Wat vinden we van 't forum?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Wat vinden we van 't forum?
Eerder een winterlandschap.
Nog niet echt een verbetering met Firefox op Windows 10. Maar misschien nog wat kinderziektes en gewenning van mijn kant. Toch mooi dat er door de heren weer veel werk in wordt gestoken. Bedankt!
Nog niet echt een verbetering met Firefox op Windows 10. Maar misschien nog wat kinderziektes en gewenning van mijn kant. Toch mooi dat er door de heren weer veel werk in wordt gestoken. Bedankt!
Laatst gewijzigd door richard op ma 01 aug 2016, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat vinden we van 't forum?
Met 2 witte balken van 6cm blijft er toch wat weinig over......
Re: Wat vinden we van 't forum?
Even de ctrl toets ingedrukt houden en aan het scrollwieltje draaien. Of met de ctrl en + en - toetsen spelen.dre schreef:Met 2 witte balken van 6cm blijft er toch wat weinig over......
Re: Wat vinden we van 't forum?
Het is dan wel verschillend per gebruikte tekst.
Kort verhaal is geen of onvoldoende aanpassing aan de vorm of ruimte lijkt het.
Ook met de Ctrl en muiswieltje.
Even full screen
Kort verhaal is geen of onvoldoende aanpassing aan de vorm of ruimte lijkt het.
Ook met de Ctrl en muiswieltje.
Even full screen
Re: Wat vinden we van 't forum?
Op de tablet nauwelijks te lezen, ben er gisteren gauw mee gestopt.
Op de laptop gaat het iets beter.
De ongelezen berichten-graphic is haast niet zichtbaar,
En inderdaad Anne, alles went ..... maar dit denk ik ook niet.
Aad
Op de laptop gaat het iets beter.
De ongelezen berichten-graphic is haast niet zichtbaar,
En inderdaad Anne, alles went ..... maar dit denk ik ook niet.
Aad
Re: Wat vinden we van 't forum?
Wat zijn 'we' toch slecht in het accepteren van verandering, he
. Dagelijkse business op het werk...
De basis ziet er goed uit, en is bruikbaar. Laat het even rusten, om te zien wat het is, en of sommige dingen misschien toch fijner zijn dan je in eerste instantie denkt. Vooruitgang wordt zelden als positief ervaren, als dat heel anders is dan gewend.
Hoewel ik ook nog moet wennen en sommige dingen gek vind : goed werk verricht, mannen !
Eigenlijk was deze stap hard nodig; de upgrade moest toch ooit eens komen. 'Helaas' zijn jullie er nu toe gedwongen, maar misschien is dat maar goed ook.
De basis ziet er goed uit, en is bruikbaar. Laat het even rusten, om te zien wat het is, en of sommige dingen misschien toch fijner zijn dan je in eerste instantie denkt. Vooruitgang wordt zelden als positief ervaren, als dat heel anders is dan gewend.
Hoewel ik ook nog moet wennen en sommige dingen gek vind : goed werk verricht, mannen !
Eigenlijk was deze stap hard nodig; de upgrade moest toch ooit eens komen. 'Helaas' zijn jullie er nu toe gedwongen, maar misschien is dat maar goed ook.
Re: Wat vinden we van 't forum?
Op m'n tablet ziet het er goed leesbaar uit
Maar op m'n 24 inch monitor inderdaad niet meer over het beeld verdeeld en 2 balken links en rechts
En ik moet nu zoeken waar iets staat.
Als het zo blijft wordt ik nog pissiger op die hackers die ons dit aandoen
En vervelende is dat we die mannen die het weer werkend maken behoorlijk wat kritiek geven
En misschien wel te weinig Lof en dank voor het werk
Maar ik vond het vroeger beter
Maar op m'n 24 inch monitor inderdaad niet meer over het beeld verdeeld en 2 balken links en rechts
En ik moet nu zoeken waar iets staat.
Als het zo blijft wordt ik nog pissiger op die hackers die ons dit aandoen
En vervelende is dat we die mannen die het weer werkend maken behoorlijk wat kritiek geven
En misschien wel te weinig Lof en dank voor het werk
Maar ik vond het vroeger beter
Re: Wat vinden we van 't forum?
Het gekke is dat dit topic er niet echt lekker uit ziet, maar andere topic's geeft dan duidelijk minder problemen.
EDIT: en nu ineens weer goed
Na de refresh knop.
Er wordt hard gewerkt volgens mij.
EDIT: en nu ineens weer goed
Na de refresh knop.
Er wordt hard gewerkt volgens mij.
Re: Wat vinden we van 't forum?
Enkele prioriteiten:
1. Links en afbeeldingen terug standaard openen in een nieuw tabblad.
2. Wat vroeger links stond, zoals smilies en avatars met bijhorigheden, staan op alle fora links en is ook het meest logisch en overzichtelijk.
Bekijk deze layout eens: DIY Audio Projects Forum
Overigens alle respect voor hen die na hard werken onze site terug online hebben gekregen
1. Links en afbeeldingen terug standaard openen in een nieuw tabblad.
2. Wat vroeger links stond, zoals smilies en avatars met bijhorigheden, staan op alle fora links en is ook het meest logisch en overzichtelijk.
