Cornerwoofers met Precision Devices 2150 nieuwe foto`s 12-10

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door Walt »

Enige bekleding van de wanden kan nooit kwaad natuurlijk, maar in dit geval is het woofergat dermate groot dat demping naderhand ook nog wel is aan te brengen... :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
In principe hoeft er niets in,maar zelf zou ik alleen een beetje wol of baf er n stoppen.

Kan ik trouwens al boeken? :sure:

Als alles naar behoren speelt ben je van harte welkom :proost:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door dre »

Gaan we doen! 8)
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

Walt schreef:
Enige bekleding van de wanden kan nooit kwaad natuurlijk, maar in dit geval is het woofergat dermate groot dat demping naderhand ook nog wel is aan te brengen... :mrgreen:

Groetjes Walter
Kan er bijna zelf instaan :lagge:

Maar even een driver van 31 kg uit een kast tillen zonder de boel te beschadigen doe je liefst zo min mogelijk.


@ Dre : beetje BAF , hoeveel is dat in 100 liter kast :?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door dre »

gewoon losjes,dus iets van 50 vellen. :lagge:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
gewoon losjes,dus iets van 50 vellen. :lagge:

:lagge: :lagge:

Even in " het magazijn " gekeken .... maar nee zover kom ik niet :-s
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door hannesie »

Heb je ook geen oude matras of dekbed iets dergelijks liggen? :lol: :lol:
Of even door de tunnel.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131430/
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door dre »

CarloPJB schreef:
dre schreef:
gewoon losjes,dus iets van 50 vellen. :lagge:

:lagge: :lagge:

Even in " het magazijn " gekeken .... maar nee zover kom ik niet :-s
Gewoon wat er in,echt veel zin zal het niet hebben.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

hannesie schreef:
Heb je ook geen oude matras of dekbed iets dergelijks liggen? :lol: :lol:
Of even door de tunnel.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131430/

Lol , ook geen geld .

Heb hier nog twee matjes BAF liggen , die stop ik er wel in.


Iemand die een voorzetje kan geven voor een passief filter , driver is 8 Ohm , filteren met 24 dB rond de 40 Hz ?

Zoek ik vast wat spullen bij elkaar \:D/
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door bas focal m180 »

Voor een correcte werking van een passief filter moet de weerstand van de driver in gesloten speaker genomen worden, bij 40 hz in jouw geval.

Dat wordt moeilijk omdat aldaar de impedantie niet constant is dus impedantie speaker moet linear gemaakt worden.

Dan moet je enorme waardes van spoelen en condensatoren hebben en alles x 2 om 24db te filtern.

Filteren op 40 hz doe je met een actief filter of dsp.

Thel heeft hele mooie kitjes als je niet aan de dsp wilt om goed en netjes 40hz 24db wilt filteren.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door Walt »

Een passief filter op 40Hz om zulke zware woofers aan te sturen? Dat gaat hem echt niet worden. Je zult aktief moeten gaan filteren, dit is aanzienlijk goedkoper omdat je anders enorme spoelen en condensatoren nodig zou hebben.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

Walt schreef:
Een passief filter op 40Hz om zulke zware woofers aan te sturen? Dat gaat hem echt niet worden. Je zult aktief moeten gaan filteren, dit is aanzienlijk goedkoper omdat je anders enorme spoelen en condensatoren nodig zou hebben.

Groetjes Walter
Heb hier een Hypex DSP liggen , zal deze snel uit de kast trekken en mij hierin gaan verdiepen.

Heb er even een DS4.0 aangehangen maar kan geen signaal splitten dus om alleen naar Sub te gaan zitten luisteren :?

Woofer zit ondertussen in de kast en deze staat zo goed als op zijn plaats .

Een en ander duurde langer dan verwacht , nu eerst maar eens ontbijten :rofl:


Bedankt voor de tips mannen :goedzo:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door wouter »

Passief zou ik 4e orde niet doen.

Je kunt in 200 liter het volgende passief nog uitproberen:
pd2150 1.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

Wouter , bedankt voor de moeite en je voorstel.

Ik speel in 100 liter , dan komt er waarschijnlijk een heel andere simulatie uit.

En de weerstand , waar komt die in het filter :-k
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door wouter »

Dat is correct, in 100 liter moet de condensator wat kleiner om die bult (rode curve) die naar boven geschoven is te dempen op de goede plek.

Die weerstand is onderdeel van de spoel: L1 = 22mH. Een goedkope(re) spoel dan 0,2 Ohm (bizarre trafo) leek me een spoel met 1 Ohm Rdc :wink:
pd2150 2.jpg
330uF en ca 7,7 Ohm is ook optimaal. (7,7 Ohm voor de som van Rdc L6 + R6)
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

Speel nu met 3 spoelen (1,4mm Corobar) in serie 23,1 mH en Rdc = 4,68 Ohm en C =330uF

\:D/
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door dre »

Nou?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Nou?

:goeie:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door dre »

Dat lijkt me ook wel.....
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

Speelt nog niet echt in verhouding.

Zal vanavond eens kijken wat ik nog aan XLR connectors heb en een UcD 700 bestellen dan kan ik beginnen met de DSP.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door Walt »

Een PD2150 kan 1000W continu aan en 4000W pieken, heb jij de 8 ohms versie? In dat geval levert de ucd 700 slechts 360W dat lijkt me aan de krappe kant voor zo'n woofer.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door bas focal m180 »

CarloPJB schreef:
Speelt nog niet echt in verhouding.

Zal vanavond eens kijken wat ik nog aan XLR connectors heb en een UcD 700 bestellen dan kan ik beginnen met de DSP.
Gaat nooit werken een filter ontwerpen terwijl systeem Qtc ook bij +-40 hz ligt, de weerstand is daar niet linear en heel ver weg van 8 ohm.

Men kan berekenen wat men wil zonder enige impedantie linearisering van de impedantie zal een filter niet werken.


Walt schreef:
Een PD2150 kan 1000W continu aan en 4000W pieken, heb jij de 8 ohms versie? In dat geval levert de ucd 700 slechts 360W dat lijkt me aan de krappe kant voor zo'n woofer.

Groetjes Walter
UCD2K
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door Walt »

Met een UCD2K heb je inderdaad ruim genoeg vermogen om het maximale uit deze 21 inchers te persen. Zulke woofers worden normaal voor LF toepassingen ingezet in de PA wereld en in bioscoop zalen. Bij het ontwerp van de woofers is er reeds vanuit gegaan dat men het nodige vermogen beschikbaar heeft, een paar honderd watt is simpelweg niet voldoende.

Groetjes Walter
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”