Powersoft linear motor 40 inch woofer
Moderator: Beheerdersteam
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
Dat heet mode, Richard. snappen mensen van boven de 40 niet. 
- pappaleo
- Contacteer:
Bij mijn weten is mode een kortstondige bevlieging. Omdat 3 jaar geleden de mode al scheuren vertoonde moet dat inmiddels toch al "out" zijn.ray5150 schreef:Dat heet mode, Richard. snappen mensen van boven de 40 niet.
-
wouter
- Ook commercieel actief
poeh, 23 kg.... Wel tof maar dan kun je met 2x 18" wellicht nog meer... Ik voorzie een kleine kast, wat hogere afstemming. Met welk doel wordt zoiets dan ontworpen denk ik dan?

- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik kan het je ook niet vertellen.wouter schreef:poeh, 23 kg.... Wel tof maar dan kun je met 2x 18" wellicht nog meer... Ik voorzie een kleine kast, wat hogere afstemming. Met welk doel wordt zoiets dan ontworpen denk ik dan?![]()
De meesten vinden een 21inch (of dubbel) al teveel.
Bijna alles is 18 inch, dubbel 18 inch of dubbel 15 inch.
Dat is puur praktisch gezien, daarboven wordt het echt te lomp en te zwaar voor de meesten. (en te duur)
Een midden maatje is voor veel klussen handiger. Je zet er simpel wat meer van neer, of voor kleinere klussen zit je ook goed.
Veel bedrijven vinden dat fijner werken dan allerlei verschillende maten door elkaar gebruiken.
Doorgaans wordt een 21 inch gebruikt om net even wat meer laag te kunnen.
Ik heb ze enkel in vaste installaties gezien (en dan nog heel specifieke)
Het zal inderdaad voor vaste installatie bestemd zijn... Misschien voor bioscopen?
-
wouter
- Ook commercieel actief
Nee, dit komt niet laag. In een bios kun je dan beter een JBL met dubbele 18" plaatsen die max 9cm uit kunnen slaan.
21" wordt wel toegepast, maar ook dan nog steeds in veelvoud. Wellicht scheelt het versterkervermogen, en met een 6"spreekspoel zal de boel ook niet perse warm worden, dus qua aansturing is dit wellicht een voordeel.
Qua gewicht is het niet praktisch, de kast kan vrij klein. Het hoge belastbare vermogen is dan praktisch gok ik... kun je uit een kleine kast toch nog veel dB en (geforceerde) diepgang halen.
21" wordt wel toegepast, maar ook dan nog steeds in veelvoud. Wellicht scheelt het versterkervermogen, en met een 6"spreekspoel zal de boel ook niet perse warm worden, dus qua aansturing is dit wellicht een voordeel.
Qua gewicht is het niet praktisch, de kast kan vrij klein. Het hoge belastbare vermogen is dan praktisch gok ik... kun je uit een kleine kast toch nog veel dB en (geforceerde) diepgang halen.
Jullie vergeten 1 ding, een 24 inch / 630mm diameter woofer ziet er gewoon BAD ASS uit!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Walt schreef:Jullie vergeten 1 ding, een 24 inch / 630mm diameter woofer ziet er gewoon BAD ASS uit!
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Alle gekheid op een stokje, dit is vaak wel de reden waarom fabrikanten zulk soort producten hebben.Walt schreef:Jullie vergeten 1 ding, een 24 inch / 630mm diameter woofer ziet er gewoon BAD ASS uit!
Een beetje het parade paardje om aan de wereld te laten zien wat ze kunnen.
Ze heeft B&C de IPAL series.
Ze blijven daar maar mee pronken, maar praktisch echt totaal kansloos. (afgezien van de hoge prijs)
Ik zie dit ook niet snel in bioscopen gebruikt worden.
Doorgaans heb je daar niet zoveel SPL'en nodig, eerder gewoon meer laag.
Mijn ervaring is dat daar vaak wel andere soort speakers gebruikt worden.
