UCD400 Green Frog
Moderator: Beheerdersteam
Re: UCD400 Green Frog
Co, het ziet er weer geweldig mooi uit.
Nu maar hopen dat het testen snel kan beginnen.
Groeten,
Dirk
Nu maar hopen dat het testen snel kan beginnen.
Groeten,
Dirk
Re: UCD400 Green Frog
Co, ziet er weer geweldig uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat !
EA2-5NJ ?knuisje schreef:Co, mag ik vragen welk type relais je gebruikt?
- Bijlagen
-
- EA2-3T.pdf
- Datasheet
- (104.52 KiB) 107 keer gedownload
Re: UCD400 Green Frog
Jij hebt scherpe ogen!
Ok, dan de volgende vraag: de relaixed gebruikt 12V relais, waarom heb je hier 5V relais gebruikt?
Ok, dan de volgende vraag: de relaixed gebruikt 12V relais, waarom heb je hier 5V relais gebruikt?
Re: UCD400 Green Frog
Als je 12V relais gebruikt heb je 3 voedingslijnen nodig. 5V voor het digitale gedeelte, 12V voor de relais en 15V voor de pre.Ok, dan de volgende vraag: de relaixed gebruikt 12V relais, waarom heb je hier 5V relais gebruikt?
Die 12V was alleen maar gekozen omdat je dan minder last hebt van de spanningsval die de ULN2003 geven. Bij de testen die ik gedaan heb bleek dat wel mee te vallen, sterker nog je merkt niets van die spanningsval. Dus hoppa weg met die 12V relais.
De oorspronkelijke passieve pre van Jos gebruikte trouwens ook 5V relais.
Ik ben nog wel aan het uitzoeken welke trafo het beste geschikt is.
Co
Re: UCD400 Green Frog
Ziet er allemaal prachtig uit Co (en Sander).
Ik volg dit al een hele tijd met de bedoeling om hier zo veel mogelijk van te leren (ik ben elektronicus van opleiding, maar audio is toch specifiek) om dan binnenkort zelf aan de slag te gaan.
Aangezien jullie toch bijzonder mooie printjes produceren deze vragen:
* Welk zijn die "mooie" blauwe ELCO's die ik regelmatig terug zie komen (niet aleen in de Green Fog)?
Zijn dit de Panasonic ECA's die ik de Farnell catalogus zie staan? Op de site van panasonic vind ik deze echter niet terug ???
* Welk schema/PCB pakket gebruik jij? En meer nog: welke library's? Is dit CadSoft Eagle? Ikzelf gebruik KiCAD met zelfgemaakte Library's, maar dit is soms een heel gedoe: de standaard library's zijn immers niet geweldig. Ik hou van de "elektuur"-alike look.
Alvast bedankt,
Gert Vanderstukken
Ik volg dit al een hele tijd met de bedoeling om hier zo veel mogelijk van te leren (ik ben elektronicus van opleiding, maar audio is toch specifiek) om dan binnenkort zelf aan de slag te gaan.
Aangezien jullie toch bijzonder mooie printjes produceren deze vragen:
* Welk zijn die "mooie" blauwe ELCO's die ik regelmatig terug zie komen (niet aleen in de Green Fog)?
Zijn dit de Panasonic ECA's die ik de Farnell catalogus zie staan? Op de site van panasonic vind ik deze echter niet terug ???
* Welk schema/PCB pakket gebruik jij? En meer nog: welke library's? Is dit CadSoft Eagle? Ikzelf gebruik KiCAD met zelfgemaakte Library's, maar dit is soms een heel gedoe: de standaard library's zijn immers niet geweldig. Ik hou van de "elektuur"-alike look.
Alvast bedankt,
Gert Vanderstukken
- Bart0l0meus
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 16:29
- Locatie: Roermond
Re: UCD400 Green Frog
Welke elco`s bedoel je Gert?
