Bluetooth module in receiver knutselen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

MarcoSQ

Re: Bluetooth module in receiver knutselen

Bericht door MarcoSQ »

Ik heb vanaf het eerste begin, toen ze vrij onbekend waren, twee Sonos apparaten. Moet minimaal een jaar of 8-10 terug geweest zijn. En dat was altijd al ethernet-gebaseerd geweest, wifi of bedraad. Nooit ook maar iets met bluetooth te maken gehad....

Ik gebruik ze bijna niet meer overigens : inderdaad beperkt tot 44.1 of 48/16 (vind ik niet erg), maar daarmee ook sterk beperkt in MultiChannel ondersteuning. En dát vind ik wél vervelend...

Het onderscheid tussen 320kbps MP3 (of VBR0), en 44.1/16 PCM is inderdaad verdraaid lastig te maken. Hangt een beetje van het muziekstuk af, of het lukt.
Bij mij : lukt meestal niet, of met zodanig veel twijfel, dat het niet zinnig is om je er verder druk om te maken. Toch neem ik graag het zekere voor het onzekere.

Of bluetooth (4.0) daadwerkelijk de volle data kan overzenden ? Ik heb geen idee. Da's ook mede de reden dat ik het niet graag gebruik : ik weet niet wat er gebeurt, het is niet inzichtelijk.
Dát eerdere bluetooth protocollen extra comprimeren, is voor mij overduidelijk. Maar wát ze precies doen...geen flauw benul.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ik vond deze link.
http://lifehacker.com/does-bluetooth-au ... 1505063323
Probleem is dus dat voor de blauwe tand de data gecomprimeerd wordt waardoor het erg slecht klinkt.
Bij de latere versies gaat dat beter maar heb daar zelf geen ervaring mee.
verder zit BT op de wifi band en heeft dus ook last van de interferentie.
Bij buurten waar veel wifi is zal de data overdracht dus nog beroerder worden. wel hopt het signaal door de frequentie band maar als het vol is zal ook dat niet meer helpen.
knuisje

Bericht door knuisje »

Standaard wordt voor muziekoverdracht de SBC codec gebruikt die inderdaad niet geweldig klinkt door de zware compressie. Er kunnen ook andere codecs toegepast worden zoals AAC, MP3 en aptX maar dit moet dan zowel door de verzender als ontvanger ondersteunt worden. Door wat hoger geprijsde telefoons en tablets wordt aptX vaak wel ondersteund, heeft te maken met de kosten voor een licentie.
Plaats reactie