luidspreker Kabel voor basissen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Wees verstandig, en bestel gewoon deze : https://www.rumoh.eu/accessories/cables ... aker-cable of deze : https://www.rumoh.eu/accessories/cables ... aker-cable
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S11 en ben zeer tevredenOpaBert schreef:Ik moet ook wat kanbel bestellen
Mijn oog is gevallen op neopreen kabel 4x1,5 mm zwart en is 11 mm dik
Kan ik ook gebruiken als ik Bi Ampweet niet zeker of dit de goed uitdrukking is
Maar die neopreen kabel heeft misschien slechtere eigenschappen vwb de diéelektrische eigenschappen dan pvc , kan eigenlijk niks mis mee
Maar vraag het maar even voor alle zekerheid?
Iemand daar een gedachte over![]()
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Wat kost dat spul per meter Bas ? Ik kan ook zelf googelenhardbats schreef:Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S11 en ben zeer tevredenOpaBert schreef:Ik moet ook wat kanbel bestellen
Mijn oog is gevallen op neopreen kabel 4x1,5 mm zwart en is 11 mm dik
Kan ik ook gebruiken als ik Bi Ampweet niet zeker of dit de goed uitdrukking is
Maar die neopreen kabel heeft misschien slechtere eigenschappen vwb de diéelektrische eigenschappen dan pvc , kan eigenlijk niks mis mee
Maar vraag het maar even voor alle zekerheid?
Iemand daar een gedachte over![]()
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Tja tegen 1,5 € en dit spul is lekker soepelhardbats schreef:€3.99 voor de 4S8 en €5.99 voor de 4S11 per meter
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Jawel maar t.o.v. van wat? Hebt je de grasmaaiersnoervergelijkingstest nog gedaan? Of was het toch de prijs en het imago wat de doorslag gaf?hardbats schreef:Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S11 en ben zeer tevredenOpaBert schreef:Ik moet ook wat kanbel bestellen
Mijn oog is gevallen op neopreen kabel 4x1,5 mm zwart en is 11 mm dik
Kan ik ook gebruiken als ik Bi Ampweet niet zeker of dit de goed uitdrukking is
Maar die neopreen kabel heeft misschien slechtere eigenschappen vwb de diéelektrische eigenschappen dan pvc , kan eigenlijk niks mis mee
Maar vraag het maar even voor alle zekerheid?
Iemand daar een gedachte over![]()
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Hoedoejedat Pjotr ?
Grasmaaiertest ik heb zoiets op YouTube gezien olie van verschillende merken brandstof verbruik en temperatuur meten motor open schroeven en kijken voor koolaanslag
Maar Luidspreker kabel Echt geen flauw idee , voor mn gevoel doe het geen sodemieter of ik nou pvc of rubber , teflon Polyethyleen
Het is geen GSM signaal overdracht maar Laag frequent
Moet ik misschien de temperatuur van de kabel meten bij 1 watt
Grasmaaiertest ik heb zoiets op YouTube gezien olie van verschillende merken brandstof verbruik en temperatuur meten motor open schroeven en kijken voor koolaanslag
Maar Luidspreker kabel Echt geen flauw idee , voor mn gevoel doe het geen sodemieter of ik nou pvc of rubber , teflon Polyethyleen
Het is geen GSM signaal overdracht maar Laag frequent
Moet ik misschien de temperatuur van de kabel meten bij 1 watt
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: luidspreker Kabel voor basissen
dat is een verwijzing naar een luidspreker van Leo waar hij als interne kabel een stuk snoer dat van een grasmaaier af kwam gebruikte
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: luidspreker Kabel voor basissen
die neopreen 4 aderig is maar 1,50 per meter?OpaBert schreef:Tja tegen 1,5 € en dit spul is lekker soepelhardbats schreef:€3.99 voor de 4S8 en €5.99 voor de 4S11 per meter![]()
heb je een linkje?
niet te dikke soepele 4 aderig is niet makkelijk te vinden
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Het was een eerdere vraag aan Bas stukje terug Bert. Hij heeft dat superspul kocht. Dus even bij Bas langs met je verlengsnoer en je oren geven dan de doorslag (van het luisterresultaat hoop ik en niet van de 230V
)
[Edit]
HJ is mij net voor
Waarom zou het trouwens zo heel soepel moeten zijn? Als het ligt dan ligt het toch?
