Jaray5150 schreef:Is het dan mogelijk om een externe geluidskaart direct aan een NAS te koppelen via USB ?
Dat het line out te laag is had ik eerder ook gemerkt
Moderator: Beheerdersteam
Jaray5150 schreef:Is het dan mogelijk om een externe geluidskaart direct aan een NAS te koppelen via USB ?
De kans is wel groot dat je hier iets van merkt, mits de DAC (en vooral de voeding voor de DAC) netter is. De Sonos analoog uit klinkt aardig, maar niet briljant. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar aan de voeding weinig aandacht hebben besteed (qua audiofiele maatstaven dan).hardbats schreef:Ik zit nu ook te lezen over de connect. Met de optische uitgang wordt de dac in de connect omzeilt. Daarbij kun je bij volume kiezen voor fixed, variabel en pass-through. Ik ga van de week is een optische kabel halen en kijken wat het voor verschil maakt als ik de connect optisch aansluit op de versterker en dan pass-through gebruik.
Ik waag het laatste te betwijfelen, ik lees hier dat maximum uitgangsniveau +10 dBu is.Bert61 schreef:Jaray5150 schreef:Is het dan mogelijk om een externe geluidskaart direct aan een NAS te koppelen via USB ?net geprobeerd Ray Alleen van de focus rite is het line out veel te laag
Dat het line out te laag is had ik eerder ook gemerkt
Hoi Hanshannesie schreef:De volume regeling staat vaak half open als je het de eerste keer gebruikt.
Dan is hij niet in orde ik heb ca 0,6 voltray5150 schreef:Ik waag het laatste te betwijfelen, ik lees hier dat maximum uitgangsniveau +10 dBu is.Bert61 schreef:Jaray5150 schreef:Is het dan mogelijk om een externe geluidskaart direct aan een NAS te koppelen via USB ?net geprobeerd Ray Alleen van de focus rite is het line out veel te laag
Dat het line out te laag is had ik eerder ook gemerkt
Volgens deze rekenmethode is dat ruim 2 Volt RMS.
Lijkt mij meer dan genoeg om menig versterker in het rood te jagen ?
Ik heb een Yamaha wxc50 besteld het komt MnBert61 schreef:Dan is hij niet in orde ik heb ca 0,6 voltray5150 schreef:Ik waag het laatste te betwijfelen, ik lees hier dat maximum uitgangsniveau +10 dBu is.Bert61 schreef:Janet geprobeerd Ray Alleen van de focus rite is het line out veel te laag
Dat het line out te laag is had ik eerder ook gemerkt
Volgens deze rekenmethode is dat ruim 2 Volt RMS.
Lijkt mij meer dan genoeg om menig versterker in het rood te jagen ?
Het is afh ( heb ik gemerkt ) van de spanning op de usb poortBert61 schreef:Ik heb een Yamaha wxc50 besteld het komt MnBert61 schreef:Dan is hij niet in orde ik heb ca 0,6 voltray5150 schreef:
Ik waag het laatste te betwijfelen, ik lees hier dat maximum uitgangsniveau +10 dBu is.
Volgens deze rekenmethode is dat ruim 2 Volt RMS.
Lijkt mij meer dan genoeg om menig versterker in het rood te jagen ?uit
GefeliciteerdBert61 schreef:Ik heb een Yamaha wxc50 besteld het komt Mnuit
Yep, de Sonos analoog uit klink bij mij vlak en niet zo dynamisch.hardbats schreef:Ik heb net de connect via een optische kabel aan mijn versterker gekoppeld. Dit maakt qua geluid wel flink uit moet ik zeggen! De dac in mijn versterker is dus wel beter dan wat er in een sonos connect zit.
Ook het hoog lijkt wat meer weg gemoffeld met de analoge uitgang. Het klinkt nu veel frisser.satefan schreef:Yep, de Sonos analoog uit klink bij mij vlak en niet zo dynamisch.hardbats schreef:Ik heb net de connect via een optische kabel aan mijn versterker gekoppeld. Dit maakt qua geluid wel flink uit moet ik zeggen! De dac in mijn versterker is dus wel beter dan wat er in een sonos connect zit.
Ja inderdaad Had ik ook niet gedacht Wat een onzin eigenlijk Maar hij staat op de plank eerst boekje lezenShadow schreef:Op zondag Bertgaaf!
Onzin, gewoon zo:Bert61 schreef:Ja inderdaad Had ik ook niet gedacht Wat een onzin eigenlijk Maar hij staat op de plank eerst boekje lezenShadow schreef:Op zondag Bertgaaf!
Heb al twee bladzijdes uit mag met niet boven op een Buizenversterker zetten niet in de zon 10 cm vrij
Dus ik moet hem ophangen touwtjes Is dat bij jou ook zo![]()
Verder geen water of bier op kappen niet schoonmaken met aceton Niet hard aan de knopjes draaien als het onweert moet de stekker eruit
En ik ben pas op de tweede bladzijde![]()
Daarom las ik die boekjes niet![]()
Gevoelig apparaatje zo te zien !Bert61 schreef:Ja inderdaad Had ik ook niet gedacht Wat een onzin eigenlijk Maar hij staat op de plank eerst boekje lezenShadow schreef:Op zondag Bertgaaf!
Heb al twee bladzijdes uit mag met niet boven op een Buizenversterker zetten niet in de zon 10 cm vrij
Dus ik moet hem ophangen touwtjes Is dat bij jou ook zo![]()
Verder geen water of bier op kappen niet schoonmaken met aceton Niet hard aan de knopjes draaien als het onweert moet de stekker eruit
En ik ben pas op de tweede bladzijde![]()
Daarom las ik die boekjes niet![]()
Leo nietpappaleo schreef:Onzin, gewoon zo:Bert61 schreef:Ja inderdaad Had ik ook niet gedacht Wat een onzin eigenlijk Maar hij staat op de plank eerst boekje lezenShadow schreef:Op zondag Bertgaaf!
Heb al twee bladzijdes uit mag met niet boven op een Buizenversterker zetten niet in de zon 10 cm vrij
Dus ik moet hem ophangen touwtjes Is dat bij jou ook zo![]()
Verder geen water of bier op kappen niet schoonmaken met aceton Niet hard aan de knopjes draaien als het onweert moet de stekker eruit
En ik ben pas op de tweede bladzijde![]()
Daarom las ik die boekjes niet![]()
IMG_20190616_170709_1600x800.jpg