Niks aan de hand zou je zeggen, lijkt logischhannesie schreef:indel.JPG
1-2 = 400 V - 0,3A
3-4 = 70 V - 0,3 A
enz.
Maar hoe logisch zijn die Polen
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Niks aan de hand zou je zeggen, lijkt logischhannesie schreef:indel.JPG
1-2 = 400 V - 0,3A
3-4 = 70 V - 0,3 A
enz.
Dan doe je de stekker andersom in het stopcontact.Maar hoe logisch zijn die Polen, 2-1 = ook 400V .Nooit iets zomaar aannemen
![]()
Anne
Ach, als hun trafo maar goed zitknuisje schreef:Ze zijn inderdaad aardig op weg naar plexit en dictatuur zo...
Hopelijk is je niersteen net zo verdwenen als het schemaknuisje schreef:Klopt het schema nu Anne? De GU50 staat ingesteld op 100mA bij een spanning over de buis van over de 370V. Dan kom je op 37W dissipatie.
Hopelijk niet zoveel pijn meerknuisje schreef:Ik bedoel jouw schema op de vorige pagina. (niersteen nog niet weg)
Is maar een voorbeeld, zou zo ook kunnen, vorige tekening was gewoon AC.knuisje schreef:Ik zie een paar dingen die me opvallen. De stuurbuis draait nu op gelijkspanning, zou dit nodig zijn? Bij mijn ecl82 gloei ik alles met AC zonder brom, kwestie van proberen denk ik.
Zou 't niet weten, je hebt nou eenmaal die drie 70V,dus 't kan.Dan de keuze voor de spanningsbron van g2. Zitten er nog voor- en nadelen aan de twee alternatieven?
Ja, de anode van de GU kan wel in de buurt van 800V komen.Van de 220k anode terugkoppeling heb je nu 2 x 100k gemaakt, dit is in verband met de hoge spanning neem ik aan?
De voeding komt vermoedelijk iets boven 400V uit (belast).Daar gaat dan nog de 28V kathodespanning af en verlies =weestand UGT, krijgt de buis rond 370V, maal 0,1 = 37W ruim onder 't max.De kathode stroom van de eindbuizen staat nog steeds op 100mA, wordt dat in combinatie met deze voedingsspanning niet teveel (hitte en zo).
Ik ben er nog niet helemaal uit, G2 fixeren op een vaste spanning met behulp van de trafowikkelingen of G2 via een zener van 120V verbinden met de HS.AatV schreef:De aparte voeding voor het schermrooster lijkt mij (mits goed afgevlakt) te prefereren. Immers, de elektronen "zien" na g1 als eerste dit rooster. Beter dat dit niet fluctueert.
Die verwijzing is naar de stabilisatie van AatVknuisje schreef:Als -Vg1 flink naar beneden moet lijkt me dat ook geen optimale weg.
Ik zie dat RobertD voor zijn 807 versterker ook een schakeling heeft toegepast om G2 te stabiliseren viewtopic.php?p=1783634#p1783634