Alle elco`s die ik zo bij dit project terugvind zijn blauw
Ik weet in iedergeval dat de zilverenpotjes met lichtblauw plastic eromheen van Philips zijn (daar lijken ze tenminste kei veel op)
De zilverenpotjes met donkerblauw zijn audiocaps van panasonic
en die kei mooie compleet lichtblauwen weet ik niet even niet meer!
Alle elco`s die ik zo bij dit project terugvind zijn blauw
Ik weet in iedergeval dat de zilverenpotjes met lichtblauw plastic eromheen van Philips zijn (daar lijken ze tenminste kei veel op)
De zilverenpotjes met donkerblauw zijn audiocaps van panasonic
en die kei mooie compleet lichtblauwen weet ik niet even niet meer!
Re: UCD400 Green Frog
Het zijn inderdaad de ECA's, een audiocap van Panasonic en te koop bij Farnell zoals je al zag. De lichtblauwe rondom de opamps is de Vishay BC036. Deze heeft Farnell niet maar is echter wel bij Mouser gewoon leverbaar.
Het schema is gemaakt in Eagle met aangepaste library's.
Ik moet de naam toch maar eens aanpassen in Blue Frog
De Nec relais die ik hier gebruik zijn slordiger gemaakt dan de Panasonic's die ik in de eerdere versie gebruikte. Maakt voor de functionaliteit natuurlijk niet uit maar ik vind het wat slordig ogen.
Groet, Co
Het schema is gemaakt in Eagle met aangepaste library's.
Ik moet de naam toch maar eens aanpassen in Blue Frog
De Nec relais die ik hier gebruik zijn slordiger gemaakt dan de Panasonic's die ik in de eerdere versie gebruikte. Maakt voor de functionaliteit natuurlijk niet uit maar ik vind het wat slordig ogen.
Groet, Co
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: UCD400 Green Frog
Die ECA's zijn nog volop te koop bij farnell hoor!
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse ... Values%3D0
(gaat die link werken?)
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse ... Values%3D0
(gaat die link werken?)
Re: UCD400 Green Frog
Ben net in het topic gesprongen omdat ik in de nabije toekomst ook eens een UcD 400HG in elkaar ga bastelen. (met Hifi2000 behuizing, de walk of shame komt later wel) Die behuizingen van jou zijn echt om te kwijlen. Het is een wonder dat mijn toetsenbord nog werkt.
Ben zeer benieuwd of the rebuild van de voorversterker de moeite nou waard was.
m.a.w.: doet-ie het al?
Ben zeer benieuwd of the rebuild van de voorversterker de moeite nou waard was.
m.a.w.: doet-ie het al?
Re: UCD400 Green Frog
De voeding voor het digitale gedeelte behoeft nog enige aanpassing. Voor de rest ben ik erg hoopvolBen zeer benieuwd of the rebuild van de voorversterker de moeite nou waard was.
m.a.w.: doet-ie het al?
Nog even geduld nog.
Co
Re: UCD400 Green Frog
(dan ga ik alvast een teiltje klaarzetten om het kweil op te vangen.....
Re: UCD400 Green Frog
Nee, de Green Frog is niet dood. Andere zaken slokte teveel tijd op. Nu is het tijd om hem weer eens te reanimeren. Het voedingsbordje is nu voorzien van ferrietbeads ipv. weerstanden. De sturing werkt nu perfect. De bekabeling is ook geheel vervangen door afgeschermde van Damme. Het zilverwerk is dus verdwenen en de behuizing is inmiddels aangepast aan de nieuwe prints.
Nu nog de voedingen van de UcD's weer inbouwen en dan eens zien wat Sander met de UcD's heeft uitgespookt
Maar last but not least; is de zaak stil of is er nog steeds een minimale ruis?
Co
Nu nog de voedingen van de UcD's weer inbouwen en dan eens zien wat Sander met de UcD's heeft uitgespookt
Co
Re: UCD400 Green Frog
En, nog vorderingen gemaakt Co? Ik ben erg benieuwd of alles nu naar behoren werkt, en nog meer naar hoe het klinkt natuurlijk!
