Nog een tip: gebruik eens een verfroller, dat werk zo mooi af als je hem gaat aflakken. Zelfs een spuitbus heeft daar moeite mee!!
Heb je nog een tip voor het type roller? Schuim of lak? Ik lees tegengestelde berichten. De een beweert dat je met een schuimroller een sinaasappel effect krijgt, de ander zweert erbij.
Ik wil ze aflakken met Histor perfect finish hoogglans.
Ziet er mooi uit (is ook ongeveer de kleur die ik wil hebben). Als dit echt een beter resultaat kan geven dan een histor verf heb ik het geld er wel voor over. Ik heb tenslotte veel tijd en moeite in de speakers gestopt.
Ik zal me bij de plaatselijke verfspecialist eens goed laten voorlichten over (sigma) verfen.
Laatst gewijzigd door knuisje op za 08 sep 2007, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog een tip: gebruik eens een verfroller, dat werk zo mooi af als je hem gaat aflakken. Zelfs een spuitbus heeft daar moeite mee!!
Heb je nog een tip voor het type roller? Schuim of lak? Ik lees tegengestelde berichten. De een beweert dat je met een schuimroller een sinaasappel effect krijgt, de ander zweert erbij.
Ik wil ze aflakken met Histor perfect finish hoogglans.
Ja, ligt er aan hoe mooi de lak navloeit.
Bij waterbasis is dit niet zo geweldig, deze droogt veel te snel.
Ik gebruik gewoon de goedkoopste rollers die er zijn en gebruik enkel terpetinebasis lakken.
Ik heb van de winter m'n keukenkastjes geverfd met histor matglans met dit resultaat. Dit effect wil ik nu voorkomen, en proberen een glad oppervlak te krijgen.
Ik heb van de winter m'n keukenkastjes geverfd met histor matglans met dit resultaat. Dit effect wil ik nu voorkomen, en proberen een glad oppervlak te krijgen.
Ja je hebt perfectionisten, ik denk dat jij ook niet snel tevreden bent (net als ik).
Ik heb van de winter m'n keukenkastjes geverfd met histor matglans met dit resultaat. Dit effect wil ik nu voorkomen, en proberen een glad oppervlak te krijgen.
Ja, lelijk he. Het is op alkydharsbasis. Het vloeide gewoon niet lekker. Je kon het uitrollen wat je wilde, het trok gewoon weer samen. Ik had het goed ontvet maar misschien was 18 graden toch te koud om het te verwerken.
Ik heb een paar weken geleden m'n huis van buiten geschilderd met Wyzonol systeemverf. Met een kwast en de grote vlakken met een rollertje. En dit vloeit wel mooi met een strak resultaat. Misschien moet ik dat maar gebruiken voor m'n speakers, wordt het grachtengroen of zo.
Maar zonder dollen, het moet dus mogelijk zijn een strak resultaat te krijgen. En ik ga informeren voor Sigma verf!
Laatst gewijzigd door knuisje op za 08 sep 2007, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, lelijk he. Het is op alkydharsbasis. Het vloeide gewoon niet lekker.
Ik heb een paar weken geleden m'n huis van buiten geschilderd met Wyzonol systeemverf. Met een kwast en de grote vlakken met een rollertje. En dit vloeit wel mooi met een superstrak resultaat. Misschien moet ik dat maar gebruiken voor m'n speakers, wordt het grachtengroen of zo.
Maar zonder dollen, het moet dus mogelijk zijn een strak resultaat te krijgen. En ik ga informeren voor Sigma verf!
Ik heb kier ook `n paar weken geleden buiten geverfd met Wyzonol.Omdat de buurman dezelfde kleuren heeft gebruikt.Het is zeker al `n stuk beter dan Histor en Flexa maar kan nog lang niet tippen aan Sigma.
Als je het kleurnummer wil hebben zal ik het blik ff opzoeken.
Ik wil het wijnrood hebben. Dan zou Wyzonol bordeauxrood of purperrood het meest in de buurt komen. Maar als Sigma nog beter is dan ga ik daarvoor. Dan kan ik waarschijnlijk ook de exacte juiste kleur krijgen.
Ik (parde, m`n vriendin) heb toendertijd de kleur gekozen van `n kleurwaaier van (ik dacht) Histor en die heet Ambitie(HZA2M)
Het is nu Sigma S2U Satin 2273-Y95R geworden.
is het niet wijzer om een ral kleur te nemen?
dan kan je later altijd dezelfde kleur weer terug vinden,in plaats van een trendy genaamd kleurtje die na een half jaar niet meer gemaakt wordt?
Ziet er heel mooi uit. Heb je gerold? Met wat voor roller?
Toen vond ik het mooi. Nu niet meer. Ik heb het gedaan met een schuimroller. Ik heb destijds meerdere rollers geprobeerd en de schuimroller is gewoon het beste. Voor sinasappeleffecten hoef je niet bang te zijn. Verdun de verf gewoon met een heel klein beetje terpentine, zodat het wat beter vloeit. Rol niet te lang door.
Ik laat nu alles spuiten. Ja, het kost wat, maar het resultaat is gewoon geweldig. Een goede voorbereiding is het belangrijkst! Ook als je het laat spuiten.
Valt me een beetje tegen van dat spuiten thefinlux.
Een echte DIY doet toch alles zelf?
Pas op dat je wel dezelfde verfbasis neemt voor de spuitlakker!!!, je ondergrond kan zomaar oplossen door een aggressievere laksoort!!!
Ik heb de kasten in twee lagen filler gespoten na het fiasco met de 2 in 1 mdf grondverf. Daarna de kasten spiegelglad geschuurd. Het glad schuren gaat erg goed met Motip filler. Tussendoor nog met lakplamuur de laatste oneffenheden opgevuld.
Vervolgens heb ik de kasten voor de eerste keer gelakt met Sigma S2U gloss. Hierna volgen nog twee lagen en daarna polijsten tegen het onvermijdelijke stof. Tussendoor schuren met een fijne korrel na een paar dagen uitharden.