luidspreker Kabel voor basissen

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door Henkjan »

Bert zocht 4 aderig roch?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door hardbats »

OpaBert schreef:
Ik moet ook wat kanbel bestellen
Mijn oog is gevallen op neopreen kabel 4x1,5 mm zwart en is 11 mm dik
Kan ik ook gebruiken als ik Bi Amp :oops: weet niet zeker of dit de goed uitdrukking is
Maar die neopreen kabel heeft misschien slechtere eigenschappen vwb de diéelektrische eigenschappen dan pvc , kan eigenlijk niks mis mee
Maar vraag het maar even voor alle zekerheid?
Iemand daar een gedachte over :?: :?:
Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S11 en ben zeer tevreden :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
OpaBert schreef:
Ik moet ook wat kanbel bestellen
Mijn oog is gevallen op neopreen kabel 4x1,5 mm zwart en is 11 mm dik
Kan ik ook gebruiken als ik Bi Amp :oops: weet niet zeker of dit de goed uitdrukking is
Maar die neopreen kabel heeft misschien slechtere eigenschappen vwb de diéelektrische eigenschappen dan pvc , kan eigenlijk niks mis mee
Maar vraag het maar even voor alle zekerheid?
Iemand daar een gedachte over :?: :?:
Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S11 en ben zeer tevreden :goedzo:
Wat kost dat spul per meter Bas ? Ik kan ook zelf googelen :mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door hardbats »

€3.99 voor de 4S8 en €5.99 voor de 4S11 per meter
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
€3.99 voor de 4S8 en €5.99 voor de 4S11 per meter
Tja tegen 1,5 € en dit spul is lekker soepel O:)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door Pjotr »

hardbats schreef:
OpaBert schreef:
Ik moet ook wat kanbel bestellen
Mijn oog is gevallen op neopreen kabel 4x1,5 mm zwart en is 11 mm dik
Kan ik ook gebruiken als ik Bi Amp :oops: weet niet zeker of dit de goed uitdrukking is
Maar die neopreen kabel heeft misschien slechtere eigenschappen vwb de diéelektrische eigenschappen dan pvc , kan eigenlijk niks mis mee
Maar vraag het maar even voor alle zekerheid?
Iemand daar een gedachte over :?: :?:
Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S11 en ben zeer tevreden :goedzo:
Jawel maar t.o.v. van wat? Hebt je de grasmaaiersnoervergelijkingstest nog gedaan? Of was het toch de prijs en het imago wat de doorslag gaf?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

Hoedoejedat Pjotr ?
Grasmaaiertest ik heb zoiets op YouTube gezien olie van verschillende merken brandstof verbruik en temperatuur meten motor open schroeven en kijken voor koolaanslag
Maar Luidspreker kabel Echt geen flauw idee , voor mn gevoel doe het geen sodemieter of ik nou pvc of rubber , teflon Polyethyleen
Het is geen GSM signaal overdracht maar Laag frequent :-k
Moet ik misschien de temperatuur van de kabel meten bij 1 watt :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door Henkjan »

dat is een verwijzing naar een luidspreker van Leo waar hij als interne kabel een stuk snoer dat van een grasmaaier af kwam gebruikte
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door Henkjan »

OpaBert schreef:
hardbats schreef:
€3.99 voor de 4S8 en €5.99 voor de 4S11 per meter
Tja tegen 1,5 € en dit spul is lekker soepel O:)
die neopreen 4 aderig is maar 1,50 per meter?
heb je een linkje?
niet te dikke soepele 4 aderig is niet makkelijk te vinden
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door Pjotr »

Het was een eerdere vraag aan Bas stukje terug Bert. Hij heeft dat superspul kocht. Dus even bij Bas langs met je verlengsnoer en je oren geven dan de doorslag (van het luisterresultaat hoop ik en niet van de 230V :lol: )

[Edit]
HJ is mij net voor :D Waarom zou het trouwens zo heel soepel moeten zijn? Als het ligt dan ligt het toch?
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 24 nov 2020, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door hardbats »

