HEZB 2008 op zondag 8 juni.

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Jongens,

gelieve nog door te geven welk hoofdgerecht je wenst.
- Côte à l'Os 700 gram
- Entrecote 350 gram
- Makreel of Forel


Ik heb een Blonde Aquetaine rugdeel van zo'n 20 kg gereserveerd. De slager wil zaterdag weten hoeveel Cote à lös en hoeveel Entrecote hij daar vanaf moet halen.

Ed.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Alternatief kunnen we onze gewone Bbq nog gebruiken, maar dan gaat de vis vrij droog worden. Bij de Weber denk ik dat er meer vocht aanwezig blijft.




Je kan ze natuurlijk ook in zilverpapier draaien met kruiden en een speciaal sausje voor de smaak.Ik zal het eens vragen aan mijn broer.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Voor mij een côte a l'Os een alstublieft 8)

Jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

oeh vis is ook al lekker :p

Ik kan niet kiezen, ben gek op beiden :roll: 8)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Wowly schreef:
Voor mij een côte a l'Os een alstublieft 8)

Jan
Hé Jan
Kom je dan toch?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ja, ik ga gewoon tijd maken man

is veel te gezellig
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

asterduc schreef:
robbiedobbie schreef:
ik zal zorgen voor met amaretto geparfumeerde witte chocolade mousse!!
:?: waarom witte chocola?
witte chocolade is gemaakt van suiker, bruine van cacao!

RJ, breng jij de Weber ook mee voor de vis? Met een twintigtal Côte à l'Ossen en Entrecotes gaat mijn vuurtje enige tijd vol liggen.
Alternatief kunnen we onze gewone Bbq nog gebruiken, maar dan gaat de vis vrij droog worden. Bij de Weber denk ik dat er meer vocht aanwezig blijft.

Ed.
Vertrouw mij maar ed, dat gaat super lekker worden.

De weber en kolen zal ik meenemen.
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

voor leen en mij:

1 x entrecote
1 x cote a l'os.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Zoo... dat ziet er lekker uit.

De wachtlijst is helaas al vol en bovendien kan ik de 8ste niet. Ik zou volgend graag van de partij zijn!

Groeten,
Hans.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

robbiedobbie schreef:
asterduc schreef:
robbiedobbie schreef:
ik zal zorgen voor met amaretto geparfumeerde witte chocolade mousse!!
:?: waarom witte chocola?
Vertrouw mij maar ed, dat gaat super lekker worden.
op jou vertrouwen? goed, die gok wil ik nu wel eens wagen! :twisted:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

DIY_Freak schreef:
De wachtlijst is helaas al vol
yep, er staan er nog enkele op, maar madamme Veerle is ongenadig, 20 is de limiet of anders geen HEZB 2009 heeft ze gezegd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

asterduc schreef:
robbiedobbie schreef:
asterduc schreef:
:?: waarom witte chocola?
Vertrouw mij maar ed, dat gaat super lekker worden.
op jou vertrouwen? goed, die gok wil ik nu wel eens wagen! :twisted:
ben ik er in 2009 wel bij, dan zorg ik voor diy mouse van pure chocola (van 72% of beter) 8)
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Henkjan schreef:
ben ik er in 2009 wel bij, dan zorg ik voor diy mouse van pure chocola (van 72% of beter) 8)
Ook een liefhebber van "DIY-Food"? :D
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

dubbele post
Laatst gewijzigd door asterduc op do 29 mei 2008, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

DIY_Freak schreef:
Henkjan schreef:
ben ik er in 2009 wel bij, dan zorg ik voor diy mouse van pure chocola (van 72% of beter) 8)
Ook een liefhebber van "DIY-Food"? :D
nou, het is niet voor niets de High-End-Zelfbouwwhatever-Barbeque :roll: :mrgreen:

