Hypex FA503 in Modushop kastje
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
bij DPD wel altijd eerst in de struiken naast de voordeur kijken hè
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Het freeswerk is klaar. Alleen nog de gaten op maat boren en Verzinken. Daarna de voor en achterkant nog graveren en dan kan alles weer in elkaar
Het hypex oled schermpje past er mooi in!
Het hypex oled schermpje past er mooi in!
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Alle gaten verzonken en afgebraamd.
Alles lijkt tot nu toe prima te passen
Ja ik was een schroefje kwijt
Alles lijkt tot nu toe prima te passen
Ja ik was een schroefje kwijt
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Zitten die tulp bussen wel geïsoleerd gemonteerd? Of mogen die aan de kast gnd hangen.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Het zit hetzelfde als op de originele plaat. en ze raken de behuizing zelf niet aan.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Dat word mooi! Ik heb bij het inbouwen van mijn FA253 de anodisatie van de bodemplaten van de kasten afgeschuurd, en koelpasta gebruikt bij het monteren van de modules. Ik weet niet of dat veel scheelt, maar kwaad kan het niet iig.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Dat schoon schuren is alleen nodig als je ook elektrisch goed contact wil maken. Die anodisatie is aluminiumoxide en dat is op zich een uitstekende warmtegeleider en daarnaast een hele goede elektrische isolator. Van dat spul worden juist ook warmte geleidende isolatieplaatjes gemaakt voor tussen vermogenstransistoren.
Gaat mooi worden Bas!
Gaat mooi worden Bas!
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Of het mooi wordt dat ligt er geheel aan of de gravering netjes wordt. Daarvoor is dit het idee:
Verder heb ik alle componenten nu gemonteerd en alles past zoals bedacht.
Dus nu de kabels maken voor de netspanning, aarde aansluiten en de kabels van de versterker module naar de speakon maken.
Iemand nog aan- en of opmerking, vragen, uitbranders?
Enige waar ik een beetje mee zit is die voedings kabel zo dwars over de versterker, geen idee of dat kwaad kan
Verder heb ik alle componenten nu gemonteerd en alles past zoals bedacht.
Dus nu de kabels maken voor de netspanning, aarde aansluiten en de kabels van de versterker module naar de speakon maken.
Iemand nog aan- en of opmerking, vragen, uitbranders?
Enige waar ik een beetje mee zit is die voedings kabel zo dwars over de versterker, geen idee of dat kwaad kan
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Belangrijkste is dat je voedingsdraden en signaaldraden zover mogelijk uit elkaar houdt. Dat ziet er zo te zien wel ok uit. Verder voedingsdraden zoveel mogelijk langs het metaal van de kast leggen en zo kort mogelijk houden. Is wat lastiger meestal maar lijkt mij wel goed te zitten. Ook de speakerdraden naar de Speakon uit de buurt van de signaaldraden houden. Dus dadelijk langs de kastwand leggen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 04 aug 2023, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
De modules zijn nog dezelfde vertrouwde oude, ze zijn alleen verhuist van een kaal plankje naar een huisje met dak 
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Alvast de bijbehorende speaker kabels in elkaar gezet.
Canare 4S11 met Neutrik SpeakOn NL4FXX-W-S en wat Viablue Stone nylon kous voor het zicht. 2x 5 meter.
Canare 4S11 met Neutrik SpeakOn NL4FXX-W-S en wat Viablue Stone nylon kous voor het zicht. 2x 5 meter.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Coax kabeltje voor tussen de modules. Hopelijk heb ik het goed begrepen dat ze zo doorverbonden moeten worden
Nu nog even wachten op de AMP stekkertjes om de kabels van de versterkers naar de speakon chassisdelen aan te sluiten. Natuurlijk allerlei AMP stekkers liggen maar geen 4.8mm female
Nu nog even wachten op de AMP stekkertjes om de kabels van de versterkers naar de speakon chassisdelen aan te sluiten. Natuurlijk allerlei AMP stekkers liggen maar geen 4.8mm female
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Zo zou t moeten inderdaad. De coax-out van de master komt op de coax-in van de slave. De slave dan zo in stellen dat de ingang altijd de coax is (kun je locken geloof ik) en dan moet t goed gaan.
grtn
grtn
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Zie ik het goed dat jouw modules een USB C aansluiting hebben?
