Er komt hier van alles voorbij, dus Guus ook
miniDSP flex
Moderator: Beheerdersteam
Re: miniDSP flex
I.d.d. niks mis met dat nummer. Maar is ook wel uit zijn goeie tijd voordat ie inkakte 
Re: miniDSP flex
Nou, we hebben weer even gelachen met zn allen. Maar t gaat helemaal niet over dit nummer. Zijn versie van 'Voor Haar' vind ik heel aardig. Maar ik zal de enige wel zijn denk ik hier 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: miniDSP flex
Het is de temperatuur Stefan, wordt het wat melig van, solly... maar je hebt gelijk, maar weer on topic.
Re: miniDSP flex
Dat zegt inderdaad niets, Guus is een aanslag op alle elektronica...
Was het goed te doen om de amp modules te recyclen? Hoe vind je het gebruiksgemak nu? Ik neem aan dat EQ changes wat vlotter gaan dan met HPD nu?
Was het goed te doen om de amp modules te recyclen? Hoe vind je het gebruiksgemak nu? Ik neem aan dat EQ changes wat vlotter gaan dan met HPD nu?
Re: miniDSP flex
P.s. Saté is daarentegen weer heel erg lekker. Ga zo ook weer wat kipsate verorberen van de plaatselijke Indonees...
(En de laatste posts had ik nog gemist, dus sorry voor nog meer olie op eh... de rails)
(En de laatste posts had ik nog gemist, dus sorry voor nog meer olie op eh... de rails)
Re: miniDSP flex
Ik heb de plate-amps niet gerecycled, maar de OEM modules en bijbehorend Eval board gekocht. Kind kan de was doen als het gaat om het werkend maken.
Het bouwen van filters is makkelijk. Vooral omdat je kanalen kan linken aan elkaar. Dus je kan in 1 keer een PEQ toevoegen die direct op het linker en rechter tweeter of woofer kanaal actief is. Superhandig. Scheelt tijd en kans op fouten.
Wat wel een nadeel is, is dat je de filter-coefficienten voor een linkwitz transform alleen via een spreadsheet kan aanmaken en die in de software moet kopieeren. Maar eigenlijk is dat een eenmalige actie.
In REW kun je met behulp van de EQ functie een ongefilterde meting modelleren en de filters die REW voorstelt (of die je zelf aanmaakt) kun je exporteren naar een file direct voor de MiniDSP. Dit werkt behoorlijk goed.
Groet,
Satefan
Re: miniDSP flex
Ja en nee. Ja voor de Q_0 en F_0 van je speaker maar niet voor je doel Q_b en doel doel F_b. Daar wil je voor een sub of laagweergever een beetje kunnen experimenteren i.v.b. met wat mogelijk is en wat goed samen gaat met de room gain. Daar zou je het liefst toch wel "draaiknopjes" voor willen hebben. Ik hoop eigenlijk dat ze nu een LT in de nieuw aangekondigde software direct in de PEQ hebben geïmplementeerd. In de Hypex software zat die er altijd al in in de vorm van een 2e orde shelf. En dat werkte best goed.
Re: miniDSP flex
Helemaal eens!Pjotr schreef: ↑zo 14 aug 2022, 9:27Ja en nee. Ja voor de Q_0 en F_0 van je speaker maar niet voor je doel Q_b en doel doel F_b. Daar wil je voor een sub of laagweergever een beetje kunnen experimenteren i.v.b. met wat mogelijk is en wat goed samen gaat met de room gain. Daar zou je het liefst toch wel "draaiknopjes" voor willen hebben. Ik hoop eigenlijk dat ze nu een LT in de nieuw aangekondigde software direct in de PEQ hebben geïmplementeerd. In de Hypex software zat die er altijd al in in de vorm van een 2e orde shelf. En dat werkte best goed.
Ik gebruik de presets om verschillende doel Q-b en doel F_b in te stellen en dan te luisteren. Maar draaiknoppen zouden inderdaad veel handiger zijn!
Satefan
Re: miniDSP flex
Het is een erg mooi apparaat. Ik speel met de gebalanceerde versie op een purifi versterker. Dit is voor 99% van dit forum schat ik echt wel kwaliteit genoeg.
Als ik HQPlayer eerst laat upsamplen naar de native 96kHz van de Flex wordt het zelfs nog een stukje lekkerder.
Het apparaat is ook absoluut stil met muziek op pauze. Met oor in de tweeter kan ik niet zeggen of de versterker aan staat.
Als ik HQPlayer eerst laat upsamplen naar de native 96kHz van de Flex wordt het zelfs nog een stukje lekkerder.
Het apparaat is ook absoluut stil met muziek op pauze. Met oor in de tweeter kan ik niet zeggen of de versterker aan staat.
