
