Bovenfrees
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bovenfrees
1100W en de OF1010 is 1000w,dus dat gaat het verschil niet maken.
Dus de 2200 is iets teveel van het goede waarschijnlijk.....
Misschien dan toch de Bosch......
Dus de 2200 is iets teveel van het goede waarschijnlijk.....
Misschien dan toch de Bosch......
Re: Bovenfrees
Ze proberen me een bepaalde hoek in te drukken!
Ik ben audiofiel en festofiel,maar dat komt nog niet helemaal binnen.
Ik ben audiofiel en festofiel,maar dat komt nog niet helemaal binnen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bovenfrees
Dan heb je er de verkeerde kabels aan zitten Jan. Met de juiste kabel trekt het geluidsbeeld helemaal open. Alsof je een gordijn open trekt, veel ruimtelijker ook. Ongekende diepte. Als je 70mm frees dan hapt, krijg je gaten waar je u tegen zegt.Leeuwarden schreef: ↑zo 23 jan 2022, 18:15Man, zo’n Festo klinkt immers alleen maar als een bak herrie…![]()
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bovenfrees
Re: Bovenfrees
Ja, dat zal best maar ook met een goede kabel stoft het nog steeds meer dan een TritonAntonZ schreef: ↑ma 24 jan 2022, 9:35Dan heb je er de verkeerde kabels aan zitten Jan. Met de juiste kabel trekt het geluidsbeeld helemaal open. Alsof je een gordijn open trekt, veel ruimtelijker ook. Ongekende diepte. Als je 70mm frees dan hapt, krijg je gaten waar je u tegen zegt.Leeuwarden schreef: ↑zo 23 jan 2022, 18:15Man, zo’n Festo klinkt immers alleen maar als een bak herrie…![]()
![]()
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bovenfrees
Gefeliciteerd! Met de 1400 kan je wat je met de 1010 ook kan, andersom niet. De 1400 (zelf ook eens naar gekeken) zou je ook nog onder een tafel kunnen hangen, is de 1010 te licht voor. Spantang is ook groter vd 1400. Heb toen zelf de 1010 gekocht omdat ik alleen handfrees, en ‘m voor relatief licht werk gebruik. Maar hier ga je vast veel plezier van hebben, heb je de 1010 voor licht werk.
Re: Bovenfrees
Precies!
De 2200 vond ik toch wat te groot.
Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen!
Hij heeft toch wel behoorlijk wat pluspunten t.o.v. de 1010.
De 2200 vond ik toch wat te groot.
Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen!
Hij heeft toch wel behoorlijk wat pluspunten t.o.v. de 1010.
Re: Bovenfrees
Felie Dre!
Daar ga je een hoop plezier van hebben. En wat Barry al noemde: Hij kan ook als tafelfrees gemonteerd worden. En als je het plezier en gemak daarvan ondervonden hebt zal ie waarschijnlijk niet veel meer daar onderuit komen 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bovenfrees
maar dan klopt de titel can dit topic niet meer
dan is t een onderfrees geworden
dan is t een onderfrees geworden
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Bovenfrees
Ik heb heel wat bovenfrezen in rook op doen gaan, maar inderdaad... die Triton zit er tot vervelens aan toe al jaren in....
Re: Bovenfrees
Ik weet een mooi project om mee te beginnen!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bovenfrees
Re: Bovenfrees
Ik ben toch blij dat ik niet voor de OF-2200 ben gegaan.
Ziet het verschil in formaat met de OF-1010......
Ziet het verschil in formaat met de OF-1010......
Re: Bovenfrees
Re: Bovenfrees
Ik heb nog eentje liggen met kapot anker…… grrrr
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bovenfrees
Re: Bovenfrees
Maar die is ook al een jaar of 8 oud... Punt is dat wij ze uit de eerste series hebben en daar zat bij het anker een productiefout, of was de kwaliteitscontrole niet op orde. Dat is niet helemaal duidelijk. Wel dat die eerste serie veel problemen had met het anker. Zijn wij niet de enige mee. Dat is later wel opgelost evenals meerdere verbeteringen. Zo is de fijnstelschroef nu van staal, die was oorspronkelijk van nylon wat duidelijk niet sterk genoeg was. W.b.t. dat anker zou dat eigenlijk een garantiekwestie moeten zijn.... Maar jah, na al die jaren? Ik heb hem zelf paar jaar terug helemaal gereviseerd en loopt nog steeds als een zonnetje. Het is op zich een hele fijne machine met veel mogelijkheden. Er zijn maar weinig combimachines die je zowel als boven/invalfrees als wel als tafelfrees kunt inzetten met weinig moeite.
