Pagina 3 van 3
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 14:45
door jeroen_d
Hoi,
Ik ben ook goed bekend met de 13 cm woofers van Peerless. Als je niet valt over het uiterlijk, dan zou ik altijd voor de HDS152 excl gaan. Absolute topkwaliteit voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 15:02
door Edo
Zou zeker kunnen, die nieuwe HDS die Jeroen voorstelde. Alleen wordt dan de kast iets breder en zul je het volume wat aan moeten passen.
De HDS132 die ik heb gebruikt zit niet meer in het leveringsprogramma van Peerless. Ze hebben die vervangen voor die andere 3 die je zag op de lijst van Speaker&Co. Welke het meest in de buurt komt van de oude zou ik even moeten kijken.
Geplaatst: di 14 nov 2006, 15:59
door rvdvalk
Hallo Edo,
Ik heb net een nieuwe versterker een Philips DFR9000 (niks audiofiel) maar multichannel.
Hiervoor wil ik een surround setje maken, dit ter vervanging van de rotzooi plastic speakers die bij de Thomson alles in een zaten.
Ik kwam dit topic tegen en het idee van de speakers staat mij wel aan, en ze hebben natuurlijk een hoge WAF
Mijn idee is om de Peerless HDS-152 samen met de Vifa XT300-(S) te gebruiken voor zowel de front als de surround en de centre speaker.
Op het moment hebben we nog een kleine (16m2) woonkamer dus een sub is nog niet nodig.
Zou je mij kunnen adviseren met de bouw? Via de mail of het forum?
Een van de problemen waar ik bijvoorbeeld al tegenaan loop is met WinISD. Als ik de gegevens van de speaker invul heb ik volgens het programma een baspoort van 10cm doorsnede en 70cm lang nodig. Lijkt mij niet echt reeël.
Mocht er iemand zijn die een idee voor een TL behuizing heeft voor deze speaker, dan houd ik mij ook aanbevolen.
p.s. dit zal mijn eerste echte zelfbouw systeem worden.
Geplaatst: di 14 nov 2006, 16:10
door Edo
Hoi,
Ten eerste welkom hier natuurlijk.
Ik zal zo even kijken waar ik op uitkom, maar nog een klein vraagje....Met de HDS152 bedoel je de 830882, de HDS Exclusive?
Leuk setje tesamen met de XT300. Heb hem ook een aantal malen gebruikt vroeger en is me erg goed bevallen.
Advies over de bouw etc kan natuurlijk via dit forum, maar mailen kan/mag natuurlijk ook altijd.
EDIT: Hier dezefde resultaten. Maar als je de pijp wat kleiner maakt naar iets van 6 cm diameter, wordt ie nog maar 23 cm lang. De airspeed door de pijp is wel wat hoger, maar nog niet schrikbarend hoog. Zeker op wat lager volume en de pijp aan de achterkant zal dit geen problemen opleveren.
P.s. ik kom op een kast uit van rond de 6 liter.
Geplaatst: di 14 nov 2006, 16:18
door rvdvalk
Hallo Edo,
Ik bedoel inderdaad de HDS 152 Exclusive, maar dan de 831882. Dit is wat op mijn pdf uitdraai van peerless staat.
Geplaatst: di 14 nov 2006, 16:22
door Edo
OK, gaat nog even kijken....
Geplaatst: di 14 nov 2006, 16:26
door Edo
Blijft ongeveer hetzelfde als hierboven. Litertje of 6 ongeveer met een pijpje van 6cm diameter en dan rond de 25 cm lang.
Geplaatst: di 14 nov 2006, 16:30
door rvdvalk
OK, bedankt. Ik zal alles eens verder op een rijtje gaan zetten.
Geplaatst: di 14 nov 2006, 16:31
door Edo
En mocht je vragen hebben of iets hoor ik het graag van je.
Geplaatst: di 14 nov 2006, 16:33
door SSassen
Rvdvalk,
Misschien een idee om een vijftal Hatt's te bouwen? Prima ontwerp, compact en toch een zeer volwassen geluid, evt. uit te breiden met een subwoofer.
Hatt MKIII
http://www.humblehomemadehifi.com/HATT-III.html
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: di 14 nov 2006, 16:37
door Edo
Of de ultimate monitor van JeroenD.?
Ook erg mooi.
Geplaatst: di 14 nov 2006, 17:21
door Martijn M
Of de Silverado

.
Edo schreef:Of de ultimate monitor van JeroenD.?
Ook erg mooi.
Of de HDS monitor. Die heeft wat meer bas (BR) en is eenvoudiger te bouwen.