HT center/surround gedachtenspinsels (PA drivers)
Moderator: Beheerdersteam
Re: HT center/surround gedachtenspinsels (PA drivers)
Ga deze even volgen! Zelf ook bezig met de celestion 1747 compressie driver in een mr200 grote hoorn icm 12 inch monacor pa woofer. Bedoeling is ook actief met een paar fa502 hypexen... Gaat wel lawaai geven dus
Vervolg van de reeks metingen met de CDX1-1747 (in dezelfde volgorde van hoorns)
Ook de Sica CD 120.44/640 gemeten, maar die heeft een flinke dip bij 14kHz. Dus maar op 2 hoorns gemeten, de H225 en SHT100
Tenzij het voor een openlucht festival is zul je die FA502's nooit volledig benutten (als je niet van plan bent flink te boosten in het laag o.i.d). De 10 inch B&C doet al 112dB op een FA122, dat is voor mij al meer dan asociaal genoeg
Nee dat klopt hoor maar heb ze nou eenmaal. Wellicht eens ruilen/inruilen voor de 3weg versie. Maar ik wil idd het laag nogal boosten. Met lage poortafstemming zodat ik goed binnen de grenzen blijf qua xmax. Ook levert de FA 502 2x500Watt bij 4 ohm en de drivers zijn 8 dus blijft nog de helft over.
Hoe gaat het bij jou project verder?
Hoe gaat het bij jou project verder?
Nog een paar metingen van de Sica CD 60.38/N92, de andere hoorns komen nog
.
Zoals het er nu naar uitziet neig ik sterk naar de CDX1-1747 op de H1 9040P hoorn, zie hieronder. Eigenlijk wil ik de Faital HF108(R) beide nog proberen, maar dat is wel een flinke investering
.
Zoals het er nu naar uitziet neig ik sterk naar de CDX1-1747 op de H1 9040P hoorn, zie hieronder. Eigenlijk wil ik de Faital HF108(R) beide nog proberen, maar dat is wel een flinke investering
En de rest van de CD 60.38/N92 metingen. Waaronder een meting op een Sica hoorn (onderste) waar alleen deze CD op past, de rest van de drivers passen hier niet op zonder adapter plaatje.
Mooi hoor. Ik las je post ivm je reactie op mijn topic.
Die brede 9040p past niet in mijn kastje. Heb je de cdx1 1747 ook met een rcf h100 geprobeerd? Die zou net wel in mijn kast passen.
En vanaf hoe laag kun je die celestion inzetten (in PA doeleinden).
Had je ook de Faitalpro108 nog geprobeerd trouwens?
Die brede 9040p past niet in mijn kastje. Heb je de cdx1 1747 ook met een rcf h100 geprobeerd? Die zou net wel in mijn kast passen.
En vanaf hoe laag kun je die celestion inzetten (in PA doeleinden).
Had je ook de Faitalpro108 nog geprobeerd trouwens?
Zie onderstaande post voor de CDX1-1747 op andere hoorns. De bovenste is de SB Audience H225 en de 2e is ook SB Audience maar dan de H250. De H225 is goed vergelijkbaar met de H100, de H250 is wat groter weer.
. De 108 heb ik nooit meer geprobeerd want ik neig naar een (compleet) andere opzet.
Hoe deze inzetbaar zijn durf ik niet te zeggen, vanaf ~1500 moet wel kunnen gok ik. Maar geen garanties