Veel PA-speakers gaan niet echt veel lager dan zo'n 40-45Hz, waarbij dan typisch 21" gebruikt wordt om vanaf 30Hz te spelen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Oh, 24" zelfs... bad ass zeker. Maar gaat niet laag, en weegt vrij veel. Anderzijds, geen wonder specs, ook wel weer leuk.
- pappaleo
- Contacteer:
Poortje van 200mm diameter erbij. Hoewel....
250mm zou ook niet misstaan.
250mm zou ook niet misstaan.
Een variant op deze woofer met dubbele spoel en een BL van 50 zit in de Funktion One F124 subwoofer.
hihi hoop mensen negatief over de mforce :)natuurlijk (in elke forum zo
) het is bedoeld voor concerten enzo. en doet het vrij goed geloof ik. buiten dat, is het concept bijzonder grappig.
Eigenlijk een solenoid, magneten die worden aangedreven in plaats van andersom.
Grappige aan dit verhaal is dat je dus giga dik koper kan gebruiken met heel veel windingen... die gauw meer wegen dan de 2 magneten. vreten stroom. maar als dat geen probleem is heb je veel heel veel in kleine speaker... (relatief natuurlijk) maakt versterking ook nog eens simpel dikke klasse d bakken die een hoop ampère kunnen leveren. blijf het een geinig idee vinden. de wereld op zijn kop. maar voor sub doeleinde wel bruikbaar.
het is geen high end natuurlijk , maar dat zijn denk ik weinig of geen woofers in deze klasse. maar probeer ze op huiskamer levels... en dan blijkt dat de meeste grote jongens de kleintjes vermorzelen.. surface area is king. (binnen hun werk gebied dus < 100hz)
Eigenlijk een solenoid, magneten die worden aangedreven in plaats van andersom.
Grappige aan dit verhaal is dat je dus giga dik koper kan gebruiken met heel veel windingen... die gauw meer wegen dan de 2 magneten. vreten stroom. maar als dat geen probleem is heb je veel heel veel in kleine speaker... (relatief natuurlijk) maakt versterking ook nog eens simpel dikke klasse d bakken die een hoop ampère kunnen leveren. blijf het een geinig idee vinden. de wereld op zijn kop. maar voor sub doeleinde wel bruikbaar.
het is geen high end natuurlijk , maar dat zijn denk ik weinig of geen woofers in deze klasse. maar probeer ze op huiskamer levels... en dan blijkt dat de meeste grote jongens de kleintjes vermorzelen.. surface area is king. (binnen hun werk gebied dus < 100hz)
Walt schreef:Een variant op deze woofer met dubbele spoel en een BL van 50 zit in de Funktion One F124 subwoofer.
hoe werkt een dubbele spoel dan gezien het stationaire deel de spoel is in deze woofers. bedoel kan wel maar waarom zou je dat doen
Die 24 inch is een traditionele woofer, dus geen M-force.
-
wouter
- Ook commercieel actief
en bios wil voldoen aan THX licentie, dus geen gewone PA woofers. Eerder de JBL welke ik aandroeg, met de JBL 2269H.
Die hele grote woofers zijn vooral leuk voor open baffle woofers.
Maar dan wel weer veel te duur voor de standaard doe het zelver.
Mijn 32" gaat waarschijnlijk ook in de verkoop. Werkt mooi maar ik moet over de 100 hz en daar is ie onbruikbaar.
Maar dan wel weer veel te duur voor de standaard doe het zelver.
Mijn 32" gaat waarschijnlijk ook in de verkoop. Werkt mooi maar ik moet over de 100 hz en daar is ie onbruikbaar.
De 24 incher heeft maar liefst een 45mm lange spreekspoel:
https://celestion.com/wp-content/upload ... ochure.pdf
https://celestion.com/wp-content/upload ... ochure.pdf
Ah, bij mij laad alleen de eerste pagina. En dat is een 12"