Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Kappa7 »

Nu heb ik het even gemist maar Wowly had toch al een vraag uitstaan bij de beheerder voor een datum.
Is dat nu ineens niet geschikt meer?
Ik vind het qua ruimte en ligging eigenlijk wel een prima plek en bekijk je het van uit Nederland en België nog aardig centraal ook.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Pjotr »

Daar zijn de Friezen het zo te lezen duidelijk weer niet mee eens :D Ik lees nergens dat het niet geschikt is hoor.... Wel dat Wowly eigenlijk geen tijd heeft. Afwachten maar even. En andere geschikte locaties kunnen toch evengoed?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Kappa7 »

Maar daarom hadden we toch verschillende dagen door het jaar heen en verdeeld over het land.
Ergens zullen we weer moeten beginnen met een dag.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door mikekiwi »

ray5150 schreef: za 07 mei 2022, 11:21
Ik vind het feit merkwaardig dat er een ander tarief word gerekend als er bezoekers / deelnemers van buiten de gemeente komen. dat zit toch wel aardig tegen discriminatie aan te schurken, hoe zou men dat dan willen contoleren ? je ID laten zien ? er zijn voor minder al demonstraties geweest de afgelopen jaren.
Ik vind het zelf niet vreemd. Het verschil tussen standaard en maatschappelijk is dat de gemeente Alphen aan den Rijn meer subsidie verleent aan initiatieven voor de bewoners. En niet "zomaar" iedereen van buiten Alphen die iets in Alphen wilt organiseren een extra potje geld geeft.
Drempel = minimaal 50% van de bezoekers uit de gemeente. En dat red je niet.

Trouwens, met maatschappelijk tarief (30ct, 225m2 ) kom je voor 9 uur gebruik ook op 607 euro uit = 4x oude tarief en dus minimaal 20 euro entree per deelnemer, als je van 30 bezoekers uitgaat. Met standaardtarief wordt het een kleine 34 euro pp.

Exclusief de koffie en thee die de laatste keer ook best prijzig waren per thermosfles.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Wowly »

Ik heb de vraag uitstaan, echter nog geen antwoord gekregen. Anders ga ik volgende week eens bellen.

De kosten van de ruimtes zijn altijd lastig geweest,naast de akoestiek. Hopelijk dat “de ruimte” nog ruimte heeft (pun intended) voor een schappelijke prijs.

Vwb het eten, ik sta open voor suggesties. De pizzaman wordt ieder jaar duurder, de laatste keer was de laatste keer dat het voor de “oude” prijs nog kon. Maar als iemand lekker wil barbecueën, of Chinees wil halen; ik sta open voor suggesties.

Ik bouw nog steeds fors door, echter niet meer aan audioapparatuur helaas. Maar vooral aan de toekomst van mijn kids, het huis en de aanbouwen, en onderhoud van mijn vrouw en auto’s:). Daarnaast vind ik heeel erg veel erg leuk (drones, 3dprinten, gamen, meubels bouwen, offroad rijden met de jimny, tuinieren en heb mantelzorg voor mijn moeder sinds mij pa is overleden. Dus ja, tijd tekort hahaha. Maar ik vind de zelfbouwaudiocommunity echt supergaaf, dus heb er graag wat voor over. Tot nu toe nog nooit financieel erin gegaan, maar als dat wel zo zou zijn heb ik dat er voor over. Ik neem altijd mooie muziek mee terug die ik heb gehoord. Mijn pa zat daar altijd op te wachten: “en Jan, nog wat moois gehoord?” Vroeg ie dan.

Enfin, als ik meer weet dan laat ik het jullie weten goed?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Pjotr »

Nee, nee, niet aan de pizza's morrelen Jan! Is altijd een deel van de charme geweest :D Succes!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Kappa7 »

Pizza bakken op de BBQ kan natuurlijk ook.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door ds23man »

Een pizza wordt elk jaar ook duurder in de supermarkt.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Marp »

Het mag ook best een keer. Hadden we niet 2 jaren overgeslagen, dan was dit alweer het 10e jaar dat Antonio de pizza's bezorgt.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Barry2001 »

mikekiwi schreef: za 07 mei 2022, 14:26
ray5150 schreef: za 07 mei 2022, 11:21
Ik vind het feit merkwaardig dat er een ander tarief word gerekend als er bezoekers / deelnemers van buiten de gemeente komen. dat zit toch wel aardig tegen discriminatie aan te schurken, hoe zou men dat dan willen contoleren ? je ID laten zien ? er zijn voor minder al demonstraties geweest de afgelopen jaren.
Ik vind het zelf niet vreemd. Het verschil tussen standaard en maatschappelijk is dat de gemeente Alphen aan den Rijn meer subsidie verleent aan initiatieven voor de bewoners. En niet "zomaar" iedereen van buiten Alphen die iets in Alphen wilt organiseren een extra potje geld geeft.
Drempel = minimaal 50% van de bezoekers uit de gemeente. En dat red je niet.

