Groetjes Walter
Cornerwoofers met Precision Devices 2150 nieuwe foto`s 12-10
Moderator: Beheerdersteam
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Enige bekleding van de wanden kan nooit kwaad natuurlijk, maar in dit geval is het woofergat dermate groot dat demping naderhand ook nog wel is aan te brengen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
dre schreef:In principe hoeft er niets in,maar zelf zou ik alleen een beetje wol of baf er n stoppen.
Kan ik trouwens al boeken?
Als alles naar behoren speelt ben je van harte welkom
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Kan er bijna zelf instaanWalt schreef:Enige bekleding van de wanden kan nooit kwaad natuurlijk, maar in dit geval is het woofergat dermate groot dat demping naderhand ook nog wel is aan te brengen...![]()
Groetjes Walter
Maar even een driver van 31 kg uit een kast tillen zonder de boel te beschadigen doe je liefst zo min mogelijk.
@ Dre : beetje BAF , hoeveel is dat in 100 liter kast
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
dre schreef:gewoon losjes,dus iets van 50 vellen.
Even in " het magazijn " gekeken .... maar nee zover kom ik niet
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Heb je ook geen oude matras of dekbed iets dergelijks liggen?

Of even door de tunnel.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131430/
Of even door de tunnel.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131430/
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Gewoon wat er in,echt veel zin zal het niet hebben.CarloPJB schreef:dre schreef:gewoon losjes,dus iets van 50 vellen.
![]()
![]()
Even in " het magazijn " gekeken .... maar nee zover kom ik niet
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
hannesie schreef:Heb je ook geen oude matras of dekbed iets dergelijks liggen?![]()
Of even door de tunnel.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131430/
Lol , ook geen geld .
Heb hier nog twee matjes BAF liggen , die stop ik er wel in.
Iemand die een voorzetje kan geven voor een passief filter , driver is 8 Ohm , filteren met 24 dB rond de 40 Hz ?
Zoek ik vast wat spullen bij elkaar
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Voor een correcte werking van een passief filter moet de weerstand van de driver in gesloten speaker genomen worden, bij 40 hz in jouw geval.
Dat wordt moeilijk omdat aldaar de impedantie niet constant is dus impedantie speaker moet linear gemaakt worden.
Dan moet je enorme waardes van spoelen en condensatoren hebben en alles x 2 om 24db te filtern.
Filteren op 40 hz doe je met een actief filter of dsp.
Thel heeft hele mooie kitjes als je niet aan de dsp wilt om goed en netjes 40hz 24db wilt filteren.
Dat wordt moeilijk omdat aldaar de impedantie niet constant is dus impedantie speaker moet linear gemaakt worden.
Dan moet je enorme waardes van spoelen en condensatoren hebben en alles x 2 om 24db te filtern.
Filteren op 40 hz doe je met een actief filter of dsp.
Thel heeft hele mooie kitjes als je niet aan de dsp wilt om goed en netjes 40hz 24db wilt filteren.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Een passief filter op 40Hz om zulke zware woofers aan te sturen? Dat gaat hem echt niet worden. Je zult aktief moeten gaan filteren, dit is aanzienlijk goedkoper omdat je anders enorme spoelen en condensatoren nodig zou hebben.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Heb hier een Hypex DSP liggen , zal deze snel uit de kast trekken en mij hierin gaan verdiepen.Walt schreef:Een passief filter op 40Hz om zulke zware woofers aan te sturen? Dat gaat hem echt niet worden. Je zult aktief moeten gaan filteren, dit is aanzienlijk goedkoper omdat je anders enorme spoelen en condensatoren nodig zou hebben.
Groetjes Walter
Heb er even een DS4.0 aangehangen maar kan geen signaal splitten dus om alleen naar Sub te gaan zitten luisteren
Woofer zit ondertussen in de kast en deze staat zo goed als op zijn plaats .
Een en ander duurde langer dan verwacht , nu eerst maar eens ontbijten
Bedankt voor de tips mannen
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Passief zou ik 4e orde niet doen.
Je kunt in 200 liter het volgende passief nog uitproberen:
Je kunt in 200 liter het volgende passief nog uitproberen:
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Wouter , bedankt voor de moeite en je voorstel.
Ik speel in 100 liter , dan komt er waarschijnlijk een heel andere simulatie uit.
En de weerstand , waar komt die in het filter
Ik speel in 100 liter , dan komt er waarschijnlijk een heel andere simulatie uit.
En de weerstand , waar komt die in het filter
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Dat is correct, in 100 liter moet de condensator wat kleiner om die bult (rode curve) die naar boven geschoven is te dempen op de goede plek.
Die weerstand is onderdeel van de spoel: L1 = 22mH. Een goedkope(re) spoel dan 0,2 Ohm (bizarre trafo) leek me een spoel met 1 Ohm Rdc
330uF en ca 7,7 Ohm is ook optimaal. (7,7 Ohm voor de som van Rdc L6 + R6)
Die weerstand is onderdeel van de spoel: L1 = 22mH. Een goedkope(re) spoel dan 0,2 Ohm (bizarre trafo) leek me een spoel met 1 Ohm Rdc
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Speel nu met 3 spoelen (1,4mm Corobar) in serie 23,1 mH en Rdc = 4,68 Ohm en C =330uF

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Speelt nog niet echt in verhouding.
Zal vanavond eens kijken wat ik nog aan XLR connectors heb en een UcD 700 bestellen dan kan ik beginnen met de DSP.
Zal vanavond eens kijken wat ik nog aan XLR connectors heb en een UcD 700 bestellen dan kan ik beginnen met de DSP.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Een PD2150 kan 1000W continu aan en 4000W pieken, heb jij de 8 ohms versie? In dat geval levert de ucd 700 slechts 360W dat lijkt me aan de krappe kant voor zo'n woofer.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Gaat nooit werken een filter ontwerpen terwijl systeem Qtc ook bij +-40 hz ligt, de weerstand is daar niet linear en heel ver weg van 8 ohm.CarloPJB schreef:Speelt nog niet echt in verhouding.
Zal vanavond eens kijken wat ik nog aan XLR connectors heb en een UcD 700 bestellen dan kan ik beginnen met de DSP.
Men kan berekenen wat men wil zonder enige impedantie linearisering van de impedantie zal een filter niet werken.
UCD2KWalt schreef:Een PD2150 kan 1000W continu aan en 4000W pieken, heb jij de 8 ohms versie? In dat geval levert de ucd 700 slechts 360W dat lijkt me aan de krappe kant voor zo'n woofer.
Groetjes Walter
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Met een UCD2K heb je inderdaad ruim genoeg vermogen om het maximale uit deze 21 inchers te persen. Zulke woofers worden normaal voor LF toepassingen ingezet in de PA wereld en in bioscoop zalen. Bij het ontwerp van de woofers is er reeds vanuit gegaan dat men het nodige vermogen beschikbaar heeft, een paar honderd watt is simpelweg niet voldoende.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
