voorversterker hoe en wat

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Kappa7 »

PAD schreef:
Wat zich wel voordoet is dat bij een zwak signaal via de bluetooth de potmeter niet goed werkt.
Pas tegen het eind van de draai plotseling geluid, bijna niet te doseren. Dan moet ik het volume van de bron ver terug draaien.
Met de CD-speler gaat het wel goed, dan kan ik de hele loop van de potmeter gebruiken, behalve het laatste eindje natuurlijk om mijn luidsprekers te sparen.
Staat het volume van de PC wel volledig open?
De PC moet het signaal maximaal uit sturen dan zou het ongeveer gelijk moeten zijn aan het niveau van wat er uit een CD spelert komt.
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Kappa7 schreef:
PAD schreef:
Wat zich wel voordoet is dat bij een zwak signaal via de bluetooth de potmeter niet goed werkt.
Pas tegen het eind van de draai plotseling geluid, bijna niet te doseren. Dan moet ik het volume van de bron ver terug draaien.
Met de CD-speler gaat het wel goed, dan kan ik de hele loop van de potmeter gebruiken, behalve het laatste eindje natuurlijk om mijn luidsprekers te sparen.
Staat het volume van de PC wel volledig open?
De PC moet het signaal maximaal uit sturen dan zou het ongeveer gelijk moeten zijn aan het niveau van wat er uit een CD spelert komt.
Dat is nu grotendeels opgelost, de potmeter was gaar. Het eerste stukje deed het nauwelijks. Maar een klein verschil blijft wel tussen computer en cdspeler.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Kappa7 »

PAD schreef:
Kappa7 schreef:
PAD schreef:
Wat zich wel voordoet is dat bij een zwak signaal via de bluetooth de potmeter niet goed werkt.
Pas tegen het eind van de draai plotseling geluid, bijna niet te doseren. Dan moet ik het volume van de bron ver terug draaien.
Met de CD-speler gaat het wel goed, dan kan ik de hele loop van de potmeter gebruiken, behalve het laatste eindje natuurlijk om mijn luidsprekers te sparen.
Staat het volume van de PC wel volledig open?
De PC moet het signaal maximaal uit sturen dan zou het ongeveer gelijk moeten zijn aan het niveau van wat er uit een CD spelert komt.
Dat is nu grotendeels opgelost, de potmeter was gaar. Het eerste stukje deed het nauwelijks. Maar een klein verschil blijft wel tussen computer en cdspeler.
Ik bedoel software matig.
Als je niet alles volledig open hebt staan blijft het verschil met de CD-speler
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Ja ik begrijp je wel. Zelfs met de schuiven van de computer helemaal open blijft er een klein verschil met de cd-speler.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door sevenup »

PAD schreef:
Ja ik begrijp je wel. Zelfs met de schuiven van de computer helemaal open blijft er een klein verschil met de cd-speler.
Dat kan toch? Niet elke bron heeft hetzelfde uitgangsniveau en verschillen zullen er altijd zijn.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Kappa7 »

sevenup schreef:
PAD schreef:
Ja ik begrijp je wel. Zelfs met de schuiven van de computer helemaal open blijft er een klein verschil met de cd-speler.
Dat kan toch? Niet elke bron heeft hetzelfde uitgangsniveau en verschillen zullen er altijd zijn.
Een klein verschil is wel aannemelijk maar eerder werd een groot verschil aangegeven. Dan is het wel waarschijnlijk dat niet alle registers vol open staan.
Als je al minder signaal hebt en je stuurt dan ook nog eens niet vol uit dan is het niet vreemd dat het verschil wat groter wordt.
Plaats reactie