Demo aan de ladder DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Kappa7 »

hannesie schreef:
Voor zover je dat met zo een filmpje kunt beoordelen, het klinkt echt wel lekker zo :kwijl:
Gaaf man.
Vooral die parkiet klikt erg geloofwaardig. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Bedankt George,

Het zijn twee hele muzikale zebravinken die er vrolijk tussendoor fluiten. :D

Ja dit was even een probeersel van die bufferversterker,klinkt heerlijk met b.v. dire straits,en jazz.

Maar als je dan wat serieuze muziek op zet merk je dat het duidelijk te veel van het goeie is.

Misschien dat een buisje met een ietsiepietsie versterking nog kan.

Maar zoals het nu klinkt heeft de dac dit niet nodig. Maar het klinkt wel heerlijk vet en ruimtelijk,met de buffer.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

De video verwijderd.

Maak nog wel eens weer een nieuwe............... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
De video verwijderd.

Maak nog wel eens weer een nieuwe............... :mrgreen:
Als je uitgeslapen ben ? :shock:
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Ja,ben uitgeslapen................. :mrgreen:

Trouwens mijn trouwdag vandaag,straks maar even de plaatselijke catering spekken :wink:

Als de Amanero binnen is,probeer ik wel een vergelijkings filmpje te maken t.o.v. de Diyinhk USB naar I2S omzetter. (en dan verban ik de vogels wel even naar de keuken........ :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Henkjan »

gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Dank je. :D
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Ah!buis »

Smakelijk, en een vrolijke avond :D
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Duh.. :wink:

Nix mis met de vesting,maar nu effe niet.............. :mrgreen:

Zo, nu even tijd voor het nagerecht............... :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door ds23man »

Regthuys, de Rechtbank, de Boerderij of Veldzicht?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door cve »

ds23man schreef:
Regthuys, de Rechtbank, de Boerderij of Veldzicht?
Maakt niet meer uit, hij is al aan het nagerecht begonnen. Dus langs gaan om een vorkje mee te prikken zit er niet meer in. :mrgreen:

Gefeliciteerd democles!

Co
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Even terug naar de positieve en negatieve 12V shunt voedingen.

Alles werkt en blijft heel.

Daarom plaats ik hier de print lay-out.Word bestand. (voor de doe het zelf strijk en etsers onder ons,,die twee drie man die er over zijn en hun printen nog zelf maken,zoals ik,........... :mrgreen: )

En een verduidelijking van de negatieve voeding.

Voor de positieve shunt,zie blad 1 van dit topic.

Beide shunt,s hebben een gelijkgerichte 15V Trafo nodig,wordt na gelijkrichting iets van 22V DC.


Wat nu nog?

De Amanero komt deze week binnen,dank aan Hans :dank:

Maar even testen hoe het klinkt en of het verloop printje werkt........... :mrgreen:

Nog een klein verloop printje maken om er een ander filter in te kunnen schieten.

Verder wat aan het brainstormen over de kast,passen en meten dus........
Bijlagen
POS NEG BIB Shunt.doc
(451.5 KiB) 38 keer gedownload
negatief BIB.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Wat staat er vandaag op het programma :-k

O ja ,het verloop printje voor de communicatie met de computer com poort aansluitingen.
Bijlagen
DSC01902.JPG
DSC01905.JPG
DSC01904.JPG
Laatst gewijzigd door democles op ma 01 jun 2015, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Ja en dan moeten die drie communicatie aansluitingen nog ergens naar toe,,een com poort b.v.............. :mrgreen:

Deze wordt op de kast gemonteerd,dus maar een printje gemaakt voor kastmontage.
Bijlagen
DSC01906.JPG
DSC01909.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Hou even in de smiezen dat de meeste adapters voor die aansluiting al male is.

Dus kijk even goed of je daar niet juist een female voor moet gebruiken.

Ik ging ook eerst in de fout, maar in het weekend een onderdelen zaak :hide: , dus een nog een kabel gevonden die ik kon benutten. :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Ja,had in eerste instantie een Female plug besteld,maar kreeg dus een Male.

Geen punt,er zijn kabels met 2x Female 1:1.

Op mijn computer zit ook een Male aansluiting.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Kreeg vandaag de Amanero binnen.............. :mrgreen:

Gelijk maar de bout opgewarmd en de aansluitpinnen er op gesoldeerd.

Alles ingeplugt.

Even via de webinterfase Max2play op de Amanero ingesteld.(er was trouwens ook een update voor Max2play)

En het speelt :rock:

En hoe klinkt dat zo vers van de pers?

Maar even een tijd luisteren.................. :mrgreen:
Bijlagen
DSC01910.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Klankmatig verwachtte ik eigenlijk niet zozeer een verschil, maar mogelijk dan wel om DSD wat gunstiger te kunnen te kunnen benaderen.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Moet eerst wat verder luisteren.

In eerste instantie hoor ik wel verschil met de Diyinhk USB naar I2S omzetter.

Maar dat ligt volgens mij ook aan de versheid van dit printje,klonk in het begin nog wat glazig in het hoog en het laag is nog te vet.

Meestal naar een paar uur draaien trekt dat wel bij,weet ik van mijn andere dac projectjes............... :mrgreen:

Hierbij moet de voeding ook nog even settelen,alles speelt nog maar net.

Eigenlijk schakel ik de voedingen van DAC,s nooit uit,staan altijd onder stroom.

Even verder luisteren naar Melody Gardot :D

Past wel mooi bij de zoveelste herfstdag :evil:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

De com poort kabel was binnen............. :mrgreen:

Maar even kijken of we het laatste filter van het DIY audio forum er in kunnen schieten.

Op HIFIDUINO staat een duidelijke handleiding.

En jawel gelukt. \:D/

Wow, wel een verschil met het standaard filter.

Toen dacht ik even de Amanero omwisselen met de Diyinhk USB/I2S omzetter,voor een test vergelijk :oops:

Met als gevolg dat de afstandsbediening niet meer kon inloggen op de speler,,niet toevallig ergens kortsluiting gemaakt met het wisselen van de bedrading,dacht ik :evil:

Maar even inloggen via de Max2play web interfase,dat gaat wel gelukkig,de Odroid en zijn SD kaart zijn nog heel dus,ook zie ik dat de DAC locked,,groene lampje brand,,

Wat is hier aan de hand :-k

Op het tapblad van de squeezelite speler, stond deze uit????

K.T vergeten de speler in te stellen voor de Diyinhk omzetter,ja en dan weet ie niet waar de enen en nullen naar toe moeten ](*,) ](*,) #-o :evil: :wink:

Zucht,, het doet het weer :relax:
Bijlagen
DSC01913.JPG
DSC01912.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Barry2001 »

Nice dude :goedzo: dan ben je er, toch? inbouwen en luisteren maar..
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Yes,,,,,alleen nog een keuze maken welke USB omzetter te gebruiken :-k

Luxe probleem dus......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Barry2001 »

Keuze uit de Amanero en de Diyinhk? Al kunnen vergelijken?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Een beetje.

De Amanere geeft een ietsie pietsie meer hoog,net niet vervelend.

De Diyinhk klinkt ietsie pietsie afgeronder,maar ook relaxter.

Word nog verder luisteren dus.

Wel merk ik dat dit filter zijn werk goed doet,en dat merk je vooral bij hele goede opnames.
Plaats reactie