Pjotr schreef:
hardbats schreef:
OpaBert schreef:
Ik moet ook wat kanbel bestellen
Mijn oog is gevallen op neopreen kabel 4x1,5 mm zwart en is 11 mm dik
Kan ik ook gebruiken als ik Bi Amp :oops: weet niet zeker of dit de goed uitdrukking is
Maar die neopreen kabel heeft misschien slechtere eigenschappen vwb de diéelektrische eigenschappen dan pvc , kan eigenlijk niks mis mee
Maar vraag het maar even voor alle zekerheid?
Iemand daar een gedachte over :?: :?:
Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S11 en ben zeer tevreden :goedzo:
Jawel maar t.o.v. van wat? Hebt je de grasmaaiersnoervergelijkingstest nog gedaan? Of was het toch de prijs en het imago wat de doorslag gaf?
Ik vergelijk het nergens mee. Ook klankmatig zeg ik niet dat het beter was dan de kabel die ik eerst had van Kopp (bouwmarkt). Ik ben alleen gewoon tevreden over de kabel, flexibel voor zijn diameter, 4 vrij dikke aders, laat zich goed bewerken tot een leuke kabel en is nog altijd niet al te duur. Ik ben dus gewoon tevreden.
DIY audio draait niet altijd om een ABX test of mooie meetgrafieken
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door hardbats »

Pjotr schreef:
Het was een eerdere vraag aan Bas stukje terug Bert. Hij heeft dat superspul kocht. Dus even bij Bas langs met je verlengsnoer en je oren geven dan de doorslag (van het luisterresultaat hoop ik en niet van de 230V :lol: )
Ik kan ook prima mijn kabels mee nemen naar Bert als hij ze wilt proberen. Klank verschil zal het niet geven ben ik bang
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

Henkjan schreef:
OpaBert schreef:
hardbats schreef:
€3.99 voor de 4S8 en €5.99 voor de 4S11 per meter
Tja tegen 1,5 € en dit spul is lekker soepel O:)
die neopreen 4 aderig is maar 1,50 per meter?
heb je een linkje?
niet te dikke soepele 4 aderig is niet makkelijk te vinden
https://www.kabel24.nl/website/index.ph ... de87c1f78e
Is getest en een werkende link
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

Belangrijk is gewoon dat JIJ er blij mee bent En wat een ander er van vind Tja :think:
Maar ik had nog wat meer nodig voor in de schuur paar stop contacten zijn kapot
En een paar stevige gekocht met een doos eronder
Dit spul is heerlijk soepel en kleur is prachtig mooi zwart :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door Pjotr »

"wordt geleverd per meter" Oei dat is oppassen. Toen ik een paar maanden geleden 10m los montagedraad van 4mm2 bestelde bij Farnell kreeg ik 3 stukken: 1 van 1m, 1 van 3m en 1 van 6m. Alle drie de stukken uit een ander magazijn :roll: Toen ik daarover reclameerde kreeg ik als antwoord: "Meneer wij bieden het aan per meter en kunnen niet garanderen dat dat dan aan 1 stuk is". Was geen speld tussen te krijgen... Toen ik de dame vroeg hoe zij het zou vinden wanneer ze haar bestelde tuinslang van 10m in 10 stukken geleverd zou krijgen ging er toch een lichtje ergens bij haar branden :yeah: Is uiteindelijk wel netjes opgelost gelukkig O:)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door hardbats »

