Xanadu monitor kloon

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Nog een tip: gebruik eens een verfroller, dat werk zo mooi af als je hem gaat aflakken. Zelfs een spuitbus heeft daar moeite mee!!
Heb je nog een tip voor het type roller? Schuim of lak? Ik lees tegengestelde berichten. De een beweert dat je met een schuimroller een sinaasappel effect krijgt, de ander zweert erbij.

Ik wil ze aflakken met Histor perfect finish hoogglans.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Probeer eens lak van Sigma.Kost wat maar dan heb je ook wat.
Bijlagen
Stereo Rek.JPG
Laatst gewijzigd door CarloPJB op za 08 sep 2007, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Ziet er mooi uit (is ook ongeveer de kleur die ik wil hebben). Als dit echt een beter resultaat kan geven dan een histor verf heb ik het geld er wel voor over. Ik heb tenslotte veel tijd en moeite in de speakers gestopt.

Ik zal me bij de plaatselijke verfspecialist eens goed laten voorlichten over (sigma) verfen.
Laatst gewijzigd door knuisje op za 08 sep 2007, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

knuisje schreef:
Nog een tip: gebruik eens een verfroller, dat werk zo mooi af als je hem gaat aflakken. Zelfs een spuitbus heeft daar moeite mee!!
Heb je nog een tip voor het type roller? Schuim of lak? Ik lees tegengestelde berichten. De een beweert dat je met een schuimroller een sinaasappel effect krijgt, de ander zweert erbij.

Ik wil ze aflakken met Histor perfect finish hoogglans.
Ja, ligt er aan hoe mooi de lak navloeit.
Bij waterbasis is dit niet zo geweldig, deze droogt veel te snel.
Ik gebruik gewoon de goedkoopste rollers die er zijn en gebruik enkel terpetinebasis lakken.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

CarloPJB schreef:
Probeer een lak van Sigma.Kost wat maar den heb je ook wat.
Je moet wel van hoogglans houden, glimd wel als een .... :wink:
Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar zijdeglans neigend naar mat.

En zo'n sinasappelhuidje heeft ook wel wat, als ze strak is dan he!
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Persoonlijk vind ik hoogglans ook het mooist.
En zo'n sinasappelhuidje heeft ook wel wat, als ze strak is dan he!
O jee, ik voel weer een off topic aankomen. :mrgreen:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

knuisje schreef:
Persoonlijk vind ik hoogglans ook het mooist.
En zo'n sinasappelhuidje heeft ook wel wat, als ze strak is dan he!
O jee, ik voel weer een off topic aankomen. :mrgreen:
Mijn naam is haas! Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Hondasnl schreef:
CarloPJB schreef:
Probeer een lak van Sigma.Kost wat maar den heb je ook wat.
Je moet wel van hoogglans houden, glimd wel als een .... :wink:
Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar zijdeglans neigend naar mat.

En zo'n sinasappelhuidje heeft ook wel wat, als ze strak is dan he!

Om nog wat verwarring te zaaien...het is zijdeglans :?

En sinasappelhuidje is ok,zolang het maar niet op `n poffertjespan gaat lijken :twisted: :wink: :lol:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Ik heb van de winter m'n keukenkastjes geverfd met histor matglans met dit resultaat. Dit effect wil ik nu voorkomen, en proberen een glad oppervlak te krijgen.
Bijlagen
sinaasappel.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

knuisje schreef:
Ik heb van de winter m'n keukenkastjes geverfd met histor matglans met dit resultaat. Dit effect wil ik nu voorkomen, en proberen een glad oppervlak te krijgen.
Ja je hebt perfectionisten, ik denk dat jij ook niet snel tevreden bent (net als ik).

Komt goed!!!
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

knuisje schreef:
Ik heb van de winter m'n keukenkastjes geverfd met histor matglans met dit resultaat. Dit effect wil ik nu voorkomen, en proberen een glad oppervlak te krijgen.
dat is dus `n poffertjes pan !

ik zeg maar een ding...................SIGMA



en `n stofvrije omgeving!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Is dit op waterbasis?? die keukendeurtjes.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Ja, lelijk he. Het is op alkydharsbasis. Het vloeide gewoon niet lekker. Je kon het uitrollen wat je wilde, het trok gewoon weer samen. Ik had het goed ontvet maar misschien was 18 graden toch te koud om het te verwerken.

