B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Precies...

Amp is gewoon helemaal goed zo ver ik kan zien... Als ik hem als eerste inzet en mn 2e sub doorlus via die amp doet mn 2e het ook gewoon goed...

Het gaat lekker hier btw, net fatsoenlijk tochtband tussen de xls gedaan, die klinkt nu als een puffende poort :think:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door toetertje »

Had je nog garantie op die amp? tsja, je hebt er
wel weer een hoop gedoe van. Misschien maar geen
drum en base meer draaien. :hide:

Dat met die tochtband is ook wel weer apart, denk
je het extra goed te doen. Heb je het tochband wel
over het hart van de bevestigingsgaten liggen. anders
lekt hij via de bout gaten.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Amp is 2 weken oud dus mag het toch hopen :P

Raw hardstyle ging ook prima hoor :sure:

Trek hem straks wel weer open, zal inderdaad zoiets zijn...
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Jag »

Nooby schreef:
Precies...

Amp is gewoon helemaal goed zo ver ik kan zien... Als ik hem als eerste inzet en mn 2e sub doorlus via die amp doet mn 2e het ook gewoon goed...

Het gaat lekker hier btw, net fatsoenlijk tochtband tussen de xls gedaan, die klinkt nu als een puffende poort :think:
hmmm Balen, zit je niet op te wachten

Ik snap het verhaal nog niet helemaal. Komt er wel geluid uit de verdachte amp met andere driver?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

De nieuwe lijkt niks naar de eigen driver te sturen, door naar de 2de plateamp/sub gaat prima.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door ray5150 »

Draadje naar de speaker niet goed gesoldeerd ?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Rock solid...

Zal morgen even de nieuwe amp op de driver aansluiten zonder het nieuwe stuk er tussen zeg maar en op de andere amp...

Sluit ik de driver en kabel iig uit.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door toetertje »

Weet je al meer?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Helaas geen tijd gehad..
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Amp op m'n andere woofer geprobeerd, geen succes.

Al contact gehad en hij gaat retour
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door toetertje »

Das flink balen, nu maar hopen dat het snel opgelost wordt.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Yep, vanmorgen verzonden.

Andere vraag...

Ik wil op 2 vd woofers een frontje maken, hiervoor heb ik al nippies en doek van rumoh liggen.

Mijn id was een 18mm plaat te grootte van de woofer te bekleden, is het ivm de "dikte" van de stof handig om er 1/2 millimeter van elke zijde af te halen in verhouding met de afmeting vd woofer ?

Dus de woofer is 350x350 en dan het front 348x348 maken of iets dergelijks ?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door toetertje »

ik vind het zelf persoonlijk mooier als hij er ruim binnen valt.
Dus het frontje minimaal 5 millimeter kleiner dan de kast.
Maar dat is persoonlijk.

En is 18 mm niet een beetje grof voor een frontje?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door ray5150 »

toetertje schreef:
ik vind het zelf persoonlijk mooier als hij er ruim binnen valt.
Dus het frontje minimaal 5 millimeter kleiner dan de kast.
Maar dat is persoonlijk.

En is 18 mm niet een beetje grof voor een frontje?
Mee eens, Een rand je openlaten van een millimeter of 5 staat netter dan "net aan".
Ik denk dat het met een mm of 10 a 12 dikte ook wel te doen moet zijn, maar dat hangt natuurlijk ook van de dikte van die nippies af.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door toetertje »

En, voor mijn eigen projectje ga ik ronde frontjes maken.
Dat vind ik nog ff mooier. Dan lijkt de woofer nog wat groter.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Kappa7 »

toetertje schreef:
En, voor mijn eigen projectje ga ik ronde frontjes maken.
Dat vind ik nog ff mooier. Dan lijkt de woofer nog wat groter.
+1
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Mm, stof tot nadenken.

Rond lijkt me dan weer helemaal niks, iets kleiner zou ook kunnen .

Ik heb deze nippies, 18mm is wat grof inderdaad, 15mm maar doen dan..
Nippies groot.~png.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door b_force »

Ik zou het doen met dunne neodymium staafmagneetjes. :)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Opties opties :P

Ik heb een kleine draak van 2 rondrennen, misschien zijn nippies dan handiger ?

Ik zaag er 1 en ga dan kijken, dunner plankje is ook zo gezaagd en nippies zo besteld.

Zit ook een beetje met m'n interieur waar ze in moeten passen, dat gaat binnenkort ook volledig op de schop.

Het moet zoiets worden...
interieur id.~png.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: B_FORCE Minisub. Meer is beter!

Bericht door Douwe84 »

Mijn subjes zijn eindelijk ook klaar, 10" Mivoc AWM 104, gesloten in 12/13 liter met een Monacor SAM-300D plate amp er achter (ieder z'n eigen)

Gisteren audyssy gedraaid, een en ander bijgesteld en nu rustig los laten komen, het laag is al een stuk egaler door de hele ruimte dan met 1, wat ook de voornaamste reden was.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”