Bekijk deze layout eens: DIY Audio Projects Forum
Overigens alle respect voor hen die na hard werken onze site terug online hebben gekregen
Re: Wat vinden we van 't forum?
De nieuwe vormgeving vind ik wel prima zo.
Als ik al mag mekkeren: in een post embedded afbeeldingen graag net als vroeger in een apart window openen.
Het psychologische effect van de tekst links en info over de poster rechts is dat je teksten met wat minder vooroordelen leest
Als ik al mag mekkeren: in een post embedded afbeeldingen graag net als vroeger in een apart window openen.
Het psychologische effect van de tekst links en info over de poster rechts is dat je teksten met wat minder vooroordelen leest
Re: Wat vinden we van 't forum?
W.m.b. weer gewoon terug naar een leesbaar en werkbaar forum waar het weer om de inhoud gaat en niet om allerlei vormfratsen. En je géén hoofdpijn krijgt van gekunsteld en tegendraads kleurgebruik. Vind dat voorbeeld van Willy wel een goede.
Re: Wat vinden we van 't forum?
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle inspanningen om het forum weer in de lucht te krijgen.
Dit draadje doet mij weer denken aan het "schuurtje principe". Als je een brug wilt bouwen en vraagt hoe dik de pijlers moeten worden dan krijg je alleen antwoord van mensen die verstand hebben van de materie. Vraag je echter welke kleur het schuurtje moet hebben dan heeft iedereen daar wel een mening over. Het gevolg is dat de brug eerder klaar is dan het schuurtje
Gerrit
Dit draadje doet mij weer denken aan het "schuurtje principe". Als je een brug wilt bouwen en vraagt hoe dik de pijlers moeten worden dan krijg je alleen antwoord van mensen die verstand hebben van de materie. Vraag je echter welke kleur het schuurtje moet hebben dan heeft iedereen daar wel een mening over. Het gevolg is dat de brug eerder klaar is dan het schuurtje
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Wat vinden we van 't forum?
Moet zeggen dat na dit forumprobleempje de hoeveelheid spam in mijn mailbox geminimaliseerd is. 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Wat vinden we van 't forum?
Even voor de beeldvorming: wanneer nam die hoeveelheid spam toe? Begon dat ongeveer anderhalve week voordat de website werd uitgeschakeld? Of wellicht al vanaf 26 mei? Heb je ook gezien of het merendeel vanaf zba [37.247.39.115] werd verstuurd?
Heb je dat ook op onderstaande pagina's?
richard.php
richard2.php
Zo door elkaar gehusseld is inderdaad niet handig. Het is ook niet gerenderd volgens de stylesheets, wat Firefox binnen XP en linux dan weer wel goed doet.richard schreef:De lay-out is niet echt werkbaar zo:
Heb je dat ook op onderstaande pagina's?
richard.php
richard2.php
Re: Wat vinden we van 't forum?
Deze beiden openen wel goed in het scherm.Marp schreef:
Het door elkaar husselen gebeurd bij het eerste keer openen van de pagina, zeker bij deze. Bij een refresch van dezelfde pagina staat het wel goed. Mijn PC draait met Windows 10 en de brouwser is Firefox.
Re: Wat vinden we van 't forum?
Ziet er veel beter uit, geen probleem met de rendering.richard schreef:Heb je dat ook op onderstaande pagina's?Marp schreef:De lay-out is niet echt werkbaar zo:
Zo door elkaar gehusseld is inderdaad niet handig. Het is ook niet gerenderd volgens de stylesheets, wat Firefox binnen XP en linux dan weer wel goed doet.
richard.php
richard2.php
Op Windows 10, zowel in Chrome als Edge.
Re: Wat vinden we van 't forum?
Zou zelfs zeggen een stuk beter, vooral de kleurWilly_61 schreef:Ziet er veel beter uit, geen probleem met de rendering.richard schreef:Heb je dat ook op onderstaande pagina's?Marp schreef:De lay-out is niet echt werkbaar zo:
Zo door elkaar gehusseld is inderdaad niet handig. Het is ook niet gerenderd volgens de stylesheets, wat Firefox binnen XP en linux dan weer wel goed doet.
richard.php
richard2.php
Op Windows 10, zowel in Chrome als Edge.
Anne
Re: Wat vinden we van 't forum?
+1, mooi kleur ook, Aat zal d'r blij mee zijn.
Op de laptop zie ik he nu over de hele breedte.
Nu nog de avatars en de smileys aan de linkerzijde, en het is helemaal top.

Op de laptop zie ik he nu over de hele breedte.
Nu nog de avatars en de smileys aan de linkerzijde, en het is helemaal top.
Re: Wat vinden we van 't forum?
Mwah, vind je Ray? Vind de totale lay-out nog knap armetierig en rommelig. Dat laatste zal velen van nature vast niet opvallenray5150 schreef:+1, mooi kleur ook, Aat zal d'r blij mee zijn.
Op de laptop zie ik he nu over de hele breedte.![]()
Nu nog de avatars en de smileys aan de linkerzijde, en het is helemaal top.![]()
![]()
Re: Wat vinden we van 't forum?
Als je dan deze knop pakt, na een opmerking, c.q. reactie , schuift het wel meer in elkaar, zal ook een detail zijn in de opzet van een topic.