[Edit]
HJ is mij net voor
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 24 nov 2020, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Ik vergelijk het nergens mee. Ook klankmatig zeg ik niet dat het beter was dan de kabel die ik eerst had van Kopp (bouwmarkt). Ik ben alleen gewoon tevreden over de kabel, flexibel voor zijn diameter, 4 vrij dikke aders, laat zich goed bewerken tot een leuke kabel en is nog altijd niet al te duur. Ik ben dus gewoon tevreden.Pjotr schreef:Jawel maar t.o.v. van wat? Hebt je de grasmaaiersnoervergelijkingstest nog gedaan? Of was het toch de prijs en het imago wat de doorslag gaf?hardbats schreef:Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S11 en ben zeer tevredenOpaBert schreef:Ik moet ook wat kanbel bestellen
Mijn oog is gevallen op neopreen kabel 4x1,5 mm zwart en is 11 mm dik
Kan ik ook gebruiken als ik Bi Ampweet niet zeker of dit de goed uitdrukking is
Maar die neopreen kabel heeft misschien slechtere eigenschappen vwb de diéelektrische eigenschappen dan pvc , kan eigenlijk niks mis mee
Maar vraag het maar even voor alle zekerheid?
Iemand daar een gedachte over![]()
DIY audio draait niet altijd om een ABX test of mooie meetgrafieken
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Ik kan ook prima mijn kabels mee nemen naar Bert als hij ze wilt proberen. Klank verschil zal het niet geven ben ik bangPjotr schreef:Het was een eerdere vraag aan Bas stukje terug Bert. Hij heeft dat superspul kocht. Dus even bij Bas langs met je verlengsnoer en je oren geven dan de doorslag (van het luisterresultaat hoop ik en niet van de 230V)
Re: luidspreker Kabel voor basissen
https://www.kabel24.nl/website/index.ph ... de87c1f78eHenkjan schreef:die neopreen 4 aderig is maar 1,50 per meter?OpaBert schreef:Tja tegen 1,5 € en dit spul is lekker soepelhardbats schreef:€3.99 voor de 4S8 en €5.99 voor de 4S11 per meter![]()
heb je een linkje?
niet te dikke soepele 4 aderig is niet makkelijk te vinden
Is getest en een werkende link
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Belangrijk is gewoon dat JIJ er blij mee bent En wat een ander er van vind Tja
Maar ik had nog wat meer nodig voor in de schuur paar stop contacten zijn kapot
En een paar stevige gekocht met een doos eronder
Dit spul is heerlijk soepel en kleur is prachtig mooi zwart
Maar ik had nog wat meer nodig voor in de schuur paar stop contacten zijn kapot
En een paar stevige gekocht met een doos eronder
Dit spul is heerlijk soepel en kleur is prachtig mooi zwart
Re: luidspreker Kabel voor basissen
"wordt geleverd per meter" Oei dat is oppassen. Toen ik een paar maanden geleden 10m los montagedraad van 4mm2 bestelde bij Farnell kreeg ik 3 stukken: 1 van 1m, 1 van 3m en 1 van 6m. Alle drie de stukken uit een ander magazijn
Toen ik daarover reclameerde kreeg ik als antwoord: "Meneer wij bieden het aan per meter en kunnen niet garanderen dat dat dan aan 1 stuk is". Was geen speld tussen te krijgen... Toen ik de dame vroeg hoe zij het zou vinden wanneer ze haar bestelde tuinslang van 10m in 10 stukken geleverd zou krijgen ging er toch een lichtje ergens bij haar branden
Is uiteindelijk wel netjes opgelost gelukkig 
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Als dat gebeurd heb ik even een meltdownPjotr schreef:"wordt geleverd per meter" Oei dat is oppassen. Toen ik een paar maanden geleden 10m los montagedraad van 4mm2 bestelde bij Farnell kreeg ik 3 stukken: 1 van 1m, 1 van 3m en 1 van 6m. Alle drie de stukken uit een ander magazijnToen ik daarover reclameerde kreeg ik als antwoord: "Meneer wij bieden het aan per meter en kunnen niet garanderen dat dat dan aan 1 stuk is". Was geen speld tussen te krijgen... Toen ik de dame vroeg hoe zij het zou vinden wanneer ze haar bestelde tuinslang van 10m in 10 stukken geleverd zou krijgen ging er toch een lichtje ergens bij haar branden
Is uiteindelijk wel netjes opgelost gelukkig
Dan gaat het licht uit en stoom uit mn oren als in zo,n strip tekening
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Nou ik heb een audio hobbyPjotr schreef:Het was een eerdere vraag aan Bas stukje terug Bert. Hij heeft dat superspul kocht. Dus even bij Bas langs met je verlengsnoer en je oren geven dan de doorslag (van het luisterresultaat hoop ik en niet van de 230V)
[Edit]
HJ is mij net voorWaarom zou het trouwens zo heel soepel moeten zijn? Als het ligt dan ligt het toch?
