Top! Dank. HandigHenkjan schreef:Dat staat in een paar draadjes uitgelegd, op de juiste manier near field en gated aan elkaar plakken
Zie bv mijn OOOB topic
Audio meetexpert
Moderator: Beheerdersteam
Re: Audio meetexpert
Laatst gewijzigd door Wieger61 op za 13 okt 2018, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Audio meetexpert
Ik gebruik The Edge om de NF "om te rekenen" naar de OB response, en dan met FRD-Blender aan de gated response plakken
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Audio meetexpert
Jammer dat je er verder niets mee doet...Wieger61 schreef:Wat mij betreft gelden alleen argumenten en niet autoriteit. Van argumenten leer ik het meest, van autoriteit niets.One World Concepts schreef:Absoluut niks ten nadele of negatiefs over Jeroen, maar om hem nu op eenzame hoogte te plaatsen vindt ik ook wel heel erg ver gaan.)
Veel plezier verder.
Re: Audio meetexpert
Ik ook: Met een SEAS L26RO4Y subwoofer in een H-frame (a la Linkwitz, maar enkelvoudig) en een SEAS M18 coax (ik ken de nadelen) daarboven los, zonder baffle, heb ik een realistisch en groots stereofantoom zoals ik het nog nooit gehoord heb. Als je de overnamefrequenties zorgvuldig plant, voorkom je vervorming door de noodgedwongen verhoogde dipoolconusuitslagen.Shutdown98 schreef:Hier een hele tevreden klant en open baffle fan!
In vergelijk bleek de SEAS T18 in een box de muziek als door twee patrijspoorten weergegeven. Wel ben ik dus benieuwd naar akoestische maatregelen anders dan demping, want die heb ik al genoeg. Daarom is deze casus zo interessant.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Audio meetexpert
Maar wel even in de gaten houden welk doel Shutdown98 met dit topic voor ogen had. Als dit zijn topic kan blijven, en aanverwante discussies in een ander draadje worden gevoerd, blijven hier de gezette stappen/vorderingen een beetje in beeld en volgbaar.
De kern van dit topic:
De kern van dit topic:
- Shutdown98 zocht een specialist die hij kon inhuren om de luisterruimte voor zijn dipoles te optimaliseren. Zodoende kwam hij bij jeroen_d terecht.
- Door een meting en beoordeling op locatie is nog slechts een kleine investering nodig om tot een duidelijke verbetering te komen: demping in de 2 hoeken achter de luidsprekers. Dat dit advies doeltreffend was, bleek uit een directe toetsing aan de praktijk.
- Shutdown98 werkt nu aan twee driehoekige dempers, die hij maakt van 40mm soundstone platen en vult met rockwool of Isovlas.
- De inzet was een optimalere luisteromgeving, maar met andere filters bleek ook nog een behoorlijke verbetering haalbaar te zijn in de weergave door de dipoles . Ook hier wordt nu door Jeroen en hem aan gewerkt.
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: Audio meetexpert
Je hebt helemaal gelijk!
"As we speak" bezig met het frame voor de bass traps in de hoek.
Fotos volgen als ze klaar zijn.
Ook niet te beroerd voor een verslagje over de verschillen tussen die demping en bijvoorbeeld de kistjes.
Komt als ze klaar zijn.
"As we speak" bezig met het frame voor de bass traps in de hoek.
Fotos volgen als ze klaar zijn.
Ook niet te beroerd voor een verslagje over de verschillen tussen die demping en bijvoorbeeld de kistjes.
Komt als ze klaar zijn.
Re: Audio meetexpert
Ik ben heel benieuwd. Ook of de verschillen met REW Decay-meting te meten zijn.
Ik zou zelf met zelfbouw RPG Modffusors willen experimenteren, maar ken de maten niet.
