vifa basis 2.0
Moderator: Beheerdersteam
Re: vifa basis 2.0
De gehele midhoogsectie van deze Basis hoort uit fase te worden aangesloten. Dus t klopt precies. Het filter is ook best netjes in elkaar gezet, ik zou me daarover niet te veel zorgen maken. De staat van de luidsprekerunits is een ander verhaal.
Btw, zoek ook op MP naar de Vifa Delta. Daarin zat ook de 25WN die jij nodig hebt.
Btw, zoek ook op MP naar de Vifa Delta. Daarin zat ook de 25WN die jij nodig hebt.
Re: vifa basis 2.0
ik snap dan 1 ding niet
normaal als je precies tussen je luidsprekers in stata komt de bas mooi vanuit het midden
dat hoor ik niet juist als ik of meer naar de linker speaker sta of meer naar de rechter speaker hoor ik de bas pas echt goed
sta ik er precies tussen in dan hoor je weinig bas en bij de vifa,s van me pa hoor je de bass gewoon mooi uit het midden komen
dus wat klopt er niet?
normaal als je precies tussen je luidsprekers in stata komt de bas mooi vanuit het midden
dat hoor ik niet juist als ik of meer naar de linker speaker sta of meer naar de rechter speaker hoor ik de bas pas echt goed
sta ik er precies tussen in dan hoor je weinig bas en bij de vifa,s van me pa hoor je de bass gewoon mooi uit het midden komen
dus wat klopt er niet?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: vifa basis 2.0
Het is elke keer wat anders. Het lijkt wel of je persé wil dat er iets aan mankeert.
Maar ik zal je een voorzetje geven: De Vifa's van je pa heben 4 werkende woofers.
Maar ik zal je een voorzetje geven: De Vifa's van je pa heben 4 werkende woofers.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vifa basis 2.0
Dat is een aanname Leo!pappaleo schreef:De Vifa's van je pa heben 4 werkende woofers.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: vifa basis 2.0
Klopt, maar van in die van hem is er zeker een defect. Hoe controleert hij bovenstaande? Met het gat van de defecte woofer open of met de defecte woofer er in? In beide gevallen klopt er van het laag geen reet. En uit zijn verhaal maak ik op dat er één kast nu wel -min of meer- in orde is. Dus hij heeft 2 ongelijke speakers. Dan kan je dit effect ook krijgen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 05 mar 2016, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vifa basis 2.0
Lijkt me ook, ja.
Met 1 opgeblazen laagunit klinkt het in stereo natuurlijk nooit zoals het hoort te zijn....
Met 1 opgeblazen laagunit klinkt het in stereo natuurlijk nooit zoals het hoort te zijn....
Re: vifa basis 2.0
Goedeavond
Ik heb de speakers nu geprobeerd met de defecte woofer eruit oftewel met het gat open test ik ze
Morgen ga ik een andere basspeaker halen ik heb er 2 gevonden 2 lossen woofers
Er klopt gewoon iets niet met die kasten 1 kast is compleet en werkt helemaal de andere kast is morgen compleet en dan ga ik weer is luisteren
Dus eigenlijk zeggen jullie de basspeakers staan uit fase?
Ik heb de speakers nu geprobeerd met de defecte woofer eruit oftewel met het gat open test ik ze
Morgen ga ik een andere basspeaker halen ik heb er 2 gevonden 2 lossen woofers
Er klopt gewoon iets niet met die kasten 1 kast is compleet en werkt helemaal de andere kast is morgen compleet en dan ga ik weer is luisteren
Dus eigenlijk zeggen jullie de basspeakers staan uit fase?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vifa basis 2.0
Nee, drie mogelijkheden:
1. je linker en rechter luidspreker staan uit fase ( de totale luidspreker)
2. de woofers van je linker en rechter luidspreker staan uit fase
3. Door het niet werken van 1 woofer kan je een faseverschuiving krijgen.
1. je linker en rechter luidspreker staan uit fase ( de totale luidspreker)
2. de woofers van je linker en rechter luidspreker staan uit fase
3. Door het niet werken van 1 woofer kan je een faseverschuiving krijgen.
Re: vifa basis 2.0
4. er zit een prop in je linker, dan wel rechter oor.ds23man schreef:Nee, drie mogelijkheden:
1. je linker en rechter luidspreker staan uit fase ( de totale luidspreker)
2. de woofers van je linker en rechter luidspreker staan uit fase
3. Door het niet werken van 1 woofer kan je een faseverschuiving krijgen.
Re: vifa basis 2.0
Beste Brian,brian schreef:Ik heb de speakers nu geprobeerd met de defecte woofer eruit oftewel met het gat open test ik ze
Dat heeft ook geen zin. De luidsprekerunit doet pas wat hij moet doen wanneer hij in een goed berekende en gebouwde kast zit en er een goed filter voor zit (even afgezien van OB
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: vifa basis 2.0
brian schreef:goedemiddag mensen
help me eens![]()
Wat heb je gedaan met de voorzetjes hoe je aan die woofers kunt komen?
