7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Ik zet de OOOB's erbij HJ, kijk maar of / in welke setting ze meekomen.
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door RNacoustics »

Ik kom ook, maar laat m'n set dit keer thuis.
Heb ik eindelijk tijd om andermans creaties te bewonderen.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door CoenvanDongen »

Mij kan je ook op de deelnemerslijst zetten.
vastwelgoed
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 1:31
Locatie: Joure

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door vastwelgoed »

Ik kom ook; in eerste instantie voor het beluisteren van de Daudio C1, maar er zal natuurlijk veel meer interessants zijn waar ik mijn dag mee kan vullen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Welkom allen!
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door sevenup »

sevenup schreef:
Hallo Barry,

Ik ben ook weer van de partij. Kan ook wel helpen met neerzetten van de tafels en dergelijke.

Ik kan mijn preamp pcb meenemen, deze heeft 3 line inputs en 1 MM phono input.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... p&start=21

Eventueel met mijn LM1875 versterkerbordje
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5&start=54

Speakers ben ik nog mee bezig, heb verder niet echt iets speciaals staan.
Heb alles werkend. Speakers gaat wel lukken denk ik.
Bijlagen
_IMG_000000_000000.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door dre »

Barry,zet mijn Seas speakers er ook maar bij.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=25554
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

sevenup schreef:
sevenup schreef:
Hallo Barry,

Ik ben ook weer van de partij. Kan ook wel helpen met neerzetten van de tafels en dergelijke.

Ik kan mijn preamp pcb meenemen, deze heeft 3 line inputs en 1 MM phono input.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... p&start=21

Eventueel met mijn LM1875 versterkerbordje
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5&start=54

Speakers ben ik nog mee bezig, heb verder niet echt iets speciaals staan.
Heb alles werkend. Speakers gaat wel lukken denk ik.
Ik ga het noteren als een complete set Michiel, gaaf! Zal zo de linkjes ook even in de openingspost zetten.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

dre schreef:
Barry,zet mijn Seas speakers er ook maar bij.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=25554
With pleasure :D :goedzo:
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door pvanlingen »

Hallo Barry, wil je mij ook op de lijst zetten.

Paul.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Tuurlijk! Leuk dat je langskomt, welkom.
Reneth
Berichten: 17
Lid geworden op: di 29 nov 2016, 20:08
Locatie: Hengelo

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Reneth »

Zet mij ook maar op de lijst.
Scotsky
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 21:12

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Scotsky »

Bij deze meld ik me ook weer aan :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Welkom mannen, jullie staan erbij!
Ronnie59
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:37
Locatie: Hengelo

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Ronnie59 »

Barry, Zet mij ook maar op de lijst.

Ronnie
Fixniks
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 20:33
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Fixniks »

Hallo zelfbouwers
Graag zou ik ook weer van de partij zijn
Zou je me willen aanmelden Barry
gegroet Rob
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door SSassen »

De Daudio C1 is ook te beluisteren tijdens deze luisterdag toch? Zo ja, dan kom ik ook even buurten.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Welkom allen! Brengen jullie nog spullen mee? Reneth, Scotsky, Ronnie59 en Fixniks voor jullie is het een thuis wedstrijd :mrgreen:

@SSassen: Ja klopt, goed dat je het zegt, heb dit in de 3e post bij Programma nog toegevoegd. DAudio hebben voor de C1 uit de groupbuy een eigen kamer gedurende de hele dag, kamer 2. Dat is de kamer als je de trap op komt links, deze kamer ligt geisoleerd van de andere kamers.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Nog een algemene oproep, als mensen nog zelfbouwspullen willen mee brengen, er is nog ruimte :goedzo:
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Jerry »

Barry2001 schreef:
Nog een algemene oproep, als mensen nog zelfbouwspullen willen mee brengen, er is nog ruimte :goedzo:
Dat is mooi!

Ik wil me bij deze aanmelden. Ook om iets te laten horen...

Een actieve current-drive audio-installatie:
  • 2-weg luidsprekers met Scan-Speak drivers
    • Eigen ontwerp en bouw.
  • 4-kanaals versterker
    • Eigen ontwerp en bouw.
    • Met een zeer hoge uitgangsimpedantie om vervorming in de spanning-stroom-conversie te elimineren.
  • Digitale voorversterker (o.b.v. miniDSP)
    • Met eigen ontwerp (synchrone) scheidingsfilters
    • Dirac Live kamer-correctie
Ik neem mijn eigen bron mee.

