Bovenfrees

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bovenfrees

Bericht door dre »

1100W en de OF1010 is 1000w,dus dat gaat het verschil niet maken.

Dus de 2200 is iets teveel van het goede waarschijnlijk.....
Misschien dan toch de Bosch......
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bovenfrees

Bericht door Henkjan »

de wat? ik verstond je niet goed denk ik. het leek of je Bosch zei :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bovenfrees

Bericht door dre »

Ze proberen me een bepaalde hoek in te drukken! :rofl: :rofl: :rofl:

Ik ben audiofiel en festofiel,maar dat komt nog niet helemaal binnen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bovenfrees

Bericht door Leeuwarden »

Man, zo’n Festo klinkt immers alleen maar als een bak herrie… :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bovenfrees

Bericht door dre »

Het is ook niet normaal......
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Bovenfrees

Bericht door AntonZ »

Leeuwarden schreef: zo 23 jan 2022, 18:15
Man, zo’n Festo klinkt immers alleen maar als een bak herrie… :lol:
Dan heb je er de verkeerde kabels aan zitten Jan. Met de juiste kabel trekt het geluidsbeeld helemaal open. Alsof je een gordijn open trekt, veel ruimtelijker ook. Ongekende diepte. Als je 70mm frees dan hapt, krijg je gaten waar je u tegen zegt.

:hide:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bovenfrees

Bericht door Leeuwarden »

:lol: :lol: :lol: Lijkt mij dat Dre toch wel übergevoelig moet zijn voor dergelijke argumenten….
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bovenfrees

Bericht door Pjotr »

AntonZ schreef: ma 24 jan 2022, 9:35
Leeuwarden schreef: zo 23 jan 2022, 18:15
Man, zo’n Festo klinkt immers alleen maar als een bak herrie… :lol:
Dan heb je er de verkeerde kabels aan zitten Jan. Met de juiste kabel trekt het geluidsbeeld helemaal open. Alsof je een gordijn open trekt, veel ruimtelijker ook. Ongekende diepte. Als je 70mm frees dan hapt, krijg je gaten waar je u tegen zegt.

:hide:
Ja, dat zal best maar ook met een goede kabel stoft het nog steeds meer dan een Triton :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bovenfrees

Bericht door dre »

Vandaag de OF-1400 besteld! 8)

Volgende week gelijk een nieuw project opstarten!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bovenfrees

Bericht door Barry2001 »

Gefeliciteerd! Met de 1400 kan je wat je met de 1010 ook kan, andersom niet. De 1400 (zelf ook eens naar gekeken) zou je ook nog onder een tafel kunnen hangen, is de 1010 te licht voor. Spantang is ook groter vd 1400. Heb toen zelf de 1010 gekocht omdat ik alleen handfrees, en ‘m voor relatief licht werk gebruik. Maar hier ga je vast veel plezier van hebben, heb je de 1010 voor licht werk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bovenfrees

Bericht door dre »

Precies!
De 2200 vond ik toch wat te groot.
Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen!
Hij heeft toch wel behoorlijk wat pluspunten t.o.v. de 1010.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bovenfrees

Bericht door Pjotr »

Felie Dre! :rock: Daar ga je een hoop plezier van hebben. En wat Barry al noemde: Hij kan ook als tafelfrees gemonteerd worden. En als je het plezier en gemak daarvan ondervonden hebt zal ie waarschijnlijk niet veel meer daar onderuit komen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bovenfrees

Bericht door Henkjan »

maar dan klopt de titel can dit topic niet meer :shock:
dan is t een onderfrees geworden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bovenfrees

Bericht door Pjotr »

Het wordt natuurlijk nooit een Triton :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Bovenfrees

Bericht door audiomanics »

Ik heb heel wat bovenfrezen in rook op doen gaan, maar inderdaad... die Triton zit er tot vervelens aan toe al jaren in....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bovenfrees

Bericht door dre »

Pjotr schreef: wo 26 jan 2022, 20:06
Felie Dre! :rock: Daar ga je een hoop plezier van hebben. En wat Barry al noemde: Hij kan ook als tafelfrees gemonteerd worden. En als je het plezier en gemak daarvan ondervonden hebt zal ie waarschijnlijk niet veel meer daar onderuit komen :mrgreen:
Ik weet een mooi project om mee te beginnen! :yeah:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bovenfrees

Bericht door Leeuwarden »

Ja Triton is onverwoestbaar… :evil:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bovenfrees

Bericht door Pjotr »

dre schreef: do 27 jan 2022, 21:11
Pjotr schreef: wo 26 jan 2022, 20:06
Felie Dre! :rock: Daar ga je een hoop plezier van hebben. En wat Barry al noemde: Hij kan ook als tafelfrees gemonteerd worden. En als je het plezier en gemak daarvan ondervonden hebt zal ie waarschijnlijk niet veel meer daar onderuit komen :mrgreen:
Ik weet een mooi project om mee te beginnen! :yeah:

:mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bovenfrees

Bericht door dre »

Frezen.jpg
Ik ben toch blij dat ik niet voor de OF-2200 ben gegaan. :mrgreen:
Ziet het verschil in formaat met de OF-1010......
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bovenfrees

Bericht door Barry2001 »

Ik zou zeggen, spaar ze allemaal :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bovenfrees

Bericht door dre »

Dus de 700 en de 2200 nog? :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bovenfrees

Bericht door Pjotr »

:lol: Overigens Barry, zie ik niet zou gauw hoe je die OF1400 onder een tafel gebruikt. Hij heeft geen tandheugel constructie met fijnafstelling zoals de Triton. Heb je toch een extra en prijzige freeslift nodig.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Bovenfrees

Bericht door Wowly »

Leeuwarden schreef: do 27 jan 2022, 21:16
Ja Triton is onverwoestbaar… :evil:
Ik heb nog eentje liggen met kapot anker…… grrrr
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bovenfrees

Bericht door Leeuwarden »

Wowly schreef: za 29 jan 2022, 0:23
Leeuwarden schreef: do 27 jan 2022, 21:16
Ja Triton is onverwoestbaar… :evil:
Ik heb nog eentje liggen met kapot anker…… grrrr
Die van mij is bezig de geest te geven… :(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bovenfrees

Bericht door Pjotr »

Maar die is ook al een jaar of 8 oud... Punt is dat wij ze uit de eerste series hebben en daar zat bij het anker een productiefout, of was de kwaliteitscontrole niet op orde. Dat is niet helemaal duidelijk. Wel dat die eerste serie veel problemen had met het anker. Zijn wij niet de enige mee. Dat is later wel opgelost evenals meerdere verbeteringen. Zo is de fijnstelschroef nu van staal, die was oorspronkelijk van nylon wat duidelijk niet sterk genoeg was. W.b.t. dat anker zou dat eigenlijk een garantiekwestie moeten zijn.... Maar jah, na al die jaren? Ik heb hem zelf paar jaar terug helemaal gereviseerd en loopt nog steeds als een zonnetje. Het is op zich een hele fijne machine met veel mogelijkheden. Er zijn maar weinig combimachines die je zowel als boven/invalfrees als wel als tafelfrees kunt inzetten met weinig moeite.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”