Ervaringen Luisterdag ZBA V
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Zoals velen hoorde ik niet elke creatie, maar wát ik hoorde klonk dusdanig goed dat ik anderen alleen maar kan onderstrepen v.w.b. het niveau. Van groot tot klein, van complex tot eenvoudig: ik heb géén uitzondering kunnen vaststellen. Mijn bewondering uitspreken voor individuele bouwsels zou niet eerlijk zijn. Het zou slechts mijn voorkeur voor meerwegsystemen en voor een bepaalde afstemming weerspiegelen, wat geen enkel verband houdt met de getoonde kwaliteiten. Was aan deze luisterdag een verkiezing verbonden, en werd persoonlijke smaak opzij gezet, dan was het vast onmogelijk geweest om 1 of zelfs enkele winnaars te benoemen. De variëteit was groot, maar betere of slechtere bouwsels waren niet aanwezig! Daarom:
een dikke pluim voor elke zelfbouwer die zijn/haar kunnen heeft getoond
De nieuwe opzet maakte het tot een nog gezelliger gebeuren dan vorig jaar. Het boodt veel bewegingsvrijheid en volop gelegenheid om elkaar te spreken of te leren kennen, wat de sfeer nog gemoedelijker maakte dan hij al was. Wat mij betreft een schot in de roos, en zo te horen denkt iedereen er zo over. Chapeau!
--
Overigens was er ook een keerzijde van de medaille, welke ik niet geheel onvermeld wil laten. De huidige opzet brengt met zich mee dat het moeilijker is geworden om die paar projecten te beluisteren welke je aan het eind van de dag persé gehoord "moet" hebben. Voorheen had iedereen een apparaat of luidspreker na enkele nummers wel gehoord, en werd de volgende aangesloten. Nu bleef een luidspreker aangesloten als na enkele nummers een aantal mensen binnenkwam die er ook naar wilden luisteren. Of een groot deel van de binnengekomen luisteraars wilde de vorige luidspreker beluisteren. Of mensen keerden enthiousiast terug naar hun favoriete ruimte om nog even dit en ook nog even dat over dat ene apparaat te horen. Zo kon het gebeuren dat iemand vaak heen en weer liep om te zien of een bepaalde luidspreker al aan de beurt was, maar dat hij daarbij telkens op dezelfde luidspreker met andere mensen of met andere muziek stuitte.
Elk voordeel kent zijn nadeel, al weet ik niet of iemand dit echt als nadeel ondervond. Wel kan het licht problematisch worden als het bezoekersaantal sterk stijgt, terwijl anderzijds steeds meer mensen een probleem ondervinden als het maximum bezoekersaantal hetzelfde zou blijven, waardoor enkel de wachtlijst groeit. Misschien is dat iets om alvast in het achterhoofd te houden.
een dikke pluim voor elke zelfbouwer die zijn/haar kunnen heeft getoond
De nieuwe opzet maakte het tot een nog gezelliger gebeuren dan vorig jaar. Het boodt veel bewegingsvrijheid en volop gelegenheid om elkaar te spreken of te leren kennen, wat de sfeer nog gemoedelijker maakte dan hij al was. Wat mij betreft een schot in de roos, en zo te horen denkt iedereen er zo over. Chapeau!
--
Overigens was er ook een keerzijde van de medaille, welke ik niet geheel onvermeld wil laten. De huidige opzet brengt met zich mee dat het moeilijker is geworden om die paar projecten te beluisteren welke je aan het eind van de dag persé gehoord "moet" hebben. Voorheen had iedereen een apparaat of luidspreker na enkele nummers wel gehoord, en werd de volgende aangesloten. Nu bleef een luidspreker aangesloten als na enkele nummers een aantal mensen binnenkwam die er ook naar wilden luisteren. Of een groot deel van de binnengekomen luisteraars wilde de vorige luidspreker beluisteren. Of mensen keerden enthiousiast terug naar hun favoriete ruimte om nog even dit en ook nog even dat over dat ene apparaat te horen. Zo kon het gebeuren dat iemand vaak heen en weer liep om te zien of een bepaalde luidspreker al aan de beurt was, maar dat hij daarbij telkens op dezelfde luidspreker met andere mensen of met andere muziek stuitte.
Elk voordeel kent zijn nadeel, al weet ik niet of iemand dit echt als nadeel ondervond. Wel kan het licht problematisch worden als het bezoekersaantal sterk stijgt, terwijl anderzijds steeds meer mensen een probleem ondervinden als het maximum bezoekersaantal hetzelfde zou blijven, waardoor enkel de wachtlijst groeit. Misschien is dat iets om alvast in het achterhoofd te houden.