Trouwens, met maatschappelijk tarief (30ct, 225m2 ) kom je voor 9 uur gebruik ook op 607 euro uit = 4x oude tarief en dus minimaal 20 euro entree per deelnemer, als je van 30 bezoekers uitgaat. Met standaardtarief wordt het een kleine 34 euro pp.

Exclusief de koffie en thee die de laatste keer ook best prijzig waren per thermosfles.
Ja is hier in Hengelo in het wijkcentrum ook, exact deze reden. Maatschappelijk moet dan ook nog voor deze wijk zijn, en met de vorige beheerder (die nu met pensioen is) kon het ook onder die noemer, en dan nog is het duur zat. Nieuwe beheerder al gesproken (m'n vriendin heeft er schilderles) en lijkt me ook de beroerdste niet, maar dit soort beslissingen worden tegenwoordig in een raad genomen blijkbaar. Maar zoals gezegd, tot nu toe werd het ook door de vingers gezien, omdat het niet commercieel is.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Kappa7 »

Ik heb hier in de buurt ook even geïnformeerd of er het een en ander mogelijk is in het buurthuis.
Is wel aardig centraal in het midden van Nederland
Eens zien wat er mogelijk is.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door Leeuwarden »

Ermelo is met anderhalf uur rijden een mooie afstand.
En ook een hele mooie omgeving trouwens…
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door WrineX »

ray5150 schreef: vr 06 mei 2022, 14:12
Het is jammer om te lezen dat de huur zo duur is geworden. het was daar een leuke lokatie om een luisterdag te houden.
Ik heb wel eens wat in Den Haag rondgekeken, dan zit je bij veel commerciele zalen zomaar aan de 500 euro voor een halve dag. :(
Hmm ik weet dat de ESL dagen ook in Den Haag gehouden werden, en dat was in een basis school die in het weekend natuurlijk dicht is. ik kan Rob De lught dat wellicht vragen (persoon die het onderranden organiseerde toen), durf niet te zeggen of hij me/ons wil helpen, en wat hij er van af weet of dat het iemand anders was, ik heb hem al een tijdje niet gesproken. maar proberen kan altijd.

je hebt dan meer dan genoeg kamers/lokalen. maar akoestisch natuurlijk niet echt een feest en wellicht vaak te groot. en tja 1000000 tafels en stoelen. naja het is maar een idee.

opvallend dat deze evenementen trouwens altijd in het zuiden zijn, randstad heeft er weinig zin in zo lijkt het of valt moeilijk een "ONS HUIS" achtig ding te vinden

groetjes Joppe
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door John P »

Beetsterzwaag, Alphen en Hengelo zijn nu niet echt in het Zuiden. En voor mij is Breda ook wel erg noordelijk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door dre »

Mij maakt het niet uit!
Ik lig toch op de achterbank bij Henkjan. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door pappaleo »

dre schreef: za 07 mei 2022, 20:18
Mij maakt het niet uit!
Ik lig toch op de achterbank bij Henkjan. :lol:
Dus jij blijft in B&R? HJ rijdt met mij mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door dre »

Mag jij ook mee? :shock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door pappaleo »

dre schreef: za 07 mei 2022, 20:35
Mag jij ook mee? :shock:
Eigenlijk niet, maar ik ga incognito 8)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door dre »

Ook achterin dus!
Niets mis mee! 8)

Dan lult Henkjan maar met de navigatie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door pappaleo »

Oh, heeft hij ook een Clio ? :rofl: :
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door WrineX »

John P schreef: za 07 mei 2022, 20:13
Beetsterzwaag, Alphen en Hengelo zijn nu niet echt in het Zuiden. En voor mij is Breda ook wel erg noordelijk.
waar :) mijn topografie is ruk hoe dan ook ver rijden. en tegen duitsland aan geplakt. heeft niemand iets aan :) (tenminste 1/4) geld ook voor den haag trouwens , tenzij er nog wat mensen uit de zee moeten komen. Utrecht zou fijnste zijn voor een ieder :) maar uit eindelijk denk ik dat iedereen bereid is om wat te reizen.

maar je mag ook iets in de buurt vragen of ze plek hebben , ik hou je niet tegen :)

fixatie van pizza's en pindasaus snap ik niet maar ok. kunt toch overal goor eten als je wil :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door ray5150 »

John P schreef: za 07 mei 2022, 20:13
Beetsterzwaag, Alphen en Hengelo zijn nu niet echt in het Zuiden. En voor mij is Breda ook wel erg noordelijk.
Vraag anders even of ze hier niet een zaaltje in de verhuur hebben. :D
https://stadsbrouwerijmaastricht.com/
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door ray5150 »

Foutje.
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 07 mei 2022, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Is er nog een ZBA luisterdag mogelijk in 2022 ?

Bericht door ray5150 »

WrineX schreef: za 07 mei 2022, 21:17
fixatie van pizza's en pindasaus snap ik niet maar ok. kunt toch overal goor eten als je wil :)
In Breda worden/werden er altijd aan het eind van de dag een stuk of 25 pizza's besteld.
In Alphen kwam het wel eens voor dat er een groepje ging eten in het restaurant aan de overkant. deze serveert een hele smakelijke sateschotel.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”