Ik zoek een ontwerp met ballen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
goed idee Bas - met een telefoonapp kun je ook de luidheid meten als referentie
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Ik ben er nog niet uit, maar jullie suggesties hebben me wel richting de 3-weg systemen gestuurd.
Afgelopen weekend heb ik een test gedaan met mijn eigen PMC FB1, Geleende B&W 804 Matrix, Quadral Shogun & Infinity Kappa 90.
Mijn kamer kan prima een meerweg systeem aan. Toch hebben elk van deze 4 fabrieks speakers wel iets wat vreselijk goed is, maar ook allemaal hun nadelen. Zo blijft de B&W een beetje muf klinken in het laag en top hoog. De quadral heeft een wat minder uitgesproken midden gebied en de infinity kappa is veel, maar wel een beetje ruig. Mijn eigen PMC klinken op een redelijk volume best wel heel goed, maar missen impact wat de infinity bijvoorbeeld wel doet.
Ik hou van Metallica, maar ook van Dire Strait. Ik hou van Queen maar ook van the Carpenters bijvoorbeeld. Ook Hans Zimmer of Ilse deLange mogen best wel eens aan om daarna even af te wisselen met Tool of Boston.
Mijn muziek gaat alle kanten op en dat maakt het best lastig.
Best moeilijk om iets te vinden wat gaat voldoen aan wat ik graag wil horen. Wordt vervolgt...
Afgelopen weekend heb ik een test gedaan met mijn eigen PMC FB1, Geleende B&W 804 Matrix, Quadral Shogun & Infinity Kappa 90.
Mijn kamer kan prima een meerweg systeem aan. Toch hebben elk van deze 4 fabrieks speakers wel iets wat vreselijk goed is, maar ook allemaal hun nadelen. Zo blijft de B&W een beetje muf klinken in het laag en top hoog. De quadral heeft een wat minder uitgesproken midden gebied en de infinity kappa is veel, maar wel een beetje ruig. Mijn eigen PMC klinken op een redelijk volume best wel heel goed, maar missen impact wat de infinity bijvoorbeeld wel doet.
Ik hou van Metallica, maar ook van Dire Strait. Ik hou van Queen maar ook van the Carpenters bijvoorbeeld. Ook Hans Zimmer of Ilse deLange mogen best wel eens aan om daarna even af te wisselen met Tool of Boston.
Mijn muziek gaat alle kanten op en dat maakt het best lastig.
Best moeilijk om iets te vinden wat gaat voldoen aan wat ik graag wil horen. Wordt vervolgt...
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Zoiets dusarchitect schreef:geen fullrange of tweeweg dus?
grote woofer(s) erin voor relaxed dynamisch laag?
dynamisch hoog wordt amt of compressiedriver?
- Bijlagen
-
- IMG_20170308_205304.jpg (28.78 KiB) 769 keer bekeken
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Zet er een dikke 15 inch sub met DSP bij en een MiniDSP 88A / Dirac Live tussen voor/eind, laat Dirac zijn werk doen met een zelf te bepalen curve en je zal versteld staan wat dat brengt in een normale woonkamer (lees niet akoestisch aangepast).
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
We zijn een tijdje verder in de tijd en na heel veel luisteren, testen en schuiven is er toch wat positiefs te melden 
Ik draaide al een aantal jaren met een passieve voorversterker (Alps Pot). Na het toevoegen van een echte voorversterker, kregen mijn luidsprekers de ballen die ik zocht. Het bleek achteraf dat de potmeter die ik had gebruikt niet de juiste waarde had.
De dynamiek en soms massale stukken klinken nu een stuk aangenamer waardoor de zoektocht voorlopig (jullie weten hoe dat gaat
) voorbij is.
Ik draaide al een aantal jaren met een passieve voorversterker (Alps Pot). Na het toevoegen van een echte voorversterker, kregen mijn luidsprekers de ballen die ik zocht. Het bleek achteraf dat de potmeter die ik had gebruikt niet de juiste waarde had.
De dynamiek en soms massale stukken klinken nu een stuk aangenamer waardoor de zoektocht voorlopig (jullie weten hoe dat gaat
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Ik heb in ieder geval precies dezelfde ervaring gehad: Een passieve Alps tussen de cd-speler en eindversterker, na aankoop van een echte voorversterker een aanzienlijke verbetering.hansr schreef:Ik draaide al een aantal jaren met een passieve voorversterker (Alps Pot). Na het toevoegen van een echte voorversterker, kregen mijn luidsprekers de ballen die ik zocht.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Hier hetzelfde, CD-speler met variabele output op UcD's wilden niet lekker loskomen. Voortrap er tussen en BAM, muziek.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
hier nog zo'n ervaring, t verschil was echt forswouter schreef:Hier hetzelfde, CD-speler met variabele output op UcD's wilden niet lekker loskomen. Voortrap er tussen en BAM, muziek.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
En toen maakte ik nog een leuk stapje omhoog in de voorversterker en dat viel zelfs mijn vrouw nog op 
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Misschien is het wel aardig om te vermelden wat voor een voorversterker jullie gebruiken?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
in mijn geval was dat een PS Audio

je wordt nu echt audiofiel zeg....wouter schreef:En toen maakte ik nog een leuk stapje omhoog in de voorversterker en dat viel zelfs mijn vrouw nog op![]()
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Aiii... De upgradekoorts heeft toegeslagen...wouter schreef:En toen maakte ik nog een leuk stapje omhoog in de voorversterker en dat viel zelfs mijn vrouw nog op
Ik wens je veel verloren vergelijkuren op vele websites en audiowinkels waar je onverwachts langsloopt...
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Zo veel zijn er anders niet meer, ik kan er zo een stuk of 4 minimaal op noemen in de stad hier die de laatste jaren verdwenen zijn...anonamemouse schreef:en audiowinkels waar je onverwachts langsloopt...![]()
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Ik ging van een NAD C160 naar een Bryston SP 1.7 Pre amp met DACFR_Aad schreef:Misschien is het wel aardig om te vermelden wat voor een voorversterker jullie gebruiken?
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Helaas niet nee... Maar als ik kan kiezen tussen een brick and mortar winkel waar ik €6500 voor een Bryston betaal of een webwinkel waar ik €5300 voor exact dezelfde Bryston... Ze overleven het gewoon niet.ray5150 schreef:
Zo veel zijn er anders niet meer, ik kan er zo een stuk of 4 minimaal op noemen in de stad hier die de laatste jaren verdwenen zijn...
Laatst gewijzigd door anonamemouse op za 29 apr 2017, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Kijk... Dat is tenminste een voorversterker.wouter schreef:Ik ging van een NAD C160 naar een Bryston SP 1.7 Pre amp met DAC
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Ik moet het doen met een Onkyo M388, wereld van verschil met de passieve pre die ik hier voor had.
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Mooi ding!!Olaf Markus schreef:Ik moet het doen met een Onkyo M388, wereld van verschil met de passieve pre die ik hier voor had.
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Maar ehhh Peter z'n composiet heeft ook geen voorversterker?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Heb je deze set? Dan heb je de zelfde set als ik. Eentje om heel zuinig op te wezen.edwinmark schreef:P388 en M588, pre en main
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Nee heb ze niet. Zit te wachten tot iemand een defecte 510 voor 100 euro laat
Maar ja daar wachten er wel meer op 