Gelukkig kreeg ik mijn 12 meter 4S11 aan 1 stuk.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
"wordt geleverd per meter" Oei dat is oppassen. Toen ik een paar maanden geleden 10m los montagedraad van 4mm2 bestelde bij Farnell kreeg ik 3 stukken: 1 van 1m, 1 van 3m en 1 van 6m. Alle drie de stukken uit een ander magazijn :roll: Toen ik daarover reclameerde kreeg ik als antwoord: "Meneer wij bieden het aan per meter en kunnen niet garanderen dat dat dan aan 1 stuk is". Was geen speld tussen te krijgen... Toen ik de dame vroeg hoe zij het zou vinden wanneer ze haar bestelde tuinslang van 10m in 10 stukken geleverd zou krijgen ging er toch een lichtje ergens bij haar branden :yeah: Is uiteindelijk wel netjes opgelost gelukkig O:)
Als dat gebeurd heb ik even een meltdown :wink:
Dan gaat het licht uit en stoom uit mn oren als in zo,n strip tekening
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Het was een eerdere vraag aan Bas stukje terug Bert. Hij heeft dat superspul kocht. Dus even bij Bas langs met je verlengsnoer en je oren geven dan de doorslag (van het luisterresultaat hoop ik en niet van de 230V :lol: )

[Edit]
HJ is mij net voor :D Waarom zou het trouwens zo heel soepel moeten zijn? Als het ligt dan ligt het toch?
Nou ik heb een audio hobby :wink: en wil zo nu en dan even wat anders kunnen proberen
En is een soepel kabeltje van 11 mm wel fijn :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door Pjotr »

Ok, ok, VMVKAS is dan weer het andere uiterste :lol: Maar ik moet zeggen dat elke willekeurige meeraderige industriële stuurkabel gewoon soepel genoeg is voor dat doel. En met elke 4-aderige kun je zelf een prima "star-quad" kabel maken. Zelf hoor ik het verschil helemaal niet t.o.v. gewoon 2-aderig.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Ok, ok, VMVKAS is dan weer het andere uiterste :lol: Maar ik moet zeggen dat elke willekeurige meeraderige industriële stuurkabel gewoon soepel genoeg is voor dat doel. En met elke 4-aderige kun je zelf een prima "star-quad" kabel maken. Zelf hoor ik het verschil helemaal niet t.o.v. gewoon 2-aderig.
Wat ik is wil proberen is 2 versterkers Dat stelde Douwe voor als optie
Alleen dan moet ik gaan filteren Moet dat nog eens bij douwe vragen voor meer uitleg :D
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door hardbats »

OpaBert schreef:
Pjotr schreef:
Ok, ok, VMVKAS is dan weer het andere uiterste :lol: Maar ik moet zeggen dat elke willekeurige meeraderige industriële stuurkabel gewoon soepel genoeg is voor dat doel. En met elke 4-aderige kun je zelf een prima "star-quad" kabel maken. Zelf hoor ik het verschil helemaal niet t.o.v. gewoon 2-aderig.
Wat ik is wil proberen is 2 versterkers Dat stelde Douwe voor als optie
Alleen dan moet ik gaan filteren Moet dat nog eens bij douwe vragen voor meer uitleg :D
Als het goed is hoef je niet te filteren. Je sluit de kabels namelijk nog steeds aan op het wisselfilter in de speaker. Je moet alleen het volume goed zien te krijgen.
Laatst gewijzigd door hardbats op wo 25 nov 2020, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

Is dat zo Bas heb er nog niet over nagedacht maar Volume komt wel goed Veel lawaai hoef ik niet te maken :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door pappaleo »

Nee, daar gaat het niet om. Als de beide versterkers niet precies even gevoelig zijn, dan maakt de ene meer lawaai dan de andere bij gelijk ingangssignaal. Als he de luidst klinkende versterker nou op je woofer zet en de zachtst klinkende op je tweeter, dan hen je te weinig hoog.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: luidspreker Kabel voor basissen

Bericht door OpaBert »

pappaleo schreef:
Nee, daar gaat het niet om. Als de beide versterkers niet precies even gevoelig zijn, dan maakt de ene meer lawaai dan de andere bij gelijk ingangssignaal. Als he de luidst klinkende versterker nou op je woofer zet en de zachtst klinkende op je tweeter, dan hen je te weinig hoog.
Gesnapt pappaLeo
je hebt dan ongewild het Frequentie / geluidsdruk van de Luidspreker box aangepast als de volume regelaars niet precies even hard staat
Plaats reactie