Ik heb een paar weken geleden m'n huis van buiten geschilderd met Wyzonol systeemverf. Met een kwast en de grote vlakken met een rollertje. En dit vloeit wel mooi met een strak resultaat. Misschien moet ik dat maar gebruiken voor m'n speakers, wordt het grachtengroen of zo. #-o

Maar zonder dollen, het moet dus mogelijk zijn een strak resultaat te krijgen. En ik ga informeren voor Sigma verf!
Laatst gewijzigd door knuisje op za 08 sep 2007, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

knuisje schreef:
Ja, lelijk he. Het is op alkydharsbasis. Het vloeide gewoon niet lekker.

Ik heb een paar weken geleden m'n huis van buiten geschilderd met Wyzonol systeemverf. Met een kwast en de grote vlakken met een rollertje. En dit vloeit wel mooi met een superstrak resultaat. Misschien moet ik dat maar gebruiken voor m'n speakers, wordt het grachtengroen of zo. #-o

Maar zonder dollen, het moet dus mogelijk zijn een strak resultaat te krijgen. En ik ga informeren voor Sigma verf!

Ik heb kier ook `n paar weken geleden buiten geverfd met Wyzonol.Omdat de buurman dezelfde kleuren heeft gebruikt.Het is zeker al `n stuk beter dan Histor en Flexa maar kan nog lang niet tippen aan Sigma.
Als je het kleurnummer wil hebben zal ik het blik ff opzoeken.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Ik wil het wijnrood hebben. Dan zou Wyzonol bordeauxrood of purperrood het meest in de buurt komen. Maar als Sigma nog beter is dan ga ik daarvoor. Dan kan ik waarschijnlijk ook de exacte juiste kleur krijgen.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Ik (parde, m`n vriendin) heb toendertijd de kleur gekozen van `n kleurwaaier van (ik dacht) Histor en die heet Ambitie(HZA2M)
Het is nu Sigma S2U Satin 2273-Y95R geworden.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Thnx, maar ik zoek hem nog een tikje donkerder. 8)
Bijlagen
ambitie.jpg
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

http://members.lycos.nl/thefinlux

Kijk daar eens naar. Is één van mijn eerste projecten. Misschien heb je er wat aan. De kleur is wijnrood van Histor. Enneh...Histor=Sigma!
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Ziet er heel mooi uit. Heb je gerold? Met wat voor roller?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

is het niet wijzer om een ral kleur te nemen?
dan kan je later altijd dezelfde kleur weer terug vinden,in plaats van een trendy genaamd kleurtje die na een half jaar niet meer gemaakt wordt?
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

knuisje schreef:
Ziet er heel mooi uit. Heb je gerold? Met wat voor roller?
Toen vond ik het mooi. Nu niet meer. Ik heb het gedaan met een schuimroller. Ik heb destijds meerdere rollers geprobeerd en de schuimroller is gewoon het beste. Voor sinasappeleffecten hoef je niet bang te zijn. Verdun de verf gewoon met een heel klein beetje terpentine, zodat het wat beter vloeit. Rol niet te lang door.

Ik laat nu alles spuiten. Ja, het kost wat, maar het resultaat is gewoon geweldig. Een goede voorbereiding is het belangrijkst! Ook als je het laat spuiten.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Valt me een beetje tegen van dat spuiten thefinlux.
Een echte DIY doet toch alles zelf? :roll:
Pas op dat je wel dezelfde verfbasis neemt voor de spuitlakker!!!, je ondergrond kan zomaar oplossen door een aggressievere laksoort!!! :!:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Ik heb de kasten in twee lagen filler gespoten na het fiasco met de 2 in 1 mdf grondverf. Daarna de kasten spiegelglad geschuurd. Het glad schuren gaat erg goed met Motip filler. Tussendoor nog met lakplamuur de laatste oneffenheden opgevuld.

Vervolgens heb ik de kasten voor de eerste keer gelakt met Sigma S2U gloss. Hierna volgen nog twee lagen en daarna polijsten tegen het onvermijdelijke stof. Tussendoor schuren met een fijne korrel na een paar dagen uitharden.
Bijlagen
eersteaflak.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

En hoe bevalt de lak?

Als ik zo de reflectie in de rechter kast zie :shock:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Heel goede lak, nog bedankt voor de tip!
Gesloten