Een zelfbouw CD speler. (Alweer op de schop....)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ziet er goed uit. Hoezo kun je op 4 manieren de tijd uitlezen?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

1 - Tijd vanf het begin van de CD.
2 - Tijd vanaf het begin de track.
3 - Tijd tot het einde van de track.
4 - Tijd tot het einde van de CD.

Zo goed?. :wink:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Oh, mooi dat er ook nog iets te kiezen valt :D

Is er al iemand in de sourcecode gedoken om eventueel de taal te wijzigen?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Is er dan sourcecode beschikbaar? Niet dat ik me daar dan over buig. In dat soort programmeerwerk ben ik niet thuis. Wel handig om bij de documentatie op te slaan voor het geval daar verandering in komt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

ik heb geen idee of er sourcecode beschikbaar is. in ieder geval niet bij mij.

Als ik het goed hebben Paultjuh en Mischa kontakt gehad met de verkoper, Zij zouden dan eens in China moeten vragen. Het zou wel leuk zijn om de teksten te "vernederlandsen" en een persoonlijke naam aan toe te voegen.

Ik zou dan wel een extra processor nemen, zijn niet zo duur. euro of 3 a 4.
Dan kan je originele als reserve houden voor het geval dat.
Eventueel kan ik wel iemand regelen in de buurt van Amsterdasm om die dingen te programmeren.

maar ik geef je niet veel kans dat ze die code zomaar aan je geven.
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 22 dec 2008, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Paultjuhh
Berichten: 221
Lid geworden op: di 25 dec 2007, 12:45
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

Ik zal contact opnemen met de Chinaman, hopelijk kan hij de source code vrijgeven, zodat wij 'm naar wens kunnen aanpassen :twisted: . Ik zal jullie op de hoogte brengen als ik meer weet ;)
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

ray5150 schreef:
Zij zouden dan eens in China moeten vragen.
Ben er al mee bezig
ray5150 schreef:
maar ik geef je niet veel kans dat ze die code zomaar aan je geven.
We zullen zien, we hebben ook een goeie prijs kunnen krijgen.

Mischa
Paultjuhh
Berichten: 221
Lid geworden op: di 25 dec 2007, 12:45
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

De source-code ;)

EDIT: er zitten nu twee bestandjes in de ZIP file. Het betreft voor beide files de source code, maar de ene file is UV2 code en de andere is ASM.
Bijlagen
CDC_FW_VL36_D.zip
(22.75 KiB) 138 keer gedownload
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Bedankt! Erg netjes dat hij dat vrij geeft. Kan je gelijk zien dat hij keurig in afhandelingsroutines heeft voorzien voor bijv. een fout in de IDE-aansluiting. Daar zou dan een melding van moeten verschijnen.

Verder viel mijn oog op de functie "repeat" voor de afstandsbediening. Als dat werkt is dat ook weer mooi meegenomen. De tijdsaanduiding instellen werkt zeker ook via de afstandsbediening?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Lijkt me ook wel leuk om tijdens de initialisatie (indien aanwezig) een andere tekst te laten zien.

Mischa
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Aanpassen zal niet zo moeilijk zijn, al moet je wel weten waar de strings aan dienen te voldoen. Dit zijn in elk geval de aanwezige strings:

CODE: Selecteer alles

DB 'Starting...        '
DB '   '   
DB 'x'  
DB ' CD-ROM  PLAYER '
DB 'Design By Wu_Wei ' 
DB 'IDE Connect Err.'
DB 'Please check IDE'
DB 'Checking IDE... '
DB 'Playing...       '
DB '   Time Change   '  
DB 'Repeat:       '
DB 'DISC'
DB 'C0'
DB 'C1'
DB 'C2'
DB 'C3'
DB 'Set   [A]     B '
DB 'Set     A    [B]'
DB 'From :    To:   '
DB 'Select a track  '
DB '  Track Error!!  '
DB '   [--PAUSE--]    ' 
DB '                 '
DB 'Now Loading...  '
DB 'Track: '
DB 'Total:   '
DB ' -- TRAY OUT --        '
DB ' --LOAD DISC--   '
DB '   -- OPEN --     '
DB 'Plz Insert a CD '
DB '   --NO DISC--   ' 
DB '                '     ; 16 žö¿Õžñ
DB ' --ERROR DISC--    '   ;
DB 'Forward   >>    '
DB 'Backward  <<    '
DB 'Firmware  V3.6D   '
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ik kreeg van de verkoper te horen dat er ook chinese tekst in de code staat. Als het goed is krijg ik binnenkort de vertaalde versie. Hierin is de tekst vertaald in het Chengels :D :D

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

héél mooi !

dan kun je makkelijk eigen software compileren en in de µC branden :D.
Ik ben ook van mening om een extra µC bij te kopen en de originele ongemoeid te laten... iets met jezelf kennen ... :roll:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Leuk dat je die code hebt losgekregen. we zullen wel een goede klant zijn. :wink:

Zelf kan ik er niet zoveel mee. van programmeren heb ik geen verstand.
kan alleen solderen. ik ben al blij dat hij goed werkt.