Ben ook in Alphen geweest, zie daar voor wat foto's en reacties.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Mooie inbreng Jerry, ik zet je erbij. Heb je voorkeur voor kamergrootte, klein of juist wat groter? Zie openingspost, kamer 4 en 5 zijn wat kleiner (kleine huiskamer), maar wel fijn, worden door de muziekschool gebruikt en hebben wat akoestisch absorptie materiaal. Kamer 3 en 6 zijn wat groter (formaat klaslokaal) en hebben dit niet, maar zeker met wat mensen in de kamer zijn ze prima.
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Jerry »

Barry2001 schreef:
Heb je voorkeur voor kamergrootte, klein of juist wat groter?
Als ruimte 3 in de lengte wordt gebruikt (pijpenla-opstelling) dan mag je me daar wel plaatsen.

Ik heb graag wat handvatten voor de luistersessies. Een paar vragen:
  • Is er een format voor de luistersessies? Is er een ‘ceremoniemeester’? Of is het geheel vrij aan de demonstrant?
  • Hebben jullie een aantal referentie nummers c.q. muziekstukken zodat de mensen kunnen vergelijken? (Of eerst een eigen lijstje en dan verzoeknummers?)
  • Ik wil graag feedback van de luisteraars. Is daar een format voor of moet/kan ik dit zelf organiseren?
  • Is er iets om de luidsprekers op te plaatsen? Tafel, stands of iets dergelijks? (Ik heb thuis geen stands nodig)
Zoals aangegeven is de installatie eigen ontwerp en bouw. Het ontwerp is met de nodige onorthodoxe keuzen. Is het leuk om een aparte sessie te organiseren, liefst met een tussenpose na de luistersessie, om de principes en keuzen in het ontwerp (niet de details) toe te lichten en vragen te beantwoorden?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Hallo Jerry,

Ruimte 3 is prima. Zoals gezegd (ik weet de exacte maten niet) formaat klaslokaal. Er zijn voldoende tafels en stoelen aanwezig, op de tafels kun je je speakers en apparatuur kwijt. Verlengsnoeren svp meenemen, daar is altijd tekort aan :D

Er is geen format oid voor luistersesssie, eigenlijk staat dit vrij aan de demonstrant. Wat ik wel doe, is een schema op stellen qua kamerindeling. Maak ik zo'n beetje in de week voor de luisterdag bekend (als je dit niet uitkomt kan het vast wel aangepast worden).
Bv jij geeft aan 3 uur nodig te hebben voor je demo, praatje, feedback, dan zorg ik dat jij op kamer 3 voor die 3 uur wordt ingedeeld. Kijkt allemaal niet zo nauw hoor, kan hier en daar wel eens wat langer / korter zijn, de dag heeft vooral een relaxed en ongedwongen karakter, zoals in Alphen. Verder doe ik niks, als jij iets wilt doen met feedback / principe ontwerp bespreken tussendoor (leuk idee!), vooraf info verstrekken oid, is geheel aan jezelf.

Referentienummers zijn er niet echt. Het leukste is het denk ik als je muziek draait die je thuis ook op hebt staan. Je zou een oproep kunnen doen zodat mensen zelf muziek meenemen, en je aangeeft welk formaat dit moet zijn (bv een usb stick, vinyl of een cd). Zelf ben ik bv geinteresseerd in de C1 demo van DAudio, ik zal dan ook een stickje meenemen met wat nummers erop waar ik voor mezelf een speaker goed mee kan beoordelen.

Volgens mij heb ik je vragen beantwoord, als je nog wat te binnen schiet laat maar horen. Ik wil vooral de nadruk leggen op het ongedwongen karakter van zo'n dag, alles (nouja, erg veel dan :mrgreen: ) kan wat mij betreft.

PS vond nog een foto van Roland van vorig jaar in die kamer, heb je een idee (lijkt een vrij 'harde' ruimte maar met mensen in de kamer als demping valt het mee):
MP%20053.jpg
dirmae
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 16:07

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door dirmae »

Hallo Barry,

Zet je mij ook op de lijst?

Dirk
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018

Bericht door Barry2001 »

Jazeker, welkom Dirk!

Er is nog steeds ruimte over voor zelfbouwspullen mensen, wie heeft er nog iets moois te laten zien en vooral horen?
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”