Quad cd3 bouwen
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Quad cd3 bouwen
Het probleem is een beetje dat er te weinig bedieningsorganen op zitten om de 3 kleuren (wit/bruin/oranje) in balans toe te passen.
Maak je het cd-laatje oranje, dan komt de bruine kleur helemaal niet terug op het frontje. Dus bruin. Maar dan staat dat ene oranje knopje weer een beetje eenzaam erbij.
Een oranje streep op het cd-laatje zou kunnen, maar dat staat dan weer wat te frivool voor de toch wat sobere stijl van de 33 serie.
Maak je het cd-laatje oranje, dan komt de bruine kleur helemaal niet terug op het frontje. Dus bruin. Maar dan staat dat ene oranje knopje weer een beetje eenzaam erbij.
Een oranje streep op het cd-laatje zou kunnen, maar dat staat dan weer wat te frivool voor de toch wat sobere stijl van de 33 serie.
Re: Quad cd3 bouwen
Pappaleo je brengt precies onze gedachten onder woorden. Het lijkt mij ook beter om het laatje bruin te maken maar mn lief vind het dan weer 'een beetje saai' en ze ziet er een gezichtje in 
Re: Quad cd3 bouwen
Bruin. Het is jammer dat de plaats van bedieningselementen al vast ligt anders had je nog een 2de knop links in oranje kunnen toevoegen.
Re: Quad cd3 bouwen
Voorlopig wordt het bruin, het zit het nog niet vast verlijmd maar tijdelijk met dubbelzijdig plakband dus kan nog alle kanten op.
Nu eerst maar eens de voorversterker wegbrengen om te laten reviseren, bij Armand van Ommeren in Bavel. Ik wil vooral mn setje horen spelen, want daar draait het uiteindelijk allemaal om.
Tot laters
Tot laters
Re: Quad cd3 bouwen
De legoblokjes aan de kant gelegd, vond ze niet echt mooi en aan de slag met Fimo-polymeer-klei (Fimo Soft) en dat geeft een veel mooier resultaat. De kleuren zijn ook precies goed:
'witte' toetsen Fimo kleur 70 (sahara)
Oranje toets Fimo kleur 76 (cognac) Na het afbakken op 110°c/30min is mn proefje-toets iets uitgezet (5%?) maar mooi uitgehard dus met schuurpapier korrel2000 nat opgeschuurd tot de goede maat (7mm hoog x 17mm breed)
De tekst inbranden met de laser gaat ook netjes.
Morgen de nieuwe toetsen maken in de goede kleur, heb er zin in.
'witte' toetsen Fimo kleur 70 (sahara)
Oranje toets Fimo kleur 76 (cognac) Na het afbakken op 110°c/30min is mn proefje-toets iets uitgezet (5%?) maar mooi uitgehard dus met schuurpapier korrel2000 nat opgeschuurd tot de goede maat (7mm hoog x 17mm breed)
De tekst inbranden met de laser gaat ook netjes.
Morgen de nieuwe toetsen maken in de goede kleur, heb er zin in.
Laatst gewijzigd door Rønny op do 16 feb 2023, 9:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Quad cd3 bouwen
80-120-200-400 en dan opnieuw gronden en verven.....
maar wat is gebeurt?
maar wat is gebeurt?
Re: Quad cd3 bouwen
Ja die 'professionele grondverf' is duidelijk de boosdoener.
Op terpentine-basis zou geen probleem moeten geven dacht ik. zucht, gisteravond laat nog heerlijk 1,5 uur staan schuren en slijpen op dat frontje, zo lekker bezig.
Maar ook positief nieuws: de toetsen zijn perfect geworden
Op terpentine-basis zou geen probleem moeten geven dacht ik. zucht, gisteravond laat nog heerlijk 1,5 uur staan schuren en slijpen op dat frontje, zo lekker bezig.
Maar ook positief nieuws: de toetsen zijn perfect geworden
Re: Quad cd3 bouwen
https://www.nonpaints.com/nl/1k-epoxy-p ... gLzAPD_BwE
Gewoon zo'n lakje pakken,dat werk eigenlijk altijd.
En reageert eigenlijk nooit met de toplaag.
Gewoon zo'n lakje pakken,dat werk eigenlijk altijd.
En reageert eigenlijk nooit met de toplaag.
Re: Quad cd3 bouwen
Heeft zeker een maand kunnen drogen in huis dus dat zou geen probleem moeten geven. De grondverf:
Re: Quad cd3 bouwen
De kleur van het frontje is me nog te licht en ik heb de 'next' scheef geplakt
maar Quad cd3 is een feit.
Zoals je ziet staat de pre-amp er nog, heb na 3 mailtjes nog geen afspraak met Armand van Ommeren kunnen maken om m langs te brengen. Die loopt zeker en vast met zn blauwe boerenkiel carnaval te vieren.
Zoals je ziet staat de pre-amp er nog, heb na 3 mailtjes nog geen afspraak met Armand van Ommeren kunnen maken om m langs te brengen. Die loopt zeker en vast met zn blauwe boerenkiel carnaval te vieren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Quad cd3 bouwen
mooi setje zo hoor.
maar je gaat dus nog ene laagje lakken voor de juiste kleur?
maar je gaat dus nog ene laagje lakken voor de juiste kleur?
Re: Quad cd3 bouwen
Dankdank en ja dat grijs van het frontje moet nog een keer over maar die wip ik er zo af want zit met 2 magneetjes vast.
Zo terugkijkend was het een leuk projectje, begon met een spontane ondoordachte ingeving omdat ik mn enkel gebroken had en weken op de bank in het vooruitzicht had. En nu loopt het al 2 maanden langer dan ik in eerste instantie had ingepland maar ben blij dat het , op details na, klaar is. Op naar het volgende project: een mediasteamer/netwerkdrive-iets, ben me aan het inlezen hier op het forum. Genoeg inspiratie hier om de komende jaren te blijven knutselen
Zo terugkijkend was het een leuk projectje, begon met een spontane ondoordachte ingeving omdat ik mn enkel gebroken had en weken op de bank in het vooruitzicht had. En nu loopt het al 2 maanden langer dan ik in eerste instantie had ingepland maar ben blij dat het , op details na, klaar is. Op naar het volgende project: een mediasteamer/netwerkdrive-iets, ben me aan het inlezen hier op het forum. Genoeg inspiratie hier om de komende jaren te blijven knutselen