Re: UCD400 Green Frog
Het wachten is op de modificaties op de Ucd's. Ik brand zelf ook van nieuwsgierigheid maar Sander is er mee bezig. Hopelijk vindt hij een tijd om dat te doen.
Co
Co
Re: UCD400 Green Frog
Welk jaar bedoel je?Laten we hopen dat dat nog gaat lukken voor Breda...
Co
Re: UCD400 Green Frog
Ik zou een datum vragen. Als het dan nog niet gereed is de modules ongemodificeerd terug nemen. Je kan toch niet tot Sint Juttemes gaan zitten wachten? 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: UCD400 Green Frog
Ha! Ik lig dus inderdaad met 39 graden koorts al een paar dagen te zweten in m'n bed na een zakenreis naar China, kennelijk heb ik daar een souvenier meegekregen. Nu maar hopen dat 't geen SARS is of iets dergelijks.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - MDF virtuoos
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - MDF virtuoos
Re: UCD400 Green Frog
De MDF virtuoos ligt inderdaad ziek in bed. Hij klonk als een verkeerd afgestelde bassreflex
Zodra hij weer tot iets in staat is dan grijpt hij zijn soldeerpook en geeft daarna de spullen mee met de kerstman. Dat is ruim voor Breda 2011 
Beterschap Sander!
Co
Beterschap Sander!
Co
Re: UCD400 Green Frog
De mdf-fluisteraar heeft woord gehouden. Ondanks het feit dat hij nog steeds snipverkouden was zijn de UcD's gemodificeerd. Na het inbouwen sprongen alle rode, blauwe en groene led's aan. Zo en nu maar eens horen hoe het klinkt. Maar het klonk helemaal niet, het bleef doodstil
Wat kon dat nu weer zijn? (enige krachttermen waren hier wel op hun plaats) Al snel werd het me duidelijk dat de 2 relais het signaal bleven kortsluiten naar massa. Deze relais moeten enige seconden na het inschakelen omschakelen maar dat gebeurde blijkbaar niet. Sander keek nog eens naar het schema en sprak het verlossende woord: de + en - zitten verkeerd om. Meestal maakt het niet uit bij de wat grotere relais maar de door mij gebruikte exemplaren wilde echt een + aan de plus. Zo zie je maar weer dat je zelfs een schema van een relais-fluisteraar niet zomaar moet vertrouwen
Dat werden weer de nodige uurtjes printbanen omleggen, hoewel dat viel eigenlijk wel mee.
Maar toen was er dan behalve licht ook geluid, en hoe.
Het werkt en geen brom en vooral totaal geen ruis!
De combinatie van de input en volumeregeling van de RelaiXed en de versterking van de Prelude is voor zover ik ze nu gehoord heb een prima stel. Nu eerst de boel maar weer eens netjes inbouwen en dan maar eens genieten.
En ruim voor Breda klaar
Ja Ray, foto's volgen
Co
Wat kon dat nu weer zijn? (enige krachttermen waren hier wel op hun plaats) Al snel werd het me duidelijk dat de 2 relais het signaal bleven kortsluiten naar massa. Deze relais moeten enige seconden na het inschakelen omschakelen maar dat gebeurde blijkbaar niet. Sander keek nog eens naar het schema en sprak het verlossende woord: de + en - zitten verkeerd om. Meestal maakt het niet uit bij de wat grotere relais maar de door mij gebruikte exemplaren wilde echt een + aan de plus. Zo zie je maar weer dat je zelfs een schema van een relais-fluisteraar niet zomaar moet vertrouwen
Dat werden weer de nodige uurtjes printbanen omleggen, hoewel dat viel eigenlijk wel mee.
Maar toen was er dan behalve licht ook geluid, en hoe.
De combinatie van de input en volumeregeling van de RelaiXed en de versterking van de Prelude is voor zover ik ze nu gehoord heb een prima stel. Nu eerst de boel maar weer eens netjes inbouwen en dan maar eens genieten.
En ruim voor Breda klaar
Co
