UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Rizzo »

Heel erg mooi!!
dirk55
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 21:13
Locatie: Arnhem

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door dirk55 »

Co, het ziet er weer geweldig mooi uit.

Nu maar hopen dat het testen snel kan beginnen.

Groeten,

Dirk
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door knuisje »

Co, mag ik vragen welk type relais je gebruikt?
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door fluppie »

Co, ziet er weer geweldig uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat !
knuisje schreef:
Co, mag ik vragen welk type relais je gebruikt?
EA2-5NJ ?
Bijlagen
EA2-3T.pdf
Datasheet
(104.52 KiB) 107 keer gedownload
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door knuisje »

Jij hebt scherpe ogen! :shock:

Ok, dan de volgende vraag: de relaixed gebruikt 12V relais, waarom heb je hier 5V relais gebruikt?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door b_force »

Toch vrij goed te lezen hoor:
download/file.php?id=28852&mode=view
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Ok, dan de volgende vraag: de relaixed gebruikt 12V relais, waarom heb je hier 5V relais gebruikt?
Als je 12V relais gebruikt heb je 3 voedingslijnen nodig. 5V voor het digitale gedeelte, 12V voor de relais en 15V voor de pre.
Die 12V was alleen maar gekozen omdat je dan minder last hebt van de spanningsval die de ULN2003 geven. Bij de testen die ik gedaan heb bleek dat wel mee te vallen, sterker nog je merkt niets van die spanningsval. Dus hoppa weg met die 12V relais.
De oorspronkelijke passieve pre van Jos gebruikte trouwens ook 5V relais.
Ik ben nog wel aan het uitzoeken welke trafo het beste geschikt is.

Co
iloveit
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 18:54

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door iloveit »

Ziet er allemaal prachtig uit Co (en Sander).

Ik volg dit al een hele tijd met de bedoeling om hier zo veel mogelijk van te leren (ik ben elektronicus van opleiding, maar audio is toch specifiek) om dan binnenkort zelf aan de slag te gaan.

Aangezien jullie toch bijzonder mooie printjes produceren deze vragen:
* Welk zijn die "mooie" blauwe ELCO's die ik regelmatig terug zie komen (niet aleen in de Green Fog)?
Zijn dit de Panasonic ECA's die ik de Farnell catalogus zie staan? Op de site van panasonic vind ik deze echter niet terug ???
* Welk schema/PCB pakket gebruik jij? En meer nog: welke library's? Is dit CadSoft Eagle? Ikzelf gebruik KiCAD met zelfgemaakte Library's, maar dit is soms een heel gedoe: de standaard library's zijn immers niet geweldig. Ik hou van de "elektuur"-alike look.


Alvast bedankt,

Gert Vanderstukken
Gebruikersavatar
Bart0l0meus
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 16:29
Locatie: Roermond

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Bart0l0meus »

Welke elco`s bedoel je Gert?
Alle elco`s die ik zo bij dit project terugvind zijn blauw :lol:
Ik weet in iedergeval dat de zilverenpotjes met lichtblauw plastic eromheen van Philips zijn (daar lijken ze tenminste kei veel op)
De zilverenpotjes met donkerblauw zijn audiocaps van panasonic
en die kei mooie compleet lichtblauwen weet ik niet even niet meer!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Het zijn inderdaad de ECA's, een audiocap van Panasonic en te koop bij Farnell zoals je al zag. De lichtblauwe rondom de opamps is de Vishay BC036. Deze heeft Farnell niet maar is echter wel bij Mouser gewoon leverbaar.
Het schema is gemaakt in Eagle met aangepaste library's.
Ik moet de naam toch maar eens aanpassen in Blue Frog :lol:
De Nec relais die ik hier gebruik zijn slordiger gemaakt dan de Panasonic's die ik in de eerdere versie gebruikte. Maakt voor de functionaliteit natuurlijk niet uit maar ik vind het wat slordig ogen.

Groet, Co
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door b_force »

Die ECA's zijn nog volop te koop bij farnell hoor!

http://nl.farnell.com/jsp/search/browse ... Values%3D0

(gaat die link werken?)
iloveit
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 18:54

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door iloveit »

Ik zou toch voor Orange Frog gaan :)

Bedankt voor de info...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Wowly »

Ik zou ze "Sander en Co" noemen hahaha :lol:
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door fgroen »

Ben net in het topic gesprongen omdat ik in de nabije toekomst ook eens een UcD 400HG in elkaar ga bastelen. (met Hifi2000 behuizing, de walk of shame komt later wel) Die behuizingen van jou zijn echt om te kwijlen. Het is een wonder dat mijn toetsenbord nog werkt.

