Een zelfbouw CD speler. (Alweer op de schop....)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
ik heb geen idee of er sourcecode beschikbaar is. in ieder geval niet bij mij.
Als ik het goed hebben Paultjuh en Mischa kontakt gehad met de verkoper, Zij zouden dan eens in China moeten vragen. Het zou wel leuk zijn om de teksten te "vernederlandsen" en een persoonlijke naam aan toe te voegen.
Ik zou dan wel een extra processor nemen, zijn niet zo duur. euro of 3 a 4.
Dan kan je originele als reserve houden voor het geval dat.
Eventueel kan ik wel iemand regelen in de buurt van Amsterdasm om die dingen te programmeren.
maar ik geef je niet veel kans dat ze die code zomaar aan je geven.
Als ik het goed hebben Paultjuh en Mischa kontakt gehad met de verkoper, Zij zouden dan eens in China moeten vragen. Het zou wel leuk zijn om de teksten te "vernederlandsen" en een persoonlijke naam aan toe te voegen.
Ik zou dan wel een extra processor nemen, zijn niet zo duur. euro of 3 a 4.
Dan kan je originele als reserve houden voor het geval dat.
Eventueel kan ik wel iemand regelen in de buurt van Amsterdasm om die dingen te programmeren.
maar ik geef je niet veel kans dat ze die code zomaar aan je geven.
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 22 dec 2008, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
De source-code 
EDIT: er zitten nu twee bestandjes in de ZIP file. Het betreft voor beide files de source code, maar de ene file is UV2 code en de andere is ASM.
EDIT: er zitten nu twee bestandjes in de ZIP file. Het betreft voor beide files de source code, maar de ene file is UV2 code en de andere is ASM.
- Bijlagen
-
- CDC_FW_VL36_D.zip
- (22.75 KiB) 138 keer gedownload
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Bedankt! Erg netjes dat hij dat vrij geeft. Kan je gelijk zien dat hij keurig in afhandelingsroutines heeft voorzien voor bijv. een fout in de IDE-aansluiting. Daar zou dan een melding van moeten verschijnen.
Verder viel mijn oog op de functie "repeat" voor de afstandsbediening. Als dat werkt is dat ook weer mooi meegenomen. De tijdsaanduiding instellen werkt zeker ook via de afstandsbediening?
Verder viel mijn oog op de functie "repeat" voor de afstandsbediening. Als dat werkt is dat ook weer mooi meegenomen. De tijdsaanduiding instellen werkt zeker ook via de afstandsbediening?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Aanpassen zal niet zo moeilijk zijn, al moet je wel weten waar de strings aan dienen te voldoen. Dit zijn in elk geval de aanwezige strings:
CODE: Selecteer alles
DB 'Starting... '
DB ' '
DB 'x'
DB ' CD-ROM PLAYER '
DB 'Design By Wu_Wei '
DB 'IDE Connect Err.'
DB 'Please check IDE'
DB 'Checking IDE... '
DB 'Playing... '
DB ' Time Change '
DB 'Repeat: '
DB 'DISC'
DB 'C0'
DB 'C1'
DB 'C2'
DB 'C3'
DB 'Set [A] B '
DB 'Set A [B]'
DB 'From : To: '
DB 'Select a track '
DB ' Track Error!! '
DB ' [--PAUSE--] '
DB ' '
DB 'Now Loading... '
DB 'Track: '
DB 'Total: '
DB ' -- TRAY OUT -- '
DB ' --LOAD DISC-- '
DB ' -- OPEN -- '
DB 'Plz Insert a CD '
DB ' --NO DISC-- '
DB ' ' ; 16 žö¿Õžñ
DB ' --ERROR DISC-- ' ;
DB 'Forward >> '
DB 'Backward << '
DB 'Firmware V3.6D 'Leuk dat je die code hebt losgekregen. we zullen wel een goede klant zijn.
Zelf kan ik er niet zoveel mee. van programmeren heb ik geen verstand.
kan alleen solderen. ik ben al blij dat hij goed werkt.
Maar in een extra chip met wat aanpassingen heb ik wel intresse, dus ik hoop dat er vrijwilligers zijn.
Zelf kan ik er niet zoveel mee. van programmeren heb ik geen verstand.
kan alleen solderen. ik ben al blij dat hij goed werkt.
