Brainstorm: Dynamische 3-weg luidsprekers
Moderator: Beheerdersteam
Re: Brainstorm: Dynamische 3-weg luidsprekers
Terminal gemonteerd en in de blanke zijdeglans vernis gezet.
- VintageHarry
Op die foto valt het grote formaat nog eens extra op 
Houtwerk is nu klaar, binnenkort beginnen met de filters.
Voor het hoog ga ik uit van het filter zoals eerder in dit topic aangegeven (18dB), mid en laag waarschijnlijk 12dB.
Oja, en bij de linker woofer gaat de papieren rand er nog af. Bij de rechter was deze gedeeltelijk losgelaten en heb ik hem al verwijderd.
Voor het hoog ga ik uit van het filter zoals eerder in dit topic aangegeven (18dB), mid en laag waarschijnlijk 12dB.
Oja, en bij de linker woofer gaat de papieren rand er nog af. Bij de rechter was deze gedeeltelijk losgelaten en heb ik hem al verwijderd.
Binnenkort starten met meten en een filter ontwerpen.
Heb een audio interface en meetmicrofoon besteld.
Eerst nog een meetkastje bouwen voor impedantie meting en 2 channel measurements.
Heeft iemand een voorbeeld van zelfgebouwde meetkastjes?
Heb een audio interface en meetmicrofoon besteld.
Eerst nog een meetkastje bouwen voor impedantie meting en 2 channel measurements.
Heeft iemand een voorbeeld van zelfgebouwde meetkastjes?
Het beste is dat je er een mooi printje voor gaat ontwikkelen. 
http://www.artalabs.hr/support.htm
Staat er gewoon tussen.
Staat er gewoon tussen.
Thanks, met een paar schakelaar dus beide metingen mogelijk met 1 kastjemetabaron schreef:http://www.artalabs.hr/support.htm
Staat er gewoon tussen.
Ik heb de eerste metingen kunnen aan de luidsprekers. De basluidspreker en tweeter meten ok en zijn toepasbaar in deze opstelling.
Helaas is de midspeaker niet geschikt. Rendement loopt 4-5dB achter, heeft een dip bij 800Hz en loopt behoorlijk op boven de 3000Hz.
Zullen dan maar dienst moeten doen als kleine high power monitoren bij mijn PA set.
Nu op zoek naar beter geschikte mid speakers, 6.5" Rendement rond de 95db / freq 350-3500Hz.
Helaas is de midspeaker niet geschikt. Rendement loopt 4-5dB achter, heeft een dip bij 800Hz en loopt behoorlijk op boven de 3000Hz.
Zullen dan maar dienst moeten doen als kleine high power monitoren bij mijn PA set.
Nu op zoek naar beter geschikte mid speakers, 6.5" Rendement rond de 95db / freq 350-3500Hz.
Die had ik eerder ook al op het oog. Lijkt me een goede kandidaat.Shadow schreef:
- bas focal m180
- Contacteer:
Vanaf 350 hz inzetbaar, voor het echte ruwe werk werd 500hz geadviseerd.sevenup schreef:Die had ik eerder ook al op het oog. Lijkt me een goede kandidaat.Shadow schreef:
Perfect. Na de vakantie hiermee. Maandag weg naar Luxemburg
Eerste meting van woofer en tweeter. In de garage tussen alle rommel, zie lekker veel kamer resonanties in de meting van de woofer 
Ik verwacht dat bij een juiste meting de curve meer zou moeten zijn zoals ik heb ingetekend.
Na de vakantie maar eens een andere plek zoeken voor de metingen. Misschien gewoon buiten in de tuin?
Ik verwacht dat bij een juiste meting de curve meer zou moeten zijn zoals ik heb ingetekend.
Na de vakantie maar eens een andere plek zoeken voor de metingen. Misschien gewoon buiten in de tuin?
Dan wordt het inderdaad slechter.wouter schreef:Dan wordt het slechter
Moet nog wel een mid unit bij natuurlijk
Ik denk dat die Beyma dit wel gaat Beybenen hoor 
Vanuit Frankrijk heb je die al voor 122,- op de mat liggen, lijkt me niet verkeerd.
Setje inclusief porto.
Setje inclusief porto.
Ik heb de meting van forumlid Jurgen90 van de beyma 6MI90 midspeaker toegevoegd in boxsim.
Lijkt me een geschikte kandidaat. Woofer en tweeter zijn in de simulatie gefilterd, de mid niet.
dB's zijn niet gecalibreerd, maar rendement schat ik uiteindelijk op zo'n 94dB. Leuk voor buizenversterkers en klasse A bakken
Collega van mij heeft een gecalibreerde dB meter, na de vakantie kan ik deze lenen om de meetset in te regelen.
Lijkt me een geschikte kandidaat. Woofer en tweeter zijn in de simulatie gefilterd, de mid niet.
dB's zijn niet gecalibreerd, maar rendement schat ik uiteindelijk op zo'n 94dB. Leuk voor buizenversterkers en klasse A bakken
Collega van mij heeft een gecalibreerde dB meter, na de vakantie kan ik deze lenen om de meetset in te regelen.
Nog wat verder gegaan met simuleren. Moet nog wel een keer nieuwe metingen doen (nu in schuur gedaan), maar het begin is er.
Zit nog wel te kijken of de impedantie piek in het hoog een probleem zou zijn.
Zit nog wel te kijken of de impedantie piek in het hoog een probleem zou zijn.