Stefano's Crystal-6

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door hardbats »

Morgen ook hier maar is een eind aan breiden :roll:
20211129_194357.jpg
Het was een leuke bouw maar niet mijn soort speaker.
Eerst maar even afwerken :mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door hardbats »

Klaar, afgewerkt, niks meer aan doen.
20211130_194005.jpg
20211130_194024.jpg
20211130_194029.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door OpaBert »

Ik verklaar hierbij Dat ze lekker klinken , ze staan nu een week hier bij mij thuis en ben er zeer over te spreken
Of ze mee gaan naar Breda hangt van Bas af , die mag ze transporteren ,
misschien wel leuk om er meteen een een Buizenbak bij te zetten.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door Lnsadnoh »

Nette speakers!
Mooie drivertjes!
Is er binnenkort een meeting dan?
Wil ze ook wel eens horen.
Ik zou de Omnes Audio OnePoint 8.BR Royal met Tang Band W8-2314 ook eens kunnen laten horen als er interesse is.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door Wowly »

Ze zien er in ieder geval zeeer fraai uit! complimenten!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door hardbats »

Dankje heren!
Als er een luisterdag in Breda is wil ik ze best vervoeren hoor Bert maar volgens mij staat er nog niks op de planning?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door OpaBert »

Nee maar dat zal toch wel zeker , ik zit in enige stress daar ik misschien ook Corona heb
Dinsdag mijn schoonzus op de koffie gehad , die wist dat het wat minder goed ging hier en heeft woensdag boodschappen gedaan voor me
En Donderdags smorgens had ze een zelftest gedaan 2 streepjes
Nu moet ik 5 dgn na woensdag dus ook een test doen, ik begin al van alles te voelen :lol: is de aard van het beestje,
Maar zondag morgen testen
En de Speakers van Honda en van Bouwer Bas in Breda
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door Lnsadnoh »

OpaBert schreef: vr 04 feb 2022, 14:12
Nee maar dat zal toch wel zeker , ik zit in enige stress daar ik misschien ook Corona heb
Dinsdag mijn schoonzus op de koffie gehad , die wist dat het wat minder goed ging hier en heeft woensdag boodschappen gedaan voor me
En Donderdags smorgens had ze een zelftest gedaan 2 streepjes
Nu moet ik 5 dgn na woensdag dus ook een test doen, ik begin al van alles te voelen :lol: is de aard van het beestje,
Maar zondag morgen testen
En de Speakers van Honda en van Bouwer Bas in Breda
Dat is minder OpaBert!
Vorigjaar einde zomer, notabene de dag voordat ik m'n eerst prik zou krijgen, voelde ik me behoorlijk beroerd.
Zelftest gedaan, en jawel, positief, daarna voor de zekerheid nog naar de teststraat, ook positief.
Potverdikkeme ik zou m'n eerste prik krijgen :roll: .
Dus die besmetting was dus m'n eerste prik :D .
Anderhalve week zwaar beroerd gevoeld, moe, dizzie, geen reuk, geen smaak maar wel thuis doorgewerkt voor het hoognodige.
Maand of wat erna (de tijd die ervoor staat) m'n eerste daadwerkelijke prik, nix geen last van.
Paar weken geleden de booster, beetje pijn in de bovenarm.
Al met al moeten we met z'n allen er doorheen en weerstand opbouwen.
Beterschap!
Komt goed!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door Henkjan »

hopelijk valt t mee Bert. in elk geval sterkte met de zenuwen
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door Lnsadnoh »

Hondasnl schreef: do 03 feb 2022, 18:21

Ik zou de Omnes Audio OnePoint 8.BR Royal met Tang Band W8-2314 ook eens kunnen laten horen als er interesse is.
Wees er in iedergeval op voorbereid, maar dit gaat wel heel erg diep voor een dergelijke driver 8) .
Als er geen interesse is dan is het misschien met een programma te simuleren door iemand die daar verstand van heeft?
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op za 05 feb 2022, 7:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door OpaBert »

Ik persoonlijk werd onwel van die hele lage harde Bas op een computer beurs
Ik kreeg er gewoon hartkloppingen van :(
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door Lnsadnoh »

Dat ging denk ik met grote speakers en veel vermogen? Die bas voel je dan ook.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door WrineX »

Wat grappig dat ik hier een ontwerp van stefano tegen kom :) heb geregeld skype gesprekken met hem over audio en andere zaken :) ziet er goed uit !
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door WrineX »

hardbats schreef: do 03 feb 2022, 18:39
Dankje heren!
Als er een luisterdag in Breda is wil ik ze best vervoeren hoor Bert maar volgens mij staat er nog niks op de planning?
Wordt wel tijd ;) heb wel zin in een luisterdagje. heb ook bijna weer een setje af en ben benieuwd wat er in corona tijd zoal gemaakt is :)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door OpaBert »

De luidsprekers staan hier nu al van af 1 juli in huis op m’n buizenbak te spelen , met tussenpozen!
En ze klinken pas echt goed als je er een Watt instopt Dan heb je echt flink muziek in huis
Joram heeft ze hier ook een maand geleden gehoord
Niks mis mee , geen kist geluid , geen demping materiaal nodig :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door hardbats »