Laatst gewijzigd door Marp op ma 25 mei 2009, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
DIY Event Breda
Bedankt Wowly en andere mensen die aan de organisatie hebben meegewerkt voor de losse luistermogelijkheden , voor herhaling vatbaar,hopelijk tot volgend jaar .
Roland
Ook ik vond de luisterdag een erg geslaagde dag. Weer veel mooie creaties gehoord en gezien, o.a. de regenpijpen van Rody, de Founteks van Edo, de line array van Amanda, de Concaeve sats van Asterduc, de versterker RobertD. En nu vergeet ik nog de helft te noemen.
Verder was het vooral gezellig. Leuk om forumleden eens in het echt te spreken, verder was de sfeer lekker gemoedelijk. En dat er ook nog goed weer was geregeld door de organisatie was helemaal mooi.
Jan en de anderen, bedankt voor de organisatie!
Verder was het vooral gezellig. Leuk om forumleden eens in het echt te spreken, verder was de sfeer lekker gemoedelijk. En dat er ook nog goed weer was geregeld door de organisatie was helemaal mooi.
Jan en de anderen, bedankt voor de organisatie!
Ik zit toch nog met een vraagje:
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!
Wowly, volgend jaar neem ik een nieuwe vanaf de grond opgebouwde DAC met buizentrap (en waarschijnlijk optische ingang.....) voor je mee om uit te proberen.
Hou mijn topics in de gaten.
en iedereen nog bedankt voor de komplimenten voor m'n CD speler.
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!
Wowly, volgend jaar neem ik een nieuwe vanaf de grond opgebouwde DAC met buizentrap (en waarschijnlijk optische ingang.....) voor je mee om uit te proberen.
Hou mijn topics in de gaten.
en iedereen nog bedankt voor de komplimenten voor m'n CD speler.
http://www.youtube.com/watch?v=V_CpaqoRUNc en dan op HG klikken voor goede kwaliteitray5150 schreef:Ik zit toch nog met een vraagje:
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!
Wowly, volgend jaar neem ik een nieuwe vanaf de grond opgebouwde DAC met buizentrap (en waarschijnlijk optische ingang.....) voor je mee om uit te proberen.
Hou mijn topics in de gaten.
en iedereen nog bedankt voor de komplimenten voor m'n CD speler.
Wat voor mij het beste klonk zijn de OB3W speakers.De Line Array ,wow!
En bij Ed zijn monitors heb ik speciaal gelet op de bas en ik moet toegeven dat Ed zijn voorkeur van basklank ook de mijne is dus dat zat voor mij wel snor.Naar de rioolbuizen heb ik verschillende keren geluisterd en wou ze ook eens op mijn choke amp horen maar er was geen high voltage preamp voorhanden want dit is echt nodig daar de choke amp geen gain heeft

En bij Ed zijn monitors heb ik speciaal gelet op de bas en ik moet toegeven dat Ed zijn voorkeur van basklank ook de mijne is dus dat zat voor mij wel snor.Naar de rioolbuizen heb ik verschillende keren geluisterd en wou ze ook eens op mijn choke amp horen maar er was geen high voltage preamp voorhanden want dit is echt nodig daar de choke amp geen gain heeft
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
En ook nog een linkje naar de oorspronkelijke hit. Zoals die in onze vroege jaren vaak op de radio te horen was, Ray. "Mah Nà Mah Nà" was toen een redelijke hit, dus het zou je bekend in de oren moeten klinken.fluppie schreef:http://www.youtube.com/watch?v=V_CpaqoRUNc en dan op HG klikken voor goede kwaliteitray5150 schreef:vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Zo, ik heb het echt een leuke en leerzame dag gevonden. Ik ben niet heel erg lang geweest (er moest nog ge BBQ'ed worden), maar ik heb weer met een aantal mensen gepraat en daardoor weer mee geleerd over wat ik wel en niet wil bouwen.
Ik vond eigenlijk de scanspeaks van Montana bijzonder, omdat dit eigenlijk de speakers waren die in die grote luisterruimte boven het rustigste klonken (ik vond ze beter klinken dan de dipools, maar ik stond achterin bij het luisteren daarvan, dat scheelt wellicht een hoop).
Ik ben er wel achter dat als ik echt iets gaafs wil maken, dat het dan toch een dsp based systeem zal zijn. Dat lost potentieel zoveel problemen op, echt ongelooflijk!
