7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Ik zet de OOOB's erbij HJ, kijk maar of / in welke setting ze meekomen.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Ik kom ook, maar laat m'n set dit keer thuis.
Heb ik eindelijk tijd om andermans creaties te bewonderen.
Heb ik eindelijk tijd om andermans creaties te bewonderen.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Mij kan je ook op de deelnemerslijst zetten.
-
vastwelgoed
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 1:31
- Locatie: Joure
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Ik kom ook; in eerste instantie voor het beluisteren van de Daudio C1, maar er zal natuurlijk veel meer interessants zijn waar ik mijn dag mee kan vullen.
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Heb alles werkend. Speakers gaat wel lukken denk ik.sevenup schreef:Hallo Barry,
Ik ben ook weer van de partij. Kan ook wel helpen met neerzetten van de tafels en dergelijke.
Ik kan mijn preamp pcb meenemen, deze heeft 3 line inputs en 1 MM phono input.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... p&start=21
Eventueel met mijn LM1875 versterkerbordje
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5&start=54
Speakers ben ik nog mee bezig, heb verder niet echt iets speciaals staan.
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Barry,zet mijn Seas speakers er ook maar bij.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=25554
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=25554
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Ik ga het noteren als een complete set Michiel, gaaf! Zal zo de linkjes ook even in de openingspost zetten.sevenup schreef:Heb alles werkend. Speakers gaat wel lukken denk ik.sevenup schreef:Hallo Barry,
Ik ben ook weer van de partij. Kan ook wel helpen met neerzetten van de tafels en dergelijke.
Ik kan mijn preamp pcb meenemen, deze heeft 3 line inputs en 1 MM phono input.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... p&start=21
Eventueel met mijn LM1875 versterkerbordje
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5&start=54
Speakers ben ik nog mee bezig, heb verder niet echt iets speciaals staan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
With pleasuredre schreef:Barry,zet mijn Seas speakers er ook maar bij.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=25554
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Hallo Barry, wil je mij ook op de lijst zetten.
Paul.
Paul.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Tuurlijk! Leuk dat je langskomt, welkom.
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Zet mij ook maar op de lijst.
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Bij deze meld ik me ook weer aan 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Welkom mannen, jullie staan erbij!
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Barry, Zet mij ook maar op de lijst.
Ronnie
Ronnie
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Hallo zelfbouwers
Graag zou ik ook weer van de partij zijn
Zou je me willen aanmelden Barry
gegroet Rob
Graag zou ik ook weer van de partij zijn
Zou je me willen aanmelden Barry
gegroet Rob
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
De Daudio C1 is ook te beluisteren tijdens deze luisterdag toch? Zo ja, dan kom ik ook even buurten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Welkom allen! Brengen jullie nog spullen mee? Reneth, Scotsky, Ronnie59 en Fixniks voor jullie is het een thuis wedstrijd
@SSassen: Ja klopt, goed dat je het zegt, heb dit in de 3e post bij Programma nog toegevoegd. DAudio hebben voor de C1 uit de groupbuy een eigen kamer gedurende de hele dag, kamer 2. Dat is de kamer als je de trap op komt links, deze kamer ligt geisoleerd van de andere kamers.
@SSassen: Ja klopt, goed dat je het zegt, heb dit in de 3e post bij Programma nog toegevoegd. DAudio hebben voor de C1 uit de groupbuy een eigen kamer gedurende de hele dag, kamer 2. Dat is de kamer als je de trap op komt links, deze kamer ligt geisoleerd van de andere kamers.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Nog een algemene oproep, als mensen nog zelfbouwspullen willen mee brengen, er is nog ruimte 
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Dat is mooi!Barry2001 schreef:Nog een algemene oproep, als mensen nog zelfbouwspullen willen mee brengen, er is nog ruimte
Ik wil me bij deze aanmelden. Ook om iets te laten horen...
Een actieve current-drive audio-installatie:
- 2-weg luidsprekers met Scan-Speak drivers
- Eigen ontwerp en bouw.
- 4-kanaals versterker
- Eigen ontwerp en bouw.
- Met een zeer hoge uitgangsimpedantie om vervorming in de spanning-stroom-conversie te elimineren.
- Digitale voorversterker (o.b.v. miniDSP)
- Met eigen ontwerp (synchrone) scheidingsfilters
- Dirac Live kamer-correctie
Ben ook in Alphen geweest, zie daar voor wat foto's en reacties.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Mooie inbreng Jerry, ik zet je erbij. Heb je voorkeur voor kamergrootte, klein of juist wat groter? Zie openingspost, kamer 4 en 5 zijn wat kleiner (kleine huiskamer), maar wel fijn, worden door de muziekschool gebruikt en hebben wat akoestisch absorptie materiaal. Kamer 3 en 6 zijn wat groter (formaat klaslokaal) en hebben dit niet, maar zeker met wat mensen in de kamer zijn ze prima.
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Als ruimte 3 in de lengte wordt gebruikt (pijpenla-opstelling) dan mag je me daar wel plaatsen.Barry2001 schreef:Heb je voorkeur voor kamergrootte, klein of juist wat groter?