Ik ben blij dat jij er nog steeds blij mee bent Bert, ze hebben een goed huisje gekregen!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef: di 10 jan 2023, 23:41
Ik ben blij dat jij er nog steeds blij mee bent Bert, ze hebben een goed huisje gekregen!
Ja hoor :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door Shadow »

Zeker fijne speakers Bert :goedzo:
Gebruikersavatar
HH.Scott
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 22 nov 2024, 16:36
Locatie: Zeist

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door HH.Scott »

Dag Hardbats, Ik heb jouw luidspreker nog eens goed vergeleken met dat ontwerp wat ik wil(de) bouwen, die transmissielijn, met de Crystal 6 en jouw ontwerp vind ik eigenlijk veel leuker. Het is mooi rank! Past heel mooi bij de bescheiden 6" vind ik. De transmissielijn is toch een best grote vierkante zuil van 32x33cm.
Weet je nog wat je kwijt was aan de onderdelen voor het filter? (en waar gekocht ook aub).

Groet, Reinier
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door hardbats »

Ik heb de filter onderdelen natuurlijk bij de forum huisleverancier gekocht, Rumoh. Wat ik kwijt was weet ik niet meer. Het ligt er maar net aan welke kwaliteit je wilt en wat het budget is. Als ik zo naar de componenten kijk zie ik maar 1 "duur" onderdeel en dat is de mundorf condensator.
Gebruikersavatar
HH.Scott
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 22 nov 2024, 16:36
Locatie: Zeist

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door HH.Scott »

Dank je wel. Ik ben op hun site gaan neuzen. Niet precies alle weerstanden zijn er zag ik. De collectie is misschien veranderd na een paar jaar...
Daarnaast ben ik video's gaan kijken om elektronica-onderdelen te gaan begrijpen :relax:
Zo weet ik nu bv dat de cement weerstanden eigenlijk bedoeld zijn voor hete omstandigheden 8) Vond je die gewoon cool?
Je schema begin ik ook te begrijpen. Phoe hé...ik ben groentje àf nu :D Een wereld gaat voor mij open zeg...

Ps. dit kanaal krijgt lovende kritieken!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door Shadow »

Cement weerstanden zijn voor serietoepassingen fijn als er veel vermogen doorheen kan gaan, plus ze zijn niet duur.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door OpaBert »

Als je iets niet begrijpt kan je het hier ook vragen ex groentje :wink:
Er is een verzameling van specialisten aanwezig op het forum
die je misschien beter helpen als de vele filmpjes met halve waarhedenn, of sommige die echt helemaal onzin zijn.
Het wordt niet gemodereerd ! Of na gezien of het wel klopt maar zo duizenden keren gedeeld , Soms bedoeld om iets te verkopen maar ook vaak gewoon een groentje die denkt dat hij het snapt ,en een ander wilt helpen maar zelf een voutje maakt
Hier ontstaat vaak een discussie welke opzich heel hulpvaardig kan zijn
Ik ondervond dat vroeger op de radio ook mijn hobby , en dan zoekt soort zoekt soort
Echter internet heeft dat wat achterhaald en we kunnen hier veel simpeler iets toevoegen Foto van je probleem bijvoorbeeld
Afijn ik ben weer een boek aan het schrijven dus ik stop :lol:
Ohja Cement is eigenlijk denk een Engelse aanduiding dat het een keramiek is En dat is alleen waar de weerstand is mee omhuld
En kan een hoge temperatuur verdragen zonder van eigenschappen en vorm te veranderen
Maar de eigenlijk weerstand is een stukje draad met een Soortelijke weerstand en eigenschappen die gekozen is voor het doel
Nou ik hoop dat ik je wat nieuws verteld heb :bakkie:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door OpaBert »

Oh kijk Joram weet er ook een en ander van Zie je Soort zoekt Soort O:)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Stefano's Crystal-6

Bericht door hardbats »

HH.Scott schreef: zo 01 dec 2024, 22:13
Dank je wel. Ik ben op hun site gaan neuzen. Niet precies alle weerstanden zijn er zag ik. De collectie is misschien veranderd na een paar jaar...
Daarnaast ben ik video's gaan kijken om elektronica-onderdelen te gaan begrijpen :relax:
Zo weet ik nu bv dat de cement weerstanden eigenlijk bedoeld zijn voor hete omstandigheden 8) Vond je die gewoon cool?
Je schema begin ik ook te begrijpen. Phoe hé...ik ben groentje àf nu :D Een wereld gaat voor mij open zeg...

Ps. dit kanaal krijgt lovende kritieken!
Het zou kunnen dat het assortiment gewijzigd is. Misschien dat hij het wel kan leveren als je hem vraagt?
Cement weerstanden had ik zelf op voorraad, vandaar. Niet de mooiste en beste keuze, wel makkelijk en goedkoop.
Het doorgronden van elektra en filters is ook niet mijn sterkste kant hoor, ik ben meer van de mechanica. Maar met wat basis kennis en alle experts hier op het forum komen we er altijd wel aan uit :D
Als je nog vragen hebt over dit ontwerp of hoe ik dingen gedaan heb dan hoor ik het graag :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”