HEZB 2008 op zondag 8 juni.
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
Vertrouw mij maar ed, dat gaat super lekker worden.asterduc schreef:robbiedobbie schreef:ik zal zorgen voor met amaretto geparfumeerde witte chocolade mousse!!waarom witte chocola?
witte chocolade is gemaakt van suiker, bruine van cacao!
RJ, breng jij de Weber ook mee voor de vis? Met een twintigtal Côte à l'Ossen en Entrecotes gaat mijn vuurtje enige tijd vol liggen.
Alternatief kunnen we onze gewone Bbq nog gebruiken, maar dan gaat de vis vrij droog worden. Bij de Weber denk ik dat er meer vocht aanwezig blijft.
Ed.
De weber en kolen zal ik meenemen.
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
nou, het is niet voor niets de High-End-Zelfbouwwhatever-BarbequeDIY_Freak schreef:Ook een liefhebber van "DIY-Food"?Henkjan schreef:ben ik er in 2009 wel bij, dan zorg ik voor diy mouse van pure chocola (van 72% of beter)
Guido heeft de Serano zelf geplukt en de meloenen gekweekt (het beroemde melonlabs).
Marc is de uitvinder achter de eerste orde Koreaanse runderribben, of wat dacht je!
Tony heeft die humblevissen leren zwemmen.
De sla komt uit onze eigen tuin / serre.
Guido (de andere, niet die van de meloenen) gaat deze week het graan maaien voor het brood.
Hoe Rob en RJ tot het dessert gaan komen weet ik niet, maar naar verluid zijn het allemaal eigen gewonnen ingredienten.
... en die steak hoor ik je al denken, dat zal ik jou eens vertellen zie. Of nee, dat verhaal ga en kan ik hier niet posten! Maar neem van mij aan dat ook dat deel een groot DIY gehalte heeft!
en we maken het bovendien nog allemaal zelf klaar, ook al zijn we geen koks.
Ja, ja... die steak jpg's, daar zat ik vorig jaar ook al over te watertanden...asterduc schreef:... en die steak hoor ik je al denken, dat zal ik jou eens vertellen zie. Of nee, dat verhaal ga en kan ik hier niet posten! Maar neem van mij aan dat ook dat deel een groot DIY gehalte heeft!
Als het maar met liefde voor de ingredienten gemaakt wordt, kan het bijna niet misgaan.en we maken het bovendien nog allemaal zelf klaar, ook al zijn we geen koks.
En wat is een 'goede' kok? Veel DIY luidsprekerontwerpen doen de 'professionals' verbleken! Geen reden om aan te nemen dat dat niet ook voor goed eten geldt...
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
heehee, bedankt Hans, die ga ik inkaderen!DIY_Freak schreef:En wat is een 'goede' kok? Veel DIY luidsprekerontwerpen doen de 'professionals' verbleken! Geen reden om aan te nemen dat dat niet ook voor goed eten geldt...
ik voel me plots al zelfzekerder worden, goed voor als er straks 20 kg koe op de grill gaat liggen.
Ed.
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
De vissen moeten inderdaad in aluminiumfolie.meanman64 schreef:Alternatief kunnen we onze gewone Bbq nog gebruiken, maar dan gaat de vis vrij droog worden. Bij de Weber denk ik dat er meer vocht aanwezig blijft.
Je kan ze natuurlijk ook in zilverpapier draaien met kruiden en een speciaal sausje voor de smaak.Ik zal het eens vragen aan mijn broer.
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
als de forellen in alu folie gewikkeld worden (papillotte) hebben we hiervoor ook wat olijfolie, kruiden, peper en zout en scheutje witte wijn nodig.
vervolgens even 10minuutjes op de weber en klaar is kees (sjef)
moten vis zoals bijvoorbeeld zalm kunnen indirect gegrild worden wat ook een erg lekker resultaat geeft.
vervolgens even 10minuutjes op de weber en klaar is kees (sjef)
moten vis zoals bijvoorbeeld zalm kunnen indirect gegrild worden wat ook een erg lekker resultaat geeft.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Jaja, hoog DIY-gehalte...asterduc schreef:nou, het is niet voor niets de High-End-Zelfbouwwhatever-Barbeque![]()
![]()
Guido heeft de Serano zelf geplukt en de meloenen gekweekt (het beroemde melonlabs).
Marc is de uitvinder achter de eerste orde Koreaanse runderribben, of wat dacht je!
Tony heeft die humblevissen leren zwemmen.
De sla komt uit onze eigen tuin / serre.
Guido (de andere, niet die van de meloenen) gaat deze week het graan maaien voor het brood.
Hoe Rob en RJ tot het dessert gaan komen weet ik niet, maar naar verluid zijn het allemaal eigen gewonnen ingredienten.
... en die steak hoor ik je al denken, dat zal ik jou eens vertellen zie. Of nee, dat verhaal ga en kan ik hier niet posten! Maar neem van mij aan dat ook dat deel een groot DIY gehalte heeft!
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Iedereen heeft ondertussen gekozen.
17 Cote à l'os van 700 gr = 12 kg
7 Entrecote van 350 gr = 2,5 kg
--------
14,5 kg
Ik had een ribstuk van 20 kg gereserveerd, dat gaat mooi lukken!
Weersvoorspelling voor de 8ste, slechts 30% kans op regen. De kans op droog weer is daarmee hoger als de kans op regen, dat is ook weer een meevaller!
Ed.
17 Cote à l'os van 700 gr = 12 kg
7 Entrecote van 350 gr = 2,5 kg
--------
14,5 kg
Ik had een ribstuk van 20 kg gereserveerd, dat gaat mooi lukken!
Weersvoorspelling voor de 8ste, slechts 30% kans op regen. De kans op droog weer is daarmee hoger als de kans op regen, dat is ook weer een meevaller!
Ed.
