Quad cd3 bouwen

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door John P »

Oranje boven op het cd-laatje.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door pappaleo »

Het probleem is een beetje dat er te weinig bedieningsorganen op zitten om de 3 kleuren (wit/bruin/oranje) in balans toe te passen.
Maak je het cd-laatje oranje, dan komt de bruine kleur helemaal niet terug op het frontje. Dus bruin. Maar dan staat dat ene oranje knopje weer een beetje eenzaam erbij.

Een oranje streep op het cd-laatje zou kunnen, maar dat staat dan weer wat te frivool voor de toch wat sobere stijl van de 33 serie.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Pappaleo je brengt precies onze gedachten onder woorden. Het lijkt mij ook beter om het laatje bruin te maken maar mn lief vind het dan weer 'een beetje saai' en ze ziet er een gezichtje in :wink:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door hsmeets »

Bruin. Het is jammer dat de plaats van bedieningselementen al vast ligt anders had je nog een 2de knop links in oranje kunnen toevoegen.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Voorlopig wordt het bruin, het zit het nog niet vast verlijmd maar tijdelijk met dubbelzijdig plakband dus kan nog alle kanten op.
IMG_20230209_112024016.jpg
Nu eerst maar eens de voorversterker wegbrengen om te laten reviseren, bij Armand van Ommeren in Bavel. Ik wil vooral mn setje horen spelen, want daar draait het uiteindelijk allemaal om.

Tot laters
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

De legoblokjes aan de kant gelegd, vond ze niet echt mooi en aan de slag met Fimo-polymeer-klei (Fimo Soft) en dat geeft een veel mooier resultaat. De kleuren zijn ook precies goed:
'witte' toetsen Fimo kleur 70 (sahara)
Oranje toets Fimo kleur 76 (cognac)
IMG_20230215_102543117.jpg
Na het afbakken op 110°c/30min is mn proefje-toets iets uitgezet (5%?) maar mooi uitgehard dus met schuurpapier korrel2000 nat opgeschuurd tot de goede maat (7mm hoog x 17mm breed)

De tekst inbranden met de laser gaat ook netjes.
Morgen de nieuwe toetsen maken in de goede kleur, heb er zin in.
Laatst gewijzigd door Rønny op do 16 feb 2023, 9:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Shadow »

Leuk! =D>
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Aaaaaarghhh NEEEE
IMG_20230218_144538844.jpg
Iemand goeie tips hoe ik mn frontje kan redden?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door hsmeets »

80-120-200-400 en dan opnieuw gronden en verven..... :roll:

maar wat is gebeurt?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door pappaleo »

Verfsoorten die elkaar niet verdragen?
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Ja die 'professionele grondverf' is duidelijk de boosdoener.
Op terpentine-basis zou geen probleem moeten geven dacht ik. zucht, gisteravond laat nog heerlijk 1,5 uur staan schuren en slijpen op dat frontje, zo lekker bezig.

Maar ook positief nieuws: de toetsen zijn perfect geworden
IMG_20230218_145055272.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door pappaleo »

Wat was dat voor grondverf dan? En hoe lang gedroogd?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door dre »

https://www.nonpaints.com/nl/1k-epoxy-p ... gLzAPD_BwE

Gewoon zo'n lakje pakken,dat werk eigenlijk altijd.
En reageert eigenlijk nooit met de toplaag.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Heeft zeker een maand kunnen drogen in huis dus dat zou geen probleem moeten geven. De grondverf:
IMG_20230218_202443991.jpg
IMG_20230218_202355842.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door dre »

Helaas geen ervaring mee.

Wel een fantastisch project trouwens. :goedzo:
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

De kleur van het frontje is me nog te licht en ik heb de 'next' scheef geplakt :| maar Quad cd3 is een feit.
IMG_20230221_095733067.jpg

Zoals je ziet staat de pre-amp er nog, heb na 3 mailtjes nog geen afspraak met Armand van Ommeren kunnen maken om m langs te brengen. Die loopt zeker en vast met zn blauwe boerenkiel carnaval te vieren.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Henkjan »

mooi setje zo hoor.
maar je gaat dus nog ene laagje lakken voor de juiste kleur?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Kappa7 »

Dat is nog best netjes geworden zo. :goedzo:
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Dankdank en ja dat grijs van het frontje moet nog een keer over maar die wip ik er zo af want zit met 2 magneetjes vast.

Zo terugkijkend was het een leuk projectje, begon met een spontane ondoordachte ingeving omdat ik mn enkel gebroken had en weken op de bank in het vooruitzicht had. En nu loopt het al 2 maanden langer dan ik in eerste instantie had ingepland maar ben blij dat het , op details na, klaar is. Op naar het volgende project: een mediasteamer/netwerkdrive-iets, ben me aan het inlezen hier op het forum. Genoeg inspiratie hier om de komende jaren te blijven knutselen :D
Plaats reactie