Guido heeft de Serano zelf geplukt en de meloenen gekweekt (het beroemde melonlabs).
Marc is de uitvinder achter de eerste orde Koreaanse runderribben, of wat dacht je!
Tony heeft die humblevissen leren zwemmen.
De sla komt uit onze eigen tuin / serre.
Guido (de andere, niet die van de meloenen) gaat deze week het graan maaien voor het brood.
Hoe Rob en RJ tot het dessert gaan komen weet ik niet, maar naar verluid zijn het allemaal eigen gewonnen ingredienten.
... en die steak hoor ik je al denken, dat zal ik jou eens vertellen zie. Of nee, dat verhaal ga en kan ik hier niet posten! Maar neem van mij aan dat ook dat deel een groot DIY gehalte heeft!
en we maken het bovendien nog allemaal zelf klaar, ook al zijn we geen koks. :lol:
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

asterduc schreef:
... en die steak hoor ik je al denken, dat zal ik jou eens vertellen zie. Of nee, dat verhaal ga en kan ik hier niet posten! Maar neem van mij aan dat ook dat deel een groot DIY gehalte heeft!
Ja, ja... die steak jpg's, daar zat ik vorig jaar ook al over te watertanden...
en we maken het bovendien nog allemaal zelf klaar, ook al zijn we geen koks. :lol:
Als het maar met liefde voor de ingredienten gemaakt wordt, kan het bijna niet misgaan.

En wat is een 'goede' kok? Veel DIY luidsprekerontwerpen doen de 'professionals' verbleken! Geen reden om aan te nemen dat dat niet ook voor goed eten geldt... 8)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

DIY_Freak schreef:
En wat is een 'goede' kok? Veel DIY luidsprekerontwerpen doen de 'professionals' verbleken! Geen reden om aan te nemen dat dat niet ook voor goed eten geldt... 8)
heehee, bedankt Hans, die ga ik inkaderen!
ik voel me plots al zelfzekerder worden, goed voor als er straks 20 kg koe op de grill gaat liggen. 8)

Ed.
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

asterduc schreef:
op jou vertrouwen? goed, die gok wil ik nu wel eens wagen! :twisted:
Dat we elkaar na al die jaren toch nog kunnen verrassen.... :D :D

ongelooflijk!
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

meanman64 schreef:
Alternatief kunnen we onze gewone Bbq nog gebruiken, maar dan gaat de vis vrij droog worden. Bij de Weber denk ik dat er meer vocht aanwezig blijft.

Je kan ze natuurlijk ook in zilverpapier draaien met kruiden en een speciaal sausje voor de smaak.Ik zal het eens vragen aan mijn broer.
De vissen moeten inderdaad in aluminiumfolie. :wink:
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

als de forellen in alu folie gewikkeld worden (papillotte) hebben we hiervoor ook wat olijfolie, kruiden, peper en zout en scheutje witte wijn nodig.

vervolgens even 10minuutjes op de weber en klaar is kees (sjef)

moten vis zoals bijvoorbeeld zalm kunnen indirect gegrild worden wat ook een erg lekker resultaat geeft.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

asterduc schreef:
nou, het is niet voor niets de High-End-Zelfbouwwhatever-Barbeque :roll: :mrgreen:

Guido heeft de Serano zelf geplukt en de meloenen gekweekt (het beroemde melonlabs).
Marc is de uitvinder achter de eerste orde Koreaanse runderribben, of wat dacht je!
Tony heeft die humblevissen leren zwemmen.
De sla komt uit onze eigen tuin / serre.
Guido (de andere, niet die van de meloenen) gaat deze week het graan maaien voor het brood.
Hoe Rob en RJ tot het dessert gaan komen weet ik niet, maar naar verluid zijn het allemaal eigen gewonnen ingredienten.

... en die steak hoor ik je al denken, dat zal ik jou eens vertellen zie. Of nee, dat verhaal ga en kan ik hier niet posten! Maar neem van mij aan dat ook dat deel een groot DIY gehalte heeft!

Jaja, hoog DIY-gehalte...
Bijlagen
diy_steak.jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Marp schreef:
Jaja, hoog DIY-gehalte...
haha, die kun je op verschillende manieren interpreteren.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Iedereen heeft ondertussen gekozen.

17 Cote à l'os van 700 gr = 12 kg
7 Entrecote van 350 gr = 2,5 kg
--------
14,5 kg

Ik had een ribstuk van 20 kg gereserveerd, dat gaat mooi lukken!

Weersvoorspelling voor de 8ste, slechts 30% kans op regen. De kans op droog weer is daarmee hoger als de kans op regen, dat is ook weer een meevaller! :)

Ed.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

asterduc schreef:
Iedereen heeft ondertussen gekozen.

17 Cote à l'os van 700 gr = 12 kg
7 Entrecote van 350 gr = 2,5 kg
--------
14,5 kg
Oh hemel, gaat dat wel lukken? Weet je zeker dat je geen hulp nodig hebt. Agenda's zijn er om mee te schuiven.
.
.
.
.
.
.
Kidding 8)

Veel plezier!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”