Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Moderator: Beheerdersteam
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Met een paar param EQ kun je min-of-meer hetzelfde bereiken natuurlijk.
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
ik kan voor een mooie prijs de 18Sound Md400 kopen. Is dat wat ipv de 8nmb420?Shadow schreef: ↑di 29 aug 2023, 8:50http://www.troelsgravesen.dk/midrange-drivers.htm
Ik zou in dit geval de 8NMB420 kiezen van 18 sound, d'appolito opstelling met de hoorn en failtal driver die ik eerder noemde moet wel wat moois opleveren mits goed afgestemd.
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Wat noem jij een leuke prijs?
Deze toevallig;
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... ound-mb400
Dat is de 8MB400, niet de 8MD400 - lijkt mij gewoon een ferriet versie van de NMB? (N van Neodym, MB voor Mid Bass)
Maar simuleer de boel eens in win isd zou ik zeggen....
Deze toevallig;
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... ound-mb400
Dat is de 8MB400, niet de 8MD400 - lijkt mij gewoon een ferriet versie van de NMB? (N van Neodym, MB voor Mid Bass)
Maar simuleer de boel eens in win isd zou ik zeggen....
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
55 euro per stuk, gaat idd om de 8MB400!
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Ik twijfel nog tussen de 18sound ND1090, de RCF ND650 en de Faital108r. Waarbij de faital dan wel bovenaan de top 3 staat.
Waar had je die prijs van 130 per stuk gezien @Shadow: ? Ik zie m toch vrijwel over voor rond de 200+ p/s aangeboden worden?
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
TLHP maar dan moet je even een account maken en inloggen;
en dan na registreren en inloggen;

en dan na registreren en inloggen;
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Ahhh! Thnx
[edit] maar ik krijg toch andere prijzen te zien na registratie, vreemd?
[edit] maar ik krijg toch andere prijzen te zien na registratie, vreemd?
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
als je de ND1090 en faital naast elkaar zou horen, hoe je dat verschil in geluid kunnen omschrijven? blijft natuurlijk altijd subjectief.
Maar zag op marktplaats een setje aangeboden. https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -met-hoorn...
Maar zag op marktplaats een setje aangeboden. https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -met-hoorn...
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Je moet ze gewoon allebei proberenjeroen_dh schreef: ↑wo 27 sep 2023, 11:49als je de ND1090 en faital naast elkaar zou horen, hoe je dat verschil in geluid kunnen omschrijven? blijft natuurlijk altijd subjectief.
Maar zag op marktplaats een setje aangeboden. https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... -met-hoorn...
Nee da's een mooie kans, zou ik wel doen als de hoorn bij je wensen past.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Ik heb nog 4 stuks B&C Speakers 8MDN51, 16 ohm, 8 inch op de plank liggen die enkel als demo/meet Line Array ideetje gebruikt zijn.
https://www.bcspeakers.com/en/products/ ... /8mdn51-16
https://en.toutlehautparleur.com/speake ... -inch.html geen goedkope unit dat wel
En ik heb ze nog getest in MtM combinatie met PSC2.400d van Hypex
https://www.bcspeakers.com/en/products/ ... /8mdn51-16
https://en.toutlehautparleur.com/speake ... -inch.html geen goedkope unit dat wel
En ik heb ze nog getest in MtM combinatie met PSC2.400d van Hypex
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
ja, dat is dus ongeveer wat ik wil gaan maken hahaha, mogelijk dus met 1 woofer extra eronder.
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Je zou ook de Celestion CDX1-1747 kunnen overwegen. Die meet in de Celestion H1 9040P hoorn best netjes. Deze gebruik ik in een center (surround) speaker en dat klinkt heel lekker. Zie metingen in verschillende hoorns hieronder.
viewtopic.php?p=2056265#p2056265
viewtopic.php?p=2056265#p2056265
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
de H1 9040P is te breed voor mijn kast. die wordt max 26cm breed. En die grafiek die je hier stuurde, is die in de meting verzwakt? ik zie in de specs dat de gevoeligheid 110db is, maar in je meting zit ie rond de 95?
op papier ziet ie er wel mooi uit qua curve. Klinkt ie ook hifi/high end?
Soms is een bepaalde metalige of honkerige klank niet te zien op de freq curves en klinken sommige drivers juist geweldig, ook al is de curve een rommeltje is mijn ervaring
zijn er ook andere passende hoorns met rond de 90-80 horzontaal en 40-60 vertikaal voor deze driver die smaller zijn?
op papier ziet ie er wel mooi uit qua curve. Klinkt ie ook hifi/high end?
Soms is een bepaalde metalige of honkerige klank niet te zien op de freq curves en klinken sommige drivers juist geweldig, ook al is de curve een rommeltje is mijn ervaring
zijn er ook andere passende hoorns met rond de 90-80 horzontaal en 40-60 vertikaal voor deze driver die smaller zijn?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Compressie driver tweeter en hoorn keuze PA speaker
Ik heb in verleden ooit ook wel goede ervaringen gehad met de RCF H100 hoorn : https://www.rcf.it/en/products/product-detail/h100
1 inch Throat Adaptor
90° x 75° Constant Directivity Coverage
Loading down to 800 Hz
State of the art sound quality
1 inch Throat Adaptor
90° x 75° Constant Directivity Coverage
Loading down to 800 Hz
State of the art sound quality
