Welke media speler?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

ray5150 schreef:
Is het dan mogelijk om een externe geluidskaart direct aan een NAS te koppelen via USB ? :-k
Ja O:) net geprobeerd Ray Alleen van de focus rite is het line out veel te laag
Dat het line out te laag is had ik eerder ook gemerkt
Laatst gewijzigd door OpaBert op za 15 jun 2019, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Media speler gevraagd

Bericht door hannesie »

Kan ook met Squeezebox server op de nas, enz.

Even kijken welke server, maar daar kan het volume ook te laag staan.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Media speler gevraagd

Bericht door satefan »

hardbats schreef:
Ik zit nu ook te lezen over de connect. Met de optische uitgang wordt de dac in de connect omzeilt. Daarbij kun je bij volume kiezen voor fixed, variabel en pass-through. Ik ga van de week is een optische kabel halen en kijken wat het voor verschil maakt als ik de connect optisch aansluit op de versterker en dan pass-through gebruik.
De kans is wel groot dat je hier iets van merkt, mits de DAC (en vooral de voeding voor de DAC) netter is. De Sonos analoog uit klinkt aardig, maar niet briljant. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar aan de voeding weinig aandacht hebben besteed (qua audiofiele maatstaven dan).

Satefan
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Media speler gevraagd

Bericht door ray5150 »

Bert61 schreef:
ray5150 schreef:
Is het dan mogelijk om een externe geluidskaart direct aan een NAS te koppelen via USB ? :-k
Ja O:) net geprobeerd Ray Alleen van de focus rite is het line out veel te laag
Dat het line out te laag is had ik eerder ook gemerkt
Ik waag het laatste te betwijfelen, ik lees hier dat maximum uitgangsniveau +10 dBu is.
Volgens deze rekenmethode is dat ruim 2 Volt RMS.
Lijkt mij meer dan genoeg om menig versterker in het rood te jagen ?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Media speler gevraagd

Bericht door hannesie »

De volume regeling staat vaak half open als je het de eerste keer gebruikt.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

hannesie schreef:
De volume regeling staat vaak half open als je het de eerste keer gebruikt.
Hoi Hans
Ik heb hem open gezet en er komt ca 50% uit van line out
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

ray5150 schreef:
Bert61 schreef:
ray5150 schreef:
Is het dan mogelijk om een externe geluidskaart direct aan een NAS te koppelen via USB ? :-k
Ja O:) net geprobeerd Ray Alleen van de focus rite is het line out veel te laag
Dat het line out te laag is had ik eerder ook gemerkt
Ik waag het laatste te betwijfelen, ik lees hier dat maximum uitgangsniveau +10 dBu is.
Volgens deze rekenmethode is dat ruim 2 Volt RMS.
Lijkt mij meer dan genoeg om menig versterker in het rood te jagen ?
Dan is hij niet in orde ik heb ca 0,6 volt
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

Bert61 schreef:
ray5150 schreef:
Bert61 schreef:
Ja O:) net geprobeerd Ray Alleen van de focus rite is het line out veel te laag
Dat het line out te laag is had ik eerder ook gemerkt
Ik waag het laatste te betwijfelen, ik lees hier dat maximum uitgangsniveau +10 dBu is.
Volgens deze rekenmethode is dat ruim 2 Volt RMS.
Lijkt mij meer dan genoeg om menig versterker in het rood te jagen ?
Dan is hij niet in orde ik heb ca 0,6 volt
Ik heb een Yamaha wxc50 besteld het komt Mn :-# uit
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Media speler gevraagd

Bericht door ray5150 »

:yeah: :yeah: :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

Bert61 schreef:
Bert61 schreef:
ray5150 schreef:

Ik waag het laatste te betwijfelen, ik lees hier dat maximum uitgangsniveau +10 dBu is.
Volgens deze rekenmethode is dat ruim 2 Volt RMS.
Lijkt mij meer dan genoeg om menig versterker in het rood te jagen ?
Dan is hij niet in orde ik heb ca 0,6 volt
Ik heb een Yamaha wxc50 besteld het komt Mn :-# uit
Het is afh ( heb ik gemerkt ) van de spanning op de usb poort
Op een gewone pc had ik bijna 1 volt Op een laptop 0.6 :-s
Wat me ook deed beslissen om hier mee te stoppen is de vertraging
Als ik volumeknop op regelt dan duurt het twee seconden en dan wordt het uitgevoerd
Die spanning heb ik twee na gemeten Ray een keer met de Brymen 369 en ook met Rigol scoop
Beide gelijk de usb geeft kennelijk niet overal even veel DC spanning
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

Nog even wachten O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Media speler gevraagd

Bericht door Shadow »

Nog ff wachten


[ Bekijk op youtube ]

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Media speler gevraagd

Bericht door Barry2001 »

Bert61 schreef:
Ik heb een Yamaha wxc50 besteld het komt Mn :-# uit
Gefeliciteerd :D Ga je geen spijt van krijgen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

:yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
Nu boekje lezen :shock:
Ja dat doe ik het eerst voor de stekker in het stopcontact gaat :lol:
:relax:
Bijlagen
612845F1-F104-46FD-A82D-0ECC91A64739.jpeg
AFCB6A23-000A-449B-A4E3-94BAFB72A74F.jpeg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Media speler gevraagd

Bericht door hardbats »

Ik heb net de connect via een optische kabel aan mijn versterker gekoppeld. Dit maakt qua geluid wel flink uit moet ik zeggen! De dac in mijn versterker is dus wel beter dan wat er in een sonos connect zit.