Ik heb graag wat handvatten voor de luistersessies. Een paar vragen:
- Is er een format voor de luistersessies? Is er een ‘ceremoniemeester’? Of is het geheel vrij aan de demonstrant?
- Hebben jullie een aantal referentie nummers c.q. muziekstukken zodat de mensen kunnen vergelijken? (Of eerst een eigen lijstje en dan verzoeknummers?)
- Ik wil graag feedback van de luisteraars. Is daar een format voor of moet/kan ik dit zelf organiseren?
- Is er iets om de luidsprekers op te plaatsen? Tafel, stands of iets dergelijks? (Ik heb thuis geen stands nodig)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Hallo Jerry,
Ruimte 3 is prima. Zoals gezegd (ik weet de exacte maten niet) formaat klaslokaal. Er zijn voldoende tafels en stoelen aanwezig, op de tafels kun je je speakers en apparatuur kwijt. Verlengsnoeren svp meenemen, daar is altijd tekort aan
Er is geen format oid voor luistersesssie, eigenlijk staat dit vrij aan de demonstrant. Wat ik wel doe, is een schema op stellen qua kamerindeling. Maak ik zo'n beetje in de week voor de luisterdag bekend (als je dit niet uitkomt kan het vast wel aangepast worden).
Bv jij geeft aan 3 uur nodig te hebben voor je demo, praatje, feedback, dan zorg ik dat jij op kamer 3 voor die 3 uur wordt ingedeeld. Kijkt allemaal niet zo nauw hoor, kan hier en daar wel eens wat langer / korter zijn, de dag heeft vooral een relaxed en ongedwongen karakter, zoals in Alphen. Verder doe ik niks, als jij iets wilt doen met feedback / principe ontwerp bespreken tussendoor (leuk idee!), vooraf info verstrekken oid, is geheel aan jezelf.
Referentienummers zijn er niet echt. Het leukste is het denk ik als je muziek draait die je thuis ook op hebt staan. Je zou een oproep kunnen doen zodat mensen zelf muziek meenemen, en je aangeeft welk formaat dit moet zijn (bv een usb stick, vinyl of een cd). Zelf ben ik bv geinteresseerd in de C1 demo van DAudio, ik zal dan ook een stickje meenemen met wat nummers erop waar ik voor mezelf een speaker goed mee kan beoordelen.
Volgens mij heb ik je vragen beantwoord, als je nog wat te binnen schiet laat maar horen. Ik wil vooral de nadruk leggen op het ongedwongen karakter van zo'n dag, alles (nouja, erg veel dan
) kan wat mij betreft.
PS vond nog een foto van Roland van vorig jaar in die kamer, heb je een idee (lijkt een vrij 'harde' ruimte maar met mensen in de kamer als demping valt het mee):
Ruimte 3 is prima. Zoals gezegd (ik weet de exacte maten niet) formaat klaslokaal. Er zijn voldoende tafels en stoelen aanwezig, op de tafels kun je je speakers en apparatuur kwijt. Verlengsnoeren svp meenemen, daar is altijd tekort aan
Er is geen format oid voor luistersesssie, eigenlijk staat dit vrij aan de demonstrant. Wat ik wel doe, is een schema op stellen qua kamerindeling. Maak ik zo'n beetje in de week voor de luisterdag bekend (als je dit niet uitkomt kan het vast wel aangepast worden).
Bv jij geeft aan 3 uur nodig te hebben voor je demo, praatje, feedback, dan zorg ik dat jij op kamer 3 voor die 3 uur wordt ingedeeld. Kijkt allemaal niet zo nauw hoor, kan hier en daar wel eens wat langer / korter zijn, de dag heeft vooral een relaxed en ongedwongen karakter, zoals in Alphen. Verder doe ik niks, als jij iets wilt doen met feedback / principe ontwerp bespreken tussendoor (leuk idee!), vooraf info verstrekken oid, is geheel aan jezelf.
Referentienummers zijn er niet echt. Het leukste is het denk ik als je muziek draait die je thuis ook op hebt staan. Je zou een oproep kunnen doen zodat mensen zelf muziek meenemen, en je aangeeft welk formaat dit moet zijn (bv een usb stick, vinyl of een cd). Zelf ben ik bv geinteresseerd in de C1 demo van DAudio, ik zal dan ook een stickje meenemen met wat nummers erop waar ik voor mezelf een speaker goed mee kan beoordelen.
Volgens mij heb ik je vragen beantwoord, als je nog wat te binnen schiet laat maar horen. Ik wil vooral de nadruk leggen op het ongedwongen karakter van zo'n dag, alles (nouja, erg veel dan
PS vond nog een foto van Roland van vorig jaar in die kamer, heb je een idee (lijkt een vrij 'harde' ruimte maar met mensen in de kamer als demping valt het mee):
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Hallo Barry,
Zet je mij ook op de lijst?
Dirk
Zet je mij ook op de lijst?
Dirk
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Jazeker, welkom Dirk!
Er is nog steeds ruimte over voor zelfbouwspullen mensen, wie heeft er nog iets moois te laten zien en vooral horen?
Er is nog steeds ruimte over voor zelfbouwspullen mensen, wie heeft er nog iets moois te laten zien en vooral horen?