Re: miniDSP flex
Zelfde ervaring hier Jeroen. Speel jij af via de USB ingang (van de Flex), of anders? Die lijkt bij mij zo nu en dan wel te haperen. Afspelen stopt dan en alleen de Flex uitzetten (een tijdje) lijkt te helpen, maar niet altijd. Ik speel vanaf MacOS, dus geen drivers etc nodig. Ik zie op het MiniDSP forum ook wat meldingen hierover.jeroen_d schreef: ↑do 18 aug 2022, 0:44Het is een erg mooi apparaat. Ik speel met de gebalanceerde versie op een purifi versterker. Dit is voor 99% van dit forum schat ik echt wel kwaliteit genoeg.
Als ik HQPlayer eerst laat upsamplen naar de native 96kHz van de Flex wordt het zelfs nog een stukje lekkerder.
Het apparaat is ook absoluut stil met muziek op pauze. Met oor in de tweeter kan ik niet zeggen of de versterker aan staat.
grt
Satefan
Re: miniDSP flex
Overigens heb ik de indruk dat de kwaliteit van de weergave er op vooruit gaat als ik via USB muziek afspeel vanaf mn Mac (96khz) versus 96khz via de optische uitgang van mn streamer. De weergave lijkt wat rustiger, stemmen klinken iets duidelijker. Maar ik moet nog wat meer/vaker luisteren.
Re: miniDSP flex
Ja dat kan wel kloppen. De inkomende jitter is via USB poort echt nihil. Via de optische ingang nog vrij substantieel. Alhoewel naar ASR begrippen nog steeds goed voor een blije tijger 
Re: miniDSP flex
Ja, ik speel via de USB ingang met een airtube USB kabel. Klinkt altijd mooier. In deze USB kabel overigens geen voedingsleiding opgenomen, blijkt geen probleem dus heeft de Flex niet nodig. Ik heb nog geen enkele hapering kunnen waarnemen. Geen driver geïnstalleerd, ik speel met Windows via WASAPI. Oh, excuus, wel driver geïnstalleerd, dat gebeurt met installeren van de minidsp plugin software.satefan schreef: ↑do 18 aug 2022, 11:23Zelfde ervaring hier Jeroen. Speel jij af via de USB ingang (van de Flex), of anders? Die lijkt bij mij zo nu en dan wel te haperen. Afspelen stopt dan en alleen de Flex uitzetten (een tijdje) lijkt te helpen, maar niet altijd. Ik speel vanaf MacOS, dus geen drivers etc nodig. Ik zie op het MiniDSP forum ook wat meldingen hierover.jeroen_d schreef: ↑do 18 aug 2022, 0:44Het is een erg mooi apparaat. Ik speel met de gebalanceerde versie op een purifi versterker. Dit is voor 99% van dit forum schat ik echt wel kwaliteit genoeg.
Als ik HQPlayer eerst laat upsamplen naar de native 96kHz van de Flex wordt het zelfs nog een stukje lekkerder.
Het apparaat is ook absoluut stil met muziek op pauze. Met oor in de tweeter kan ik niet zeggen of de versterker aan staat.
grt
Satefan
Re: miniDSP flex
Hier i.i.g. probleemloos met de MiniDSP HD via de ASIO driver vanaf de PC/Laptop. Volgens mij is de HD qua USB en DSP volkomen identiek aan de Flex. Misschien een buffer probleem? Wat als je een andere bufferlengte instelt?satefan schreef: ↑do 18 aug 2022, 11:23
Zelfde ervaring hier Jeroen. Speel jij af via de USB ingang (van de Flex), of anders? Die lijkt bij mij zo nu en dan wel te haperen. Afspelen stopt dan en alleen de Flex uitzetten (een tijdje) lijkt te helpen, maar niet altijd. Ik speel vanaf MacOS, dus geen drivers etc nodig. Ik zie op het MiniDSP forum ook wat meldingen hierover.
grt
Satefan
Re: miniDSP flex
Ik zag de review op ASR inderdaad, maar het verschil is toch duidelijk waarneembaar. Ik ga eens op zoek naar een streamer met USB output. Topping heeft een heel aardige player, maar er moet ook Spotify Connect (voor de family) op moet kunnen draaien. Ik heb het liefst alles in 1.
grt
Satefan
Re: miniDSP flex
Mocht mijn groundsound de geest geven is er nu tenminste iets wat het 1 op 1 kan vervangen .
Met die 2x8 flex
Met die 2x8 flex
Re: miniDSP flex
Alternatief is er sinds kort ook de Topping DM7. 8 kanaals DAC met ESS9038 PRO. Meet mooi, goed betaalbaar maar geen ingebouwde DSP. Dus PC nodig...
Re: miniDSP flex
Of de Okto Research Dac8 Pro. Ziet er wat gelikter uit dan de Topping. Maar ook geen DSP. Nu out of stock, onduidelijk of deze weer komt. https://www.oktoresearch.com/dac8pro.htm
Ik hoop echt dat er een digitale Flex Eight komt (of balanced).
Satefan
