Hypex FA503 in Modushop kastje

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Henkjan »

bij DPD wel altijd eerst in de struiken naast de voordeur kijken hè
IMG-20230721-WA0002.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door FR_Aad »

:lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Kappa7 »

Henkjan schreef: za 29 jul 2023, 11:39
bij DPD wel altijd eerst in de struiken naast de voordeur kijken hè

IMG-20230721-WA0002.jpg
In de regen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef: za 29 jul 2023, 11:39
bij DPD wel altijd eerst in de struiken naast de voordeur kijken hè
IMG_3461_NCA.jpg
Noppes, niente, nada!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door pappaleo »

Hé, zo'n struik heb ik ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Het freeswerk is klaar. Alleen nog de gaten op maat boren en Verzinken. Daarna de voor en achterkant nog graveren en dan kan alles weer in elkaar \:D/

Het hypex oled schermpje past er mooi in!
20230730_134532.jpg
20230730_134647.jpg
20230730_134650.jpg
20230730_134722.jpg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Alle gaten verzonken en afgebraamd.
Alles lijkt tot nu toe prima te passen \:D/
20230803_200630.jpg
20230803_204047.jpg
Ja ik was een schroefje kwijt
20230803_204057.jpg
20230803_212404.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Shadow »

Leuk! =D>
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Barry2001 »

Zitten die tulp bussen wel geïsoleerd gemonteerd? Of mogen die aan de kast gnd hangen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Het zit hetzelfde als op de originele plaat. en ze raken de behuizing zelf niet aan.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door tigradekat »

Dat word mooi! Ik heb bij het inbouwen van mijn FA253 de anodisatie van de bodemplaten van de kasten afgeschuurd, en koelpasta gebruikt bij het monteren van de modules. Ik weet niet of dat veel scheelt, maar kwaad kan het niet iig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Pjotr »

Dat schoon schuren is alleen nodig als je ook elektrisch goed contact wil maken. Die anodisatie is aluminiumoxide en dat is op zich een uitstekende warmtegeleider en daarnaast een hele goede elektrische isolator. Van dat spul worden juist ook warmte geleidende isolatieplaatjes gemaakt voor tussen vermogenstransistoren.

Gaat mooi worden Bas! :rock:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Of het mooi wordt dat ligt er geheel aan of de gravering netjes wordt. Daarvoor is dit het idee:
Voorkant
Voorkant
Achterkant
Achterkant
Verder heb ik alle componenten nu gemonteerd en alles past zoals bedacht.
20230804_202750.jpg
20230804_203013.jpg
20230804_204444.jpg
20230804_204450.jpg
20230804_204553.jpg
20230804_204555.jpg
20230804_205302.jpg
Dus nu de kabels maken voor de netspanning, aarde aansluiten en de kabels van de versterker module naar de speakon maken.
Iemand nog aan- en of opmerking, vragen, uitbranders? :mrgreen:
Enige waar ik een beetje mee zit is die voedings kabel zo dwars over de versterker, geen idee of dat kwaad kan :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Pjotr »

Belangrijkste is dat je voedingsdraden en signaaldraden zover mogelijk uit elkaar houdt. Dat ziet er zo te zien wel ok uit. Verder voedingsdraden zoveel mogelijk langs het metaal van de kast leggen en zo kort mogelijk houden. Is wat lastiger meestal maar lijkt mij wel goed te zitten. Ook de speakerdraden naar de Speakon uit de buurt van de signaaldraden houden. Dus dadelijk langs de kastwand leggen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 04 aug 2023, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Kappa7 »

Ziet er erg netjes uit zo
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door ds23man »

Ik erken mijn modules inmiddels niet meer terug. :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

De modules zijn nog dezelfde vertrouwde oude, ze zijn alleen verhuist van een kaal plankje naar een huisje met dak :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door satefan »

Mooi werk Bas!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Alvast de bijbehorende speaker kabels in elkaar gezet.
Canare 4S11 met Neutrik SpeakOn NL4FXX-W-S en wat Viablue Stone nylon kous voor het zicht. 2x 5 meter.
20230805_154239.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door ds23man »

Netjes!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Coax kabeltje voor tussen de modules. Hopelijk heb ik het goed begrepen dat ze zo doorverbonden moeten worden :lol:
20230807_105411.jpg
Nu nog even wachten op de AMP stekkertjes om de kabels van de versterkers naar de speakon chassisdelen aan te sluiten. Natuurlijk allerlei AMP stekkers liggen maar geen 4.8mm female :roll:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door satefan »

Zo zou t moeten inderdaad. De coax-out van de master komt op de coax-in van de slave. De slave dan zo in stellen dat de ingang altijd de coax is (kun je locken geloof ik) en dan moet t goed gaan.

grtn
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Top, dan is dat ook weer geregeld :D
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door tigradekat »

Zie ik het goed dat jouw modules een USB C aansluiting hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”