Okee, ik wist niet dat ze ook in die behuizing bestonden.MarcelvdG schreef:Zo'n buisje met een spoel erom wordt vaak in een DIL-behuizing gestopt waarvan wat pootjes ontbreken, bijvoorbeeld http://www.farnell.com/datasheets/21180 ... 1494277915
Linkwitz-transform in LM4780-versterker voor HATT LS
Moderator: Beheerdersteam
Re: Linkwitz-transform in LM4780-versterker voor HATT LS
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Linkwitz-transform in LM4780-versterker voor HATT LS
Klaar. Toch gelukt binnen 3 weken.
Ja, de trafo is nog van voor per-ringkerntrafo -tijdperk... 
De versterker + HATT's spelen lekker. Mij bevalt dat de low pass shelf erg goed. Het verschil met/zonder is goed te horen. Is makkelijk vergelijken door in/uit schakelen van low pass shelf met schakelaar op achterzijde versterker.
Het laag (bijv. bas of kick(drum) klinkt toch wat voller. En ik moet zeggen de beperking in uitstuurbaarheid valt mij niet tegen. Ook in de woonkamer kan er op aardig volume worden gespeeld zonder klipping van het woofertje van de HATT's. De beperking in uitstuurbaarheid is er natuurlijk wel; ook afhankelijk van de muzieksoort.
De versterker + HATT's spelen lekker. Mij bevalt dat de low pass shelf erg goed. Het verschil met/zonder is goed te horen. Is makkelijk vergelijken door in/uit schakelen van low pass shelf met schakelaar op achterzijde versterker.
Het laag (bijv. bas of kick(drum) klinkt toch wat voller. En ik moet zeggen de beperking in uitstuurbaarheid valt mij niet tegen. Ook in de woonkamer kan er op aardig volume worden gespeeld zonder klipping van het woofertje van de HATT's. De beperking in uitstuurbaarheid is er natuurlijk wel; ook afhankelijk van de muzieksoort.
Je mah komen luisteren, Henk-Jan (of Pjotr).Henkjan schreef:BR speakers boosten onder de afstemfrequentie: erg slecht idee. uitslag van de woofer gaat enorm omhoog, dus meer vervorming