En als je tussen de speakers geen bas hebt, en links of rechts wel is er e.e.a. aan de hand.
Omdat je speakers nu niet gelijk zijn, 1 met een gat is heel hoog afgestemd en daaronder lekker uit fase
Kamerakoestiek kan ook mee spelen, maar dat is minder relevant.
En dan ga je ook nog beweren dat je geluid niet goed is omdat je niet begrijpt hoe een filter z'n werk doet.
Nou...
brian schreef:ik ben zelf best thuis is het bouwen van luidspreakers en filters maar hier kom ik zelf niet uit
ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee en wil gelijk een oproep doen om te vragen of iemand zelf nog een vifa 25wn250 heeft liggen voor me want ik heb er 1 nodig of u kent een adres die hem kan maken
hoop gouw te horen van hoe en wat de kasten staan nu te droger bij de spuiter
met vriendelijke groet brian
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: vifa basis 2.0
De topic starter is te enthousiast en gaat daarom testen zonder te weten of de test goed word uitgevoerd, en trekt daaruit een conclusies zonder enige kennis van zaken.
Of de topic starter is zeer eigenwijs.
Of de topic starter is zeer eigenwijs.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: vifa basis 2.0
prima eigenschappen voor een zelfbouwer hoorbas focal m180 schreef:De topic starter is te enthousiast ....
Of de topic starter is zeer eigenwijs.
Re: vifa basis 2.0
Henkjan schreef:prima eigenschappen voor een zelfbouwer hoorbas focal m180 schreef:De topic starter is te enthousiast ....
Of de topic starter is zeer eigenwijs.
Re: vifa basis 2.0
mark
bedankt voor je reactie
ik wil inderdaad te snel gaan met dingen omdat ik namelijk meer projecten lopen heb om zelf te bouwen
heb vandaag 2 andere 25wn250 units op de kop kunnen tikken en inderdaad blijkt dat het geluid nu wel goed is
speakers klinken super nu mooi hoog en het mid gedeelte is zoals het hoort en gaan mooi diep en laag maar wel erg netjes gecontroleerd
bedankt voor je reactie
ik wil inderdaad te snel gaan met dingen omdat ik namelijk meer projecten lopen heb om zelf te bouwen
heb vandaag 2 andere 25wn250 units op de kop kunnen tikken en inderdaad blijkt dat het geluid nu wel goed is
speakers klinken super nu mooi hoog en het mid gedeelte is zoals het hoort en gaan mooi diep en laag maar wel erg netjes gecontroleerd
Re: vifa basis 2.0
Mooi dat je nog 2 units op de kop hebt kunnen tikken en dat het probleem hiermee verholpen is!
Re: vifa basis 2.0
Inderdaad, fijn dat het eind goed, al goed is. De Basis 2.0 heeft een beetje een bepaald tonaal karakter, maar klinkt wel gewoon ongekleurd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: vifa basis 2.0
Mooi! Hoe ben je zo snel aan die woofers gekomen dan? Ben erg benieuwd, zag maar weinig mogelijkheden op MP e.d.brian schreef:heb vandaag 2 andere 25wn250 units op de kop kunnen tikken en inderdaad blijkt dat het geluid nu wel goed is![]()
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: vifa basis 2.0
Uit de Vifa's van zijn pa geschroefd?wouter schreef:Mooi! Hoe ben je zo snel aan die woofers gekomen dan? Ben erg benieuwd, zag maar weinig mogelijkheden op MP e.d.brian schreef:heb vandaag 2 andere 25wn250 units op de kop kunnen tikken en inderdaad blijkt dat het geluid nu wel goed is![]()
Re: vifa basis 2.0
De response is een beetje badkuip. Maar los van dat soort vervorming was deze speaker redelijk hifi.ds23man schreef:Bepaald tonaal karakter?![]()
![]()