Maar in een extra chip met wat aanpassingen heb ik wel intresse, dus ik hoop dat er vrijwilligers zijn.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

ik wil altijd gratis programmeren voor mensen die geen programmer hebben :wink:

moet alleen even zien waar ik die microcontroller zo nog kan krijgen tegen een deftige prijs..
Kan iemand me zeggen welke microcontroller er EXACT inzit ? ik kan het even niet vinden .. ik dacht een 89Cxx ?

edit: ik meen een AT89S52 te herkennen, klopt dit?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Inderdaad: AT89S52-24PU
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

Marp schreef:
Inderdaad: AT89S52-24PU
ideaal, die zijn voor $1,90 te verkijgen bij Futurlec.
het achtervoegsel (24PU) doet er meestal niet zoveel toe. dat heeft vaak ook betrekking tot de package (in dit geval een PDIP40).

als je onder de (ik dacht 20 dollar) besteld bij futurlec zijn de verzendkosten bijzonder laag :P

Mocht er interesse zijn wil ik altijd enkele controllers extra bestellen (of andere componenten).. ik hoor het wel. verzendkosten worden in dat geval verdeeld. let dan wel op dat er nog moet verzonden worden van mij naar de persoon in kwestie ;). ik woon wel dicht bij de nederlandse grens, dus verzenden kan zowel binnen nederland als belgie plaatsvinden 8)

mvg, bert
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Misschien is een nieuw topicje wel handig. Als de verzendkosten van Furutlec inderdaad laag uitvallen, doe ik in elk geval mee.

--
Overigens vraag ik me iets af: de verkoper was zo netjes om ons de sourcecode te geven, maar is het van ons wel zo netjes om deze dan gelijk openlijk op internet te plaatsen? Zullen we de bestanden maar verwijderen en melden dat ze via PB zijn op te vragen?
Paultjuhh
Berichten: 221
Lid geworden op: di 25 dec 2007, 12:45
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

Marp schreef:
Misschien is een nieuw topicje wel handig. Als de verzendkosten van Furutlec inderdaad laag uitvallen, doe ik in elk geval mee.

--
Overigens vraag ik me iets af: de verkoper was zo netjes om ons de sourcecode te geven, maar is het van ons wel zo netjes om deze dan gelijk openlijk op internet te plaatsen? Zullen we de bestanden maar verwijderen en melden dat ze via PB zijn op te vragen?
Bestanden zijn open-source :wink:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Ah, dan laten we ze lekker staan. O:)

Zouden de afstandsbedieningen dan ook ergens kant en klaar zijn gekocht? Het zou me wel handig lijken om een 2e afstandsbediening op tafel in de achterkamer te hebben liggen... en natuurlijk gelijk als reserve voor het geval de kontakjes na verloop van tijd slijten. Ik heb de kit immers gekocht om "nooit" meer naar een andere speler te hoeven zoeken die bij mijn installatie past.
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

xbake schreef:
Marp schreef:
Inderdaad: AT89S52-24PU
ideaal, die zijn voor $1,90 te verkijgen bij Futurlec.
het achtervoegsel (24PU) doet er meestal niet zoveel toe. dat heeft vaak ook betrekking tot de package (in dit geval een PDIP40).

als je onder de (ik dacht 20 dollar) besteld bij futurlec zijn de verzendkosten bijzonder laag :P

Mocht er interesse zijn wil ik altijd enkele controllers extra bestellen (of andere componenten).. ik hoor het wel. verzendkosten worden in dat geval verdeeld. let dan wel op dat er nog moet verzonden worden van mij naar de persoon in kwestie ;). ik woon wel dicht bij de nederlandse grens, dus verzenden kan zowel binnen nederland als belgie plaatsvinden 8)

mvg, bert
Ik doe graag mee voor één CPU (evt met programmeer service :) )

Trouwens, het doosje met jouw cdrom-controllers ligt morgenmiddag bij Mischa...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Marp schreef:
Misschien is een nieuw topicje wel handig.
Ja, dat zou wel handig zijn. anders wordt het hier wel erg rommelig.

wie regelt dat even?


[Edit] Ik zie dat Marp al een verzamel topic heeft geopend voor alle gerelateerde discussies : Hier.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Jullie kwekken te veel en werken te weinig! :wink:

De voortgang tot zover:
Bijlagen
Controller en Converter komen onder het loopwerk te zitten.
Controller en Converter komen onder het loopwerk te zitten.
Loze ruimte waar de DAC trafo verticaal zal komen te zitten.
Loze ruimte waar de DAC trafo verticaal zal komen te zitten.
230 Volt zekering PCB en tevens verdeler
230 Volt zekering PCB en tevens verdeler
De voedings PCB op z'n plaats
De voedings PCB op z'n plaats
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ik heb nog niks om mee te werken.

En jij, werk door, je hebt nog tijd over om foto´s te posten :D :D

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ach, ik heb eigenlijk geen haast. ik verwacht pas ergens in Januari een DAC te ontvangen... :wink:
Plaats reactie