En is een soepel kabeltje van 11 mm wel fijn
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Ok, ok, VMVKAS is dan weer het andere uiterste
Maar ik moet zeggen dat elke willekeurige meeraderige industriële stuurkabel gewoon soepel genoeg is voor dat doel. En met elke 4-aderige kun je zelf een prima "star-quad" kabel maken. Zelf hoor ik het verschil helemaal niet t.o.v. gewoon 2-aderig.
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Wat ik is wil proberen is 2 versterkers Dat stelde Douwe voor als optiePjotr schreef:Ok, ok, VMVKAS is dan weer het andere uitersteMaar ik moet zeggen dat elke willekeurige meeraderige industriële stuurkabel gewoon soepel genoeg is voor dat doel. En met elke 4-aderige kun je zelf een prima "star-quad" kabel maken. Zelf hoor ik het verschil helemaal niet t.o.v. gewoon 2-aderig.
Alleen dan moet ik gaan filteren Moet dat nog eens bij douwe vragen voor meer uitleg
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Als het goed is hoef je niet te filteren. Je sluit de kabels namelijk nog steeds aan op het wisselfilter in de speaker. Je moet alleen het volume goed zien te krijgen.OpaBert schreef:Wat ik is wil proberen is 2 versterkers Dat stelde Douwe voor als optiePjotr schreef:Ok, ok, VMVKAS is dan weer het andere uitersteMaar ik moet zeggen dat elke willekeurige meeraderige industriële stuurkabel gewoon soepel genoeg is voor dat doel. En met elke 4-aderige kun je zelf een prima "star-quad" kabel maken. Zelf hoor ik het verschil helemaal niet t.o.v. gewoon 2-aderig.
Alleen dan moet ik gaan filteren Moet dat nog eens bij douwe vragen voor meer uitleg
Laatst gewijzigd door hardbats op wo 25 nov 2020, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Is dat zo Bas heb er nog niet over nagedacht maar Volume komt wel goed Veel lawaai hoef ik niet te maken 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Nee, daar gaat het niet om. Als de beide versterkers niet precies even gevoelig zijn, dan maakt de ene meer lawaai dan de andere bij gelijk ingangssignaal. Als he de luidst klinkende versterker nou op je woofer zet en de zachtst klinkende op je tweeter, dan hen je te weinig hoog.
Re: luidspreker Kabel voor basissen
Gesnapt pappaLeopappaleo schreef:Nee, daar gaat het niet om. Als de beide versterkers niet precies even gevoelig zijn, dan maakt de ene meer lawaai dan de andere bij gelijk ingangssignaal. Als he de luidst klinkende versterker nou op je woofer zet en de zachtst klinkende op je tweeter, dan hen je te weinig hoog.
je hebt dan ongewild het Frequentie / geluidsdruk van de Luidspreker box aangepast als de volume regelaars niet precies even hard staat