Maar in een extra chip met wat aanpassingen heb ik wel intresse, dus ik hoop dat er vrijwilligers zijn.
ik wil altijd gratis programmeren voor mensen die geen programmer hebben
moet alleen even zien waar ik die microcontroller zo nog kan krijgen tegen een deftige prijs..
Kan iemand me zeggen welke microcontroller er EXACT inzit ? ik kan het even niet vinden .. ik dacht een 89Cxx ?
edit: ik meen een AT89S52 te herkennen, klopt dit?
moet alleen even zien waar ik die microcontroller zo nog kan krijgen tegen een deftige prijs..
Kan iemand me zeggen welke microcontroller er EXACT inzit ? ik kan het even niet vinden .. ik dacht een 89Cxx ?
edit: ik meen een AT89S52 te herkennen, klopt dit?
ideaal, die zijn voor $1,90 te verkijgen bij Futurlec.Marp schreef:Inderdaad: AT89S52-24PU
het achtervoegsel (24PU) doet er meestal niet zoveel toe. dat heeft vaak ook betrekking tot de package (in dit geval een PDIP40).
als je onder de (ik dacht 20 dollar) besteld bij futurlec zijn de verzendkosten bijzonder laag
Mocht er interesse zijn wil ik altijd enkele controllers extra bestellen (of andere componenten).. ik hoor het wel. verzendkosten worden in dat geval verdeeld. let dan wel op dat er nog moet verzonden worden van mij naar de persoon in kwestie
mvg, bert
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Misschien is een nieuw topicje wel handig. Als de verzendkosten van Furutlec inderdaad laag uitvallen, doe ik in elk geval mee.
--
Overigens vraag ik me iets af: de verkoper was zo netjes om ons de sourcecode te geven, maar is het van ons wel zo netjes om deze dan gelijk openlijk op internet te plaatsen? Zullen we de bestanden maar verwijderen en melden dat ze via PB zijn op te vragen?
--
Overigens vraag ik me iets af: de verkoper was zo netjes om ons de sourcecode te geven, maar is het van ons wel zo netjes om deze dan gelijk openlijk op internet te plaatsen? Zullen we de bestanden maar verwijderen en melden dat ze via PB zijn op te vragen?
Bestanden zijn open-sourceMarp schreef:Misschien is een nieuw topicje wel handig. Als de verzendkosten van Furutlec inderdaad laag uitvallen, doe ik in elk geval mee.
--
Overigens vraag ik me iets af: de verkoper was zo netjes om ons de sourcecode te geven, maar is het van ons wel zo netjes om deze dan gelijk openlijk op internet te plaatsen? Zullen we de bestanden maar verwijderen en melden dat ze via PB zijn op te vragen?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Ah, dan laten we ze lekker staan. 
Zouden de afstandsbedieningen dan ook ergens kant en klaar zijn gekocht? Het zou me wel handig lijken om een 2e afstandsbediening op tafel in de achterkamer te hebben liggen... en natuurlijk gelijk als reserve voor het geval de kontakjes na verloop van tijd slijten. Ik heb de kit immers gekocht om "nooit" meer naar een andere speler te hoeven zoeken die bij mijn installatie past.
Zouden de afstandsbedieningen dan ook ergens kant en klaar zijn gekocht? Het zou me wel handig lijken om een 2e afstandsbediening op tafel in de achterkamer te hebben liggen... en natuurlijk gelijk als reserve voor het geval de kontakjes na verloop van tijd slijten. Ik heb de kit immers gekocht om "nooit" meer naar een andere speler te hoeven zoeken die bij mijn installatie past.
Ik doe graag mee voor één CPU (evt met programmeer servicexbake schreef:ideaal, die zijn voor $1,90 te verkijgen bij Futurlec.Marp schreef:Inderdaad: AT89S52-24PU
het achtervoegsel (24PU) doet er meestal niet zoveel toe. dat heeft vaak ook betrekking tot de package (in dit geval een PDIP40).
als je onder de (ik dacht 20 dollar) besteld bij futurlec zijn de verzendkosten bijzonder laag
Mocht er interesse zijn wil ik altijd enkele controllers extra bestellen (of andere componenten).. ik hoor het wel. verzendkosten worden in dat geval verdeeld. let dan wel op dat er nog moet verzonden worden van mij naar de persoon in kwestie. ik woon wel dicht bij de nederlandse grens, dus verzenden kan zowel binnen nederland als belgie plaatsvinden
![]()
mvg, bert
Trouwens, het doosje met jouw cdrom-controllers ligt morgenmiddag bij Mischa...