Leuk dat dit georganiseerd kan worden. Ik vind dit forum ook echt een relaxte sfeer hebben. Binnen audio heb je vaak de believers vs de wetenschappers. Hier ook, maar het gaat er wel echt ontzettend relaxed aan toe hoor.
Mooie quote wel van Montana over de vraag hoe de Meridian cd-speler klonk: "Erg goed! ... Net als elke andere cd speler". Ik mocht er wel om lachen in elk geval
.
Tnx voor de organisatie!
Ik vond eigenlijk de scanspeaks van Montana bijzonder, omdat dit eigenlijk de speakers waren die in die grote luisterruimte boven het rustigste klonken (ik vond ze beter klinken dan de dipools, maar ik stond achterin bij het luisteren daarvan, dat scheelt wellicht een hoop).
Ik ben er wel achter dat als ik echt iets gaafs wil maken, dat het dan toch een dsp based systeem zal zijn. Dat lost potentieel zoveel problemen op, echt ongelooflijk!
Leuk dat dit georganiseerd kan worden. Ik vind dit forum ook echt een relaxte sfeer hebben. Binnen audio heb je vaak de believers vs de wetenschappers. Hier ook, maar het gaat er wel echt ontzettend relaxed aan toe hoor.
Mooie quote wel van Montana over de vraag hoe de Meridian cd-speler klonk: "Erg goed! ... Net als elke andere cd speler". Ik mocht er wel om lachen in elk geval
Tnx voor de organisatie!
Een beetje of topic maar misschien toch een interesant vergelijk. na even zoeken heb ik op een site een oude foto gevonden van mn pipes....dit ter vergelijk met de gele pijpen op de beurs....
Deze waren gemaakt voor een artistiek concept ter muzikale begeleiding van een tentoonstelling in 2006....herkenbaar?
voor geïnteresseerden: http://www.smitinformatiesystemen.nl/de ... index.html kijk onder exposities/archieven; 2006 natalia/siau lee
Groet simon
Deze waren gemaakt voor een artistiek concept ter muzikale begeleiding van een tentoonstelling in 2006....herkenbaar?
voor geïnteresseerden: http://www.smitinformatiesystemen.nl/de ... index.html kijk onder exposities/archieven; 2006 natalia/siau lee
Groet simon
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
dat kwam van deze cd.ray5150 schreef:Ik zit toch nog met een vraagje:
voor het eten heb ik een half uurtje in de DSP ruimte zitten luisteren, en vlak voor de pizza's kwamen was er een heel grappig "muppet show" achtig liedje.
Welke muzikant of groep was dat en uit welke luidsprekers hoorde ik dat op dat moment? het geluid was te gek!
de luidsprekers en versterking waren die van asterduc.
ik denk dat zelfs scheten daar goed op klinken...
Ook ik heb erg genoten. Ik was er voor het eerst en ik vond het een speciale ervaring.
Ik heb niet alles uitgebreid kunnen beluisteren, onder meer omdat ik het te druk had met praten.
De rondstraler van Jeroen vond ik erg, erg mooi klinken. Een klankbeeld waar ik me in leek te bevinden.
Dat versterkertje waar de rondstralers op speelden, daar wil ik graag meer van weten.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=18347
Kan in deze topic: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8838
Ik heb niet alles uitgebreid kunnen beluisteren, onder meer omdat ik het te druk had met praten.
De rondstraler van Jeroen vond ik erg, erg mooi klinken. Een klankbeeld waar ik me in leek te bevinden.
Dat versterkertje waar de rondstralers op speelden, daar wil ik graag meer van weten.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=18347
Kan in deze topic: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8838
Nou, ik heb ook gevonden waarom mijn speakertjes minder klonken als thuis!
Net voor ik naar Breda vertrokken ben, heb ik mijn luidsprekerpluggen op mijn versterker definitief gemaakt. Hierbij is een van de aders van signaalkabel afgebroken.
Gevolg: mid links gaf 6DB te weinig.
Nu klinkt het weer een heel stuk beter! Helaas nog altijd met een woofer te weinig.
Groeten, Harry
Net voor ik naar Breda vertrokken ben, heb ik mijn luidsprekerpluggen op mijn versterker definitief gemaakt. Hierbij is een van de aders van signaalkabel afgebroken.
Gevolg: mid links gaf 6DB te weinig.
Nu klinkt het weer een heel stuk beter! Helaas nog altijd met een woofer te weinig.
Groeten, Harry
