Ervaringen Luisterdag ZBA V

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
arjenh
Berichten: 52
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 12:19
Locatie: Düsseldorf

Bericht door arjenh »

Van mij ook nog een paar fotootjes...

edit: Fotos met gezichten verwijderd. Bij verdere verwijderingswensen graag melden per PM. Excuus voor de ongevraagde plaatsing in dat geval.
Bijlagen
DSC00159.JPG
DSC00164.JPG
DSC00203.JPG
DSC00202.JPG
DSC00201.JPG
DSC00183.JPG
DSC00180.JPG
DSC00177.JPG
Laatst gewijzigd door arjenh op ma 25 mei 2009, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik vond het een hartstikke leuke dag. Ik heb zondag de hele dag met een symfonie orkest in een repetitielokaal gezeten en het was constant vergelijken met dingen die ik op de ZBA dag heb gehoord en de muziek om me heen. Food for thought. Verder vond ik de sfeer heel prettig, u bent leuke mensen. :)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Zoals velen hoorde ik niet elke creatie, maar wát ik hoorde klonk dusdanig goed dat ik anderen alleen maar kan onderstrepen v.w.b. het niveau. Van groot tot klein, van complex tot eenvoudig: ik heb géén uitzondering kunnen vaststellen. Mijn bewondering uitspreken voor individuele bouwsels zou niet eerlijk zijn. Het zou slechts mijn voorkeur voor meerwegsystemen en voor een bepaalde afstemming weerspiegelen, wat geen enkel verband houdt met de getoonde kwaliteiten. Was aan deze luisterdag een verkiezing verbonden, en werd persoonlijke smaak opzij gezet, dan was het vast onmogelijk geweest om 1 of zelfs enkele winnaars te benoemen. De variëteit was groot, maar betere of slechtere bouwsels waren niet aanwezig! Daarom:

een dikke pluim voor elke zelfbouwer die zijn/haar kunnen heeft getoond :!:

De nieuwe opzet maakte het tot een nog gezelliger gebeuren dan vorig jaar. Het boodt veel bewegingsvrijheid en volop gelegenheid om elkaar te spreken of te leren kennen, wat de sfeer nog gemoedelijker maakte dan hij al was. Wat mij betreft een schot in de roos, en zo te horen denkt iedereen er zo over. Chapeau!

--
Overigens was er ook een keerzijde van de medaille, welke ik niet geheel onvermeld wil laten. De huidige opzet brengt met zich mee dat het moeilijker is geworden om die paar projecten te beluisteren welke je aan het eind van de dag persé gehoord "moet" hebben. Voorheen had iedereen een apparaat of luidspreker na enkele nummers wel gehoord, en werd de volgende aangesloten. Nu bleef een luidspreker aangesloten als na enkele nummers een aantal mensen binnenkwam die er ook naar wilden luisteren. Of een groot deel van de binnengekomen luisteraars wilde de vorige luidspreker beluisteren. Of mensen keerden enthiousiast terug naar hun favoriete ruimte om nog even dit en ook nog even dat over dat ene apparaat te horen. Zo kon het gebeuren dat iemand vaak heen en weer liep om te zien of een bepaalde luidspreker al aan de beurt was, maar dat hij daarbij telkens op dezelfde luidspreker met andere mensen of met andere muziek stuitte.

Elk voordeel kent zijn nadeel, al weet ik niet of iemand dit echt als nadeel ondervond. Wel kan het licht problematisch worden als het bezoekersaantal sterk stijgt, terwijl anderzijds steeds meer mensen een probleem ondervinden als het maximum bezoekersaantal hetzelfde zou blijven, waardoor enkel de wachtlijst groeit. Misschien is dat iets om alvast in het achterhoofd te houden.
Laatst gewijzigd door Marp op ma 25 mei 2009, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik vond het een aangename en relaxte dag. Jan en iedereen bedankt! :D
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Jemig, wat een contrast. Toch even mijn vorige bericht inkorten..... :oops: :)
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

:wink:
ambox
Berichten: 15
Lid geworden op: za 09 jun 2007, 20:14
Locatie: Gent - Belgie

DIY Event Breda

Bericht door ambox »

:D Ja wat kunnen wij daar nog aan toevoegen na het lezen van al die toffe kritieken; het was ook voor mij een toffe relaxte dag met mooie dingen waar ik jaloers kan op zijn, ben een nabouwer(beperkte theoretische kennis).
Bedankt Wowly en andere mensen die aan de organisatie hebben meegewerkt voor de losse luistermogelijkheden , voor herhaling vatbaar,hopelijk tot volgend jaar .
Roland
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

Ook ik vond de luisterdag een erg geslaagde dag. Weer veel mooie creaties gehoord en gezien, o.a. de regenpijpen van Rody, de Founteks van Edo, de line array van Amanda, de Concaeve sats van Asterduc, de versterker RobertD. En nu vergeet ik nog de helft te noemen.

Verder was het vooral gezellig. Leuk om forumleden eens in het echt te spreken, verder was de sfeer lekker gemoedelijk. En dat er ook nog goed weer was geregeld door de organisatie was helemaal mooi. :D

Jan en de anderen, bedankt voor de organisatie! :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ik zit toch nog met een vraagje:
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!

Wowly, volgend jaar neem ik een nieuwe vanaf de grond opgebouwde DAC met buizentrap (en waarschijnlijk optische ingang.....) voor je mee om uit te proberen.
Hou mijn topics in de gaten. :!:

en iedereen nog bedankt voor de komplimenten voor m'n CD speler. :D
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

ray5150 schreef:
Ik zit toch nog met een vraagje:
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!

