Powersoft linear motor 40 inch woofer

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door richard »

Ze hebben de scheuren al in de broek.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door ray5150 »

Dat heet mode, Richard. snappen mensen van boven de 40 niet. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Dat heet mode, Richard. snappen mensen van boven de 40 niet. :lol:
Bij mijn weten is mode een kortstondige bevlieging. Omdat 3 jaar geleden de mode al scheuren vertoonde moet dat inmiddels toch al "out" zijn.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Leuk nieuw woofertje van Precision Devices:

https://precision-devices.com/wp-conten ... ations.pdf
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door wouter »

poeh, 23 kg.... Wel tof maar dan kun je met 2x 18" wellicht nog meer... Ik voorzie een kleine kast, wat hogere afstemming. Met welk doel wordt zoiets dan ontworpen denk ik dan? :think: :hide:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door OWC »

wouter schreef:
poeh, 23 kg.... Wel tof maar dan kun je met 2x 18" wellicht nog meer... Ik voorzie een kleine kast, wat hogere afstemming. Met welk doel wordt zoiets dan ontworpen denk ik dan? :think: :hide:
Ik kan het je ook niet vertellen.
De meesten vinden een 21inch (of dubbel) al teveel.
Bijna alles is 18 inch, dubbel 18 inch of dubbel 15 inch.

Dat is puur praktisch gezien, daarboven wordt het echt te lomp en te zwaar voor de meesten. (en te duur)
Een midden maatje is voor veel klussen handiger. Je zet er simpel wat meer van neer, of voor kleinere klussen zit je ook goed.
Veel bedrijven vinden dat fijner werken dan allerlei verschillende maten door elkaar gebruiken.

Doorgaans wordt een 21 inch gebruikt om net even wat meer laag te kunnen.
Ik heb ze enkel in vaste installaties gezien (en dan nog heel specifieke)
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Koen K »

Het zal inderdaad voor vaste installatie bestemd zijn... Misschien voor bioscopen?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door wouter »

Nee, dit komt niet laag. In een bios kun je dan beter een JBL met dubbele 18" plaatsen die max 9cm uit kunnen slaan.

21" wordt wel toegepast, maar ook dan nog steeds in veelvoud. Wellicht scheelt het versterkervermogen, en met een 6"spreekspoel zal de boel ook niet perse warm worden, dus qua aansturing is dit wellicht een voordeel.

Qua gewicht is het niet praktisch, de kast kan vrij klein. Het hoge belastbare vermogen is dan praktisch gok ik... kun je uit een kleine kast toch nog veel dB en (geforceerde) diepgang halen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Jullie vergeten 1 ding, een 24 inch / 630mm diameter woofer ziet er gewoon BAD ASS uit!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Henkjan »

Walt schreef:
Jullie vergeten 1 ding, een 24 inch / 630mm diameter woofer ziet er gewoon BAD ASS uit!
:rock:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door OWC »

Walt schreef:
Jullie vergeten 1 ding, een 24 inch / 630mm diameter woofer ziet er gewoon BAD ASS uit!
Alle gekheid op een stokje, dit is vaak wel de reden waarom fabrikanten zulk soort producten hebben.
Een beetje het parade paardje om aan de wereld te laten zien wat ze kunnen.

Ze heeft B&C de IPAL series.
Ze blijven daar maar mee pronken, maar praktisch echt totaal kansloos. (afgezien van de hoge prijs)


Ik zie dit ook niet snel in bioscopen gebruikt worden.
Doorgaans heb je daar niet zoveel SPL'en nodig, eerder gewoon meer laag.
Mijn ervaring is dat daar vaak wel andere soort speakers gebruikt worden.
Veel PA-speakers gaan niet echt veel lager dan zo'n 40-45Hz, waarbij dan typisch 21" gebruikt wordt om vanaf 30Hz te spelen.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door wouter »

Oh, 24" zelfs... bad ass zeker. Maar gaat niet laag, en weegt vrij veel. Anderzijds, geen wonder specs, ook wel weer leuk.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door pappaleo »

Poortje van 200mm diameter erbij. Hoewel....
250mm zou ook niet misstaan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Een variant op deze woofer met dubbele spoel en een BL van 50 zit in de Funktion One F124 subwoofer.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door WrineX »

hihi hoop mensen negatief over de mforce :)natuurlijk (in elke forum zo :) ) het is bedoeld voor concerten enzo. en doet het vrij goed geloof ik. buiten dat, is het concept bijzonder grappig.
Eigenlijk een solenoid, magneten die worden aangedreven in plaats van andersom.
Grappige aan dit verhaal is dat je dus giga dik koper kan gebruiken met heel veel windingen... die gauw meer wegen dan de 2 magneten. vreten stroom. maar als dat geen probleem is heb je veel heel veel in kleine speaker... (relatief natuurlijk) maakt versterking ook nog eens simpel dikke klasse d bakken die een hoop ampère kunnen leveren. blijf het een geinig idee vinden. de wereld op zijn kop. maar voor sub doeleinde wel bruikbaar.


het is geen high end natuurlijk , maar dat zijn denk ik weinig of geen woofers in deze klasse. maar probeer ze op huiskamer levels... en dan blijkt dat de meeste grote jongens de kleintjes vermorzelen.. surface area is king. (binnen hun werk gebied dus < 100hz)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door WrineX »

Walt schreef:
Een variant op deze woofer met dubbele spoel en een BL van 50 zit in de Funktion One F124 subwoofer.

hoe werkt een dubbele spoel dan gezien het stationaire deel de spoel is in deze woofers. bedoel kan wel maar waarom zou je dat doen :)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Die 24 inch is een traditionele woofer, dus geen M-force.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door wouter »

en bios wil voldoen aan THX licentie, dus geen gewone PA woofers. Eerder de JBL welke ik aandroeg, met de JBL 2269H.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Celestion komt nu ook met een 24 incher:

https://audioxpress.com/news/celestion- ... t-ise-2024
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door beijert »

Die hele grote woofers zijn vooral leuk voor open baffle woofers.

Maar dan wel weer veel te duur voor de standaard doe het zelver.

Mijn 32" gaat waarschijnlijk ook in de verkoop. Werkt mooi maar ik moet over de 100 hz en daar is ie onbruikbaar.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

De 24 incher heeft maar liefst een 45mm lange spreekspoel:

https://celestion.com/wp-content/upload ... ochure.pdf
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door beijert »

Ik zie 18,5mm
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Dat is de x-max, niet de lengte van de spoel.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door beijert »

Ah, bij mij laad alleen de eerste pagina. En dat is een 12" :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer

Bericht door Walt »

Rotary subwoofer in actie:

Plaats reactie