Ik heb de tegenkoppeling ook eerst even losgekoppeld van de 8 ohm vd UGT, geen verbetering.
Verder heb ik ondertussen de suggestie van Marcel toegepast, dus de 4 x 2.2µ verwijderd van bias print maar zonder effect. De totale tijdsconstante zit nu op (C100n*R470k)+(C0*R33K) = 47ms ...
Moet dus zeker gebeuren:
- - De 4 koppelcondensatoren in de eindtrap moeten ipv 220, 100n/400V worden.
- Die 2,2µ op de BiasAutomaat moet -om zeker te spelen- verlaagd worden naar 1µ, dat geeft een totale tijdsconstante van 80ms, dus voldoende onder de 100ms.
Maar we zitten hier dus met
een versterkerprint die waardeloos is (sorry Bert) en moet herontworpen worden, niet helemaal, maar met aandacht voor de opgesomde punten van Anne:
- - bovenkant print waar nu de massasporen liggen, uitvoeren met ground-plane zoals ik bij eerdere versterkers ook altijd deed.
- signaallijnen voldoende van anodelijnen scheiden, als 't kan met massa-lijn tussen of beiden aan verschillende zijde vd print.
- anode leiding niet tussen pootjes door maar aan de nadere kant van de print.
@Bert
De versterkerprint nog niet beginnen op te bouwen, het wordt meer dan waarschijnlijk een andere print, wel met behoud van buitenafmetingen en posities van alle onderdelen die naar het front komen of via afstandsbussen op het chassis staan.
Zo Anne, deel je mijn besluit en/of heb je nog goede raad aan toe te voegen?