Wowly, volgend jaar neem ik een nieuwe vanaf de grond opgebouwde DAC met buizentrap (en waarschijnlijk optische ingang.....) voor je mee om uit te proberen.
Hou mijn topics in de gaten. :!:

en iedereen nog bedankt voor de komplimenten voor m'n CD speler. :D
http://www.youtube.com/watch?v=V_CpaqoRUNc en dan op HG klikken voor goede kwaliteit ;)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Wat voor mij het beste klonk zijn de OB3W speakers.De Line Array ,wow!
En bij Ed zijn monitors heb ik speciaal gelet op de bas en ik moet toegeven dat Ed zijn voorkeur van basklank ook de mijne is dus dat zat voor mij wel snor.Naar de rioolbuizen heb ik verschillende keren geluisterd en wou ze ook eens op mijn choke amp horen maar er was geen high voltage preamp voorhanden want dit is echt nodig daar de choke amp geen gain heeft :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

fluppie schreef:
ray5150 schreef:
vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!
http://www.youtube.com/watch?v=V_CpaqoRUNc en dan op HG klikken voor goede kwaliteit ;)
En ook nog een linkje naar de oorspronkelijke hit. Zoals die in onze vroege jaren vaak op de radio te horen was, Ray. "Mah Nà Mah Nà" was toen een redelijke hit, dus het zou je bekend in de oren moeten klinken.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

Zo, ik heb het echt een leuke en leerzame dag gevonden. Ik ben niet heel erg lang geweest (er moest nog ge BBQ'ed worden), maar ik heb weer met een aantal mensen gepraat en daardoor weer mee geleerd over wat ik wel en niet wil bouwen.

Ik vond eigenlijk de scanspeaks van Montana bijzonder, omdat dit eigenlijk de speakers waren die in die grote luisterruimte boven het rustigste klonken (ik vond ze beter klinken dan de dipools, maar ik stond achterin bij het luisteren daarvan, dat scheelt wellicht een hoop).

Ik ben er wel achter dat als ik echt iets gaafs wil maken, dat het dan toch een dsp based systeem zal zijn. Dat lost potentieel zoveel problemen op, echt ongelooflijk!

Leuk dat dit georganiseerd kan worden. Ik vind dit forum ook echt een relaxte sfeer hebben. Binnen audio heb je vaak de believers vs de wetenschappers. Hier ook, maar het gaat er wel echt ontzettend relaxed aan toe hoor.

Mooie quote wel van Montana over de vraag hoe de Meridian cd-speler klonk: "Erg goed! ... Net als elke andere cd speler". Ik mocht er wel om lachen in elk geval :).

Tnx voor de organisatie!
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Een beetje of topic maar misschien toch een interesant vergelijk. na even zoeken heb ik op een site een oude foto gevonden van mn pipes....dit ter vergelijk met de gele pijpen op de beurs....
Deze waren gemaakt voor een artistiek concept ter muzikale begeleiding van een tentoonstelling in 2006....herkenbaar?
voor geïnteresseerden: http://www.smitinformatiesystemen.nl/de ... index.html kijk onder exposities/archieven; 2006 natalia/siau lee
Groet simon
Bijlagen
pipes.jpg
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

help!!! de site doet gek...hoe krijg ik inXXXX een bericht verwijderd????
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

doppedoos schreef:
help!!! de site doet gek...hoe krijg ik inXXXX een bericht verwijderd????
Je bent er wel erg trots op! :wink:
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

ik geef het op...
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Arme jij, nu doet je plaatje het ook niet meer.....

Krijg trouwens ook een foutmelding:


Couldn't get mail server response codes

DEBUG MODE

Line : 116
File : smtp.php
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Deze twee:
Bijlagen
opening_019a.jpg
opening_041a.jpg
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik heb nu van Bart en Doppedoos dubbele posts verwijderd.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ray5150 schreef:
Ik zit toch nog met een vraagje:
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!
dat kwam van deze cd.
de luidsprekers en versterking waren die van asterduc.
ik denk dat zelfs scheten daar goed op klinken... :roll:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

anonamemouse schreef:
ik denk dat zelfs scheten daar goed op klinken... :roll:
:lol: klopt, ze hoeven er zelfs niet voor aangesloten te zijn!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

Ook ik heb erg genoten. Ik was er voor het eerst en ik vond het een speciale ervaring.

Ik heb niet alles uitgebreid kunnen beluisteren, onder meer omdat ik het te druk had met praten.

De rondstraler van Jeroen vond ik erg, erg mooi klinken. Een klankbeeld waar ik me in leek te bevinden.

Dat versterkertje waar de rondstralers op speelden, daar wil ik graag meer van weten.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=18347

Kan in deze topic: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8838
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Voor het versterkertje, zie mijn homepage: http://home.wanadoo.nl/dezaire/AMP1-B_nl.htm
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Nou, ik heb ook gevonden waarom mijn speakertjes minder klonken als thuis!

Net voor ik naar Breda vertrokken ben, heb ik mijn luidsprekerpluggen op mijn versterker definitief gemaakt. Hierbij is een van de aders van signaalkabel afgebroken.

Gevolg: mid links gaf 6DB te weinig. :oops:

Nu klinkt het weer een heel stuk beter! Helaas nog altijd met een woofer te weinig.

Groeten, Harry
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”