Goed om te zien dat je hem al binnen hebt Bert! Hopelijk voldoet het aan je verwachtingen. Ik kom binnekort wel een keer luisteren;)
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Media speler gevraagd

Bericht door satefan »

hardbats schreef:
Ik heb net de connect via een optische kabel aan mijn versterker gekoppeld. Dit maakt qua geluid wel flink uit moet ik zeggen! De dac in mijn versterker is dus wel beter dan wat er in een sonos connect zit.
Yep, de Sonos analoog uit klink bij mij vlak en niet zo dynamisch.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Media speler gevraagd

Bericht door hardbats »

satefan schreef:
hardbats schreef:
Ik heb net de connect via een optische kabel aan mijn versterker gekoppeld. Dit maakt qua geluid wel flink uit moet ik zeggen! De dac in mijn versterker is dus wel beter dan wat er in een sonos connect zit.
Yep, de Sonos analoog uit klink bij mij vlak en niet zo dynamisch.
Ook het hoog lijkt wat meer weg gemoffeld met de analoge uitgang. Het klinkt nu veel frisser.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Media speler gevraagd

Bericht door Shadow »

Op zondag Bert :shock: gaaf!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Op zondag Bert :shock: gaaf!
Ja inderdaad Had ik ook niet gedacht Wat een onzin eigenlijk Maar hij staat op de plank eerst boekje lezen
Heb al twee bladzijdes uit mag met niet boven op een Buizenversterker zetten niet in de zon 10 cm vrij
Dus ik moet hem ophangen touwtjes Is dat bij jou ook zo :shock:
Verder geen water of bier op kappen niet schoonmaken met aceton Niet hard aan de knopjes draaien als het onweert moet de stekker eruit
En ik ben pas op de tweede bladzijde :-s
Daarom las ik die boekjes niet :idea: :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

Bas je bent van Harte welkom maar Dat wist je al :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Media speler gevraagd

Bericht door pappaleo »

Bert61 schreef:
Shadow schreef:
Op zondag Bert :shock: gaaf!
Ja inderdaad Had ik ook niet gedacht Wat een onzin eigenlijk Maar hij staat op de plank eerst boekje lezen
Heb al twee bladzijdes uit mag met niet boven op een Buizenversterker zetten niet in de zon 10 cm vrij
Dus ik moet hem ophangen touwtjes Is dat bij jou ook zo :shock:
Verder geen water of bier op kappen niet schoonmaken met aceton Niet hard aan de knopjes draaien als het onweert moet de stekker eruit
En ik ben pas op de tweede bladzijde :-s
Daarom las ik die boekjes niet :idea: :wink:
Onzin, gewoon zo:
IMG_20190616_170709_1600x800.jpg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Media speler gevraagd

Bericht door hardbats »

Bert61 schreef:
Shadow schreef:
Op zondag Bert :shock: gaaf!
Ja inderdaad Had ik ook niet gedacht Wat een onzin eigenlijk Maar hij staat op de plank eerst boekje lezen
Heb al twee bladzijdes uit mag met niet boven op een Buizenversterker zetten niet in de zon 10 cm vrij
Dus ik moet hem ophangen touwtjes Is dat bij jou ook zo :shock:
Verder geen water of bier op kappen niet schoonmaken met aceton Niet hard aan de knopjes draaien als het onweert moet de stekker eruit
En ik ben pas op de tweede bladzijde :-s
Daarom las ik die boekjes niet :idea: :wink:
Gevoelig apparaatje zo te zien ! :roll:
Leest iemand die boekjes eigenlijk? :oops:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Media speler gevraagd

Bericht door OpaBert »

pappaleo schreef:
Bert61 schreef:
Shadow schreef:
Op zondag Bert :shock: gaaf!
Ja inderdaad Had ik ook niet gedacht Wat een onzin eigenlijk Maar hij staat op de plank eerst boekje lezen
Heb al twee bladzijdes uit mag met niet boven op een Buizenversterker zetten niet in de zon 10 cm vrij
Dus ik moet hem ophangen touwtjes Is dat bij jou ook zo :shock:
Verder geen water of bier op kappen niet schoonmaken met aceton Niet hard aan de knopjes draaien als het onweert moet de stekker eruit
En ik ben pas op de tweede bladzijde :-s
Daarom las ik die boekjes niet :idea: :wink:
Onzin, gewoon zo:
IMG_20190616_170709_1600x800.jpg
Leo niet :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Media speler gevraagd

Bericht door Shadow »

Internetkabel erin, opstarten, app openen, klaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Media speler gevraagd

Bericht door pappaleo »

Ik heb niet eens een internetkabel er in. Gewoon via Wifi
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”