Kees
12E1 buizen mono versterkers + voorversterker
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Contacteer:
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
Kijk eens bij http://nl.rs-online.com
Die hebben connenctors met mil-specs en van het merk Amphenol.
Misschien dat daar wat tussen zit wat je kan gebruiken.
Die hebben connenctors met mil-specs en van het merk Amphenol.
Misschien dat daar wat tussen zit wat je kan gebruiken.
- RobertD
- Contacteer:
Tussen de hoogspanning van de 12E1 en de hoogspanning van de ECC99 zal toch alleen maar een weerstand zitten?
De voedingselco voor de voortrap kun je beter dicht bij de voortrap plaatsen zodat je eventuele onderweg opgepikte storingen dicht bij de voorbuis wegfiltert.
Op die manier heb je ook twee pennetjes minder nodig in de connector.
m.a.w. een klein stukje voeding in de monoblokken opnemen.
De voedingselco voor de voortrap kun je beter dicht bij de voortrap plaatsen zodat je eventuele onderweg opgepikte storingen dicht bij de voorbuis wegfiltert.
Op die manier heb je ook twee pennetjes minder nodig in de connector.
m.a.w. een klein stukje voeding in de monoblokken opnemen.
De voeding is nu klaar. Alleen de kabel naar de eindversterker moet er nog aan.
Ik heb de inschakelvertraging/softstart gemonteerd. Als ik hem aanzet worden eerst een paar seconden ( dit is instelbaar ) de elco's opgeladen via een 470 ohm weerstand. Na de inschakelvertraging wordt deze weerstand overbrugt door een relais. Dit relais heeft een wisselkontakt. Als ik de versterker uitzet worden de elco's ontladen via een andere weerstand aan het 2de kontakt van het relais. Zo is de ontlaadweerstand niet verbonden als de voeding aanstaat
Ik heb de inschakelvertraging/softstart gemonteerd. Als ik hem aanzet worden eerst een paar seconden ( dit is instelbaar ) de elco's opgeladen via een 470 ohm weerstand. Na de inschakelvertraging wordt deze weerstand overbrugt door een relais. Dit relais heeft een wisselkontakt. Als ik de versterker uitzet worden de elco's ontladen via een andere weerstand aan het 2de kontakt van het relais. Zo is de ontlaadweerstand niet verbonden als de voeding aanstaat
Dat is inderdaad niet duur.Voor 16 euro kun je zelf niet prutsen toch?
Als je wil kan je de voor- of zijkanten nog verfraaien met een houten latje.
Ik ga ook eens rondsnuffelen op de Tube-Town site.
Ik heb een stel goede ponsen voor de grote gaten. Kosten wel wat maar zijn echt hun geld waard.Je hebt alleen wel goede boren nodig, zijn van plaatstaal gemaakt.
Jim
- RobertD
- Contacteer:
Mijn versterkers zijn ook gebouwd op die Hammond Chassis.
Het is geen heel hard staal en laat zich goed bewerken.
Voor de buisvoeten gebruik ik een stappenboor, dat gaat prima. Aan de onderkant krijg je wel een braam, maar door met de stappenboor dan even aan de andere kant te boren haal je die braam heel makkelijk weg.
Helaas gaat mijn boor maar tot 30mm diameter, dus voor de 300B voetjes te klein. Die heb ik met een vijl uitgevijld, kost een kwartiertje per gat, maar valt niet tegen.
Het is geen heel hard staal en laat zich goed bewerken.
Voor de buisvoeten gebruik ik een stappenboor, dat gaat prima. Aan de onderkant krijg je wel een braam, maar door met de stappenboor dan even aan de andere kant te boren haal je die braam heel makkelijk weg.
Helaas gaat mijn boor maar tot 30mm diameter, dus voor de 300B voetjes te klein. Die heb ik met een vijl uitgevijld, kost een kwartiertje per gat, maar valt niet tegen.
En toen was er een chassis voor het eindversterker deel 
Gister nog even een simpele tafelkolomboor gekocht. Erg handig voor dit soort werk. Vooral de grote gaten ( stappenboor ) gaan veel beter door het instelbare toerental en het grote koppel. Vooral bij grote gaten mag het toerental niet te hoog zijn.
De buizen zijn behoorlijk groot
Gister nog even een simpele tafelkolomboor gekocht. Erg handig voor dit soort werk. Vooral de grote gaten ( stappenboor ) gaan veel beter door het instelbare toerental en het grote koppel. Vooral bij grote gaten mag het toerental niet te hoog zijn.
De buizen zijn behoorlijk groot
Nee, dat worden ringkern UGTs van amplimo en deze komen achter op het eindversterker chassis.mischa72 schreef:Ook de UGT´s komen komen op de voedingskast?
Groeten,
Mischa
amplimo 3A524-UL
- audiomanics
- Contacteer:
Ziet er al veel belovend uit.. Mag ik je geheel vrijblijvend even wijzen op een ebay-store die veel mooie schroefjes heeft.. Goede kwaliteit, sehr billig en prima service (geen belachelijke verzendkosten enzo).sevenup schreef:Komen nog wel mooiere boutjes bij de tulp chassisdelen.
Met name de RVS (edelstahl) inbus-schroefjes zijn een aanrader
Goede ervaringen met hun..
http://stores.ebay.com/Schraubentreff_W ... asstQQtZkm
Wat heb je nu uiteindelijk als voedingplug gekozen??
Kees
Bedankt voor de link. Is zeker wel goedkoop zegaudiomanics schreef:Ziet er al veel belovend uit.. Mag ik je geheel vrijblijvend even wijzen op een ebay-store die veel mooie schroefjes heeft.. Goede kwaliteit, sehr billig en prima service (geen belachelijke verzendkosten enzo).sevenup schreef:Komen nog wel mooiere boutjes bij de tulp chassisdelen.
Met name de RVS (edelstahl) inbus-schroefjes zijn een aanrader
Goede ervaringen met hun..
http://stores.ebay.com/Schraubentreff_W ... asstQQtZkm
Wat heb je nu uiteindelijk als voedingplug gekozen??
Kees
Ik heb nog geen voedingsplug. Moet nog besteld worden. Kan ik straks wel even doen...