(Doorstart) Luidsprekerproject MAESTOSO

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ShadeTrenicin
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 10:45

Re: (Doorstart) Luidsprekerproject MAESTOSO

Bericht door ShadeTrenicin »

Erg mooi project! Mooi om te zien hoe dit vorm krijgt.
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: (Doorstart) Luidsprekerproject MAESTOSO

Bericht door RNacoustics »

Hans Nootdorp schreef:
Kun je nog iets zeggen naar het klankverschil tussen het uiteindelijke filter en het filter met de "voorlopige" componenten?
Is natuurlijk moeilijk omdat er enige tijd tussen heeft gezeten. En het is moeilijk omdat het uiteindelijke filter aardig wat Euri zal hebben gekost. Maar ik ben toch benieuwd naar jou ervaring.
Hi Hans,
Met standaard componenten kan je met beperkte kosten eindeloos met waardes finetunen, totdat het geluidsplaatje klopt.
Met de (dure) componenten veranderd de klank niet, maar win je wel in het verfijning van het geluid. Dit uit zich in o.a. meer rust. Pas na langdurig luisteren gaat dit soort dingen opvallen.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: (Doorstart) Luidsprekerproject MAESTOSO

Bericht door Hans Nootdorp »

Die extra rust kan ik mij goed voorstellen, RN.
Maar..... anderen (bijv. Tony Gee van Humblehomemade Hifi) geeft toch aan duidelijk karakterverschillen te horen in verschillende condensatoren.
Dan zou dat bij anderen (en bij jou) ook te horen moeten zijn.... :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: (Doorstart) Luidsprekerproject MAESTOSO

Bericht door Shadow »

Prachtige speaker! =D>
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: (Doorstart) Luidsprekerproject MAESTOSO

Bericht door Hans Nootdorp »

Ook ik vond ze gisteren erg fraai klinken. Vooral het midden was prachtig. Compliment.
Jammer dat je geen tijd hebt om mij met meting en filtering te helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”