Ben zeer benieuwd of the rebuild van de voorversterker de moeite nou waard was.

m.a.w.: doet-ie het al?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Ben zeer benieuwd of the rebuild van de voorversterker de moeite nou waard was.

m.a.w.: doet-ie het al?
De voeding voor het digitale gedeelte behoeft nog enige aanpassing. Voor de rest ben ik erg hoopvol :D
Nog even geduld nog.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

:foto:
(dan ga ik alvast een teiltje klaarzetten om het kweil op te vangen..... :mrgreen: )
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Nee, de Green Frog is niet dood. Andere zaken slokte teveel tijd op. Nu is het tijd om hem weer eens te reanimeren. Het voedingsbordje is nu voorzien van ferrietbeads ipv. weerstanden. De sturing werkt nu perfect. De bekabeling is ook geheel vervangen door afgeschermde van Damme. Het zilverwerk is dus verdwenen en de behuizing is inmiddels aangepast aan de nieuwe prints.
Nu nog de voedingen van de UcD's weer inbouwen en dan eens zien wat Sander met de UcD's heeft uitgespookt :mrgreen: Maar last but not least; is de zaak stil of is er nog steeds een minimale ruis?

Co
Bijlagen
grnfrghrstl.jpg
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Rizzo »

En, nog vorderingen gemaakt Co? Ik ben erg benieuwd of alles nu naar behoren werkt, en nog meer naar hoe het klinkt natuurlijk!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Het wachten is op de modificaties op de Ucd's. Ik brand zelf ook van nieuwsgierigheid maar Sander is er mee bezig. Hopelijk vindt hij een tijd om dat te doen.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

Laten we hopen dat dat nog gaat lukken voor Breda... :wink:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Laten we hopen dat dat nog gaat lukken voor Breda...
Welk jaar bedoel je? :mrgreen: Ik zal Sander maar eens bellen om te horen of hij niet met griep in bed ligt, het is zo akelig stil in P'rend 8-[

Co
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door knuisje »

Ik zou een datum vragen. Als het dan nog niet gereed is de modules ongemodificeerd terug nemen. Je kan toch niet tot Sint Juttemes gaan zitten wachten? :(
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Ha! Ik lig dus inderdaad met 39 graden koorts al een paar dagen te zweten in m'n bed na een zakenreis naar China, kennelijk heb ik daar een souvenier meegekregen. Nu maar hopen dat 't geen SARS is of iets dergelijks.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - MDF virtuoos
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

De MDF virtuoos ligt inderdaad ziek in bed. Hij klonk als een verkeerd afgestelde bassreflex :mrgreen: Zodra hij weer tot iets in staat is dan grijpt hij zijn soldeerpook en geeft daarna de spullen mee met de kerstman. Dat is ruim voor Breda 2011 :D

Beterschap Sander!

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

De mdf-fluisteraar heeft woord gehouden. Ondanks het feit dat hij nog steeds snipverkouden was zijn de UcD's gemodificeerd. Na het inbouwen sprongen alle rode, blauwe en groene led's aan. Zo en nu maar eens horen hoe het klinkt. Maar het klonk helemaal niet, het bleef doodstil :?
Wat kon dat nu weer zijn? (enige krachttermen waren hier wel op hun plaats) Al snel werd het me duidelijk dat de 2 relais het signaal bleven kortsluiten naar massa. Deze relais moeten enige seconden na het inschakelen omschakelen maar dat gebeurde blijkbaar niet. Sander keek nog eens naar het schema en sprak het verlossende woord: de + en - zitten verkeerd om. Meestal maakt het niet uit bij de wat grotere relais maar de door mij gebruikte exemplaren wilde echt een + aan de plus. Zo zie je maar weer dat je zelfs een schema van een relais-fluisteraar niet zomaar moet vertrouwen :mrgreen:
Dat werden weer de nodige uurtjes printbanen omleggen, hoewel dat viel eigenlijk wel mee.
Maar toen was er dan behalve licht ook geluid, en hoe. :lol: Het werkt en geen brom en vooral totaal geen ruis!
De combinatie van de input en volumeregeling van de RelaiXed en de versterking van de Prelude is voor zover ik ze nu gehoord heb een prima stel. Nu eerst de boel maar weer eens netjes inbouwen en dan maar eens genieten.
En ruim voor Breda klaar :mrgreen: Ja Ray, foto's volgen :D

Co
Plaats reactie