Revox A700
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Revox A700
Wat moet je met een testband ?
Dat ding heeft toch gescheiden opneem en weergeefkoppen met bijbehorende elektriek
.
Kun je (bijna) onmiddelijk van het resutaat van een opname genieten en bijstellen zodat in en uit zo goed mogelijk gelijk zijn.
Wel eerst de weergeefkop mooi vertikaal zetten,een (goeie)oude opname op max hoog afstellen
.
Anne
Dat ding heeft toch gescheiden opneem en weergeefkoppen met bijbehorende elektriek
Kun je (bijna) onmiddelijk van het resutaat van een opname genieten en bijstellen zodat in en uit zo goed mogelijk gelijk zijn.
Wel eerst de weergeefkop mooi vertikaal zetten,een (goeie)oude opname op max hoog afstellen
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Een testband is noodzakelijk om de reprolevel af te stellen. De rest is daar aan gerelateerd. Koppenbrug kom ik niet aan, alles zit nog onder de originele lak.
Re: Revox A700
Precies: je hebt een referentie level nodig als je de weergave volgens een norm wilt afregelen en dat is wel de bedoeling.
Uiterraard kun je ook een oude opname pakken en zit je meestal wel binnen +/- 3dB wel goed maar als jet serieus wilt dan is het toch net niet.
Azymuth kun je dan controleren met een scoop op XY tussen L en R, staat deze goed dan geldt gewoon afblijven van de koppen.
Uiterraard kun je ook een oude opname pakken en zit je meestal wel binnen +/- 3dB wel goed maar als jet serieus wilt dan is het toch net niet.
Azymuth kun je dan controleren met een scoop op XY tussen L en R, staat deze goed dan geldt gewoon afblijven van de koppen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Bestelling condensatoren, wat potmeters en brugcellen de deur uit: 100 componenten en 70 euro armer.
Eerst het loopwerk en sturing maar eens aan de gang krijgen en dan zien we audio electronica daarna wel weer.
Eerst het loopwerk en sturing maar eens aan de gang krijgen en dan zien we audio electronica daarna wel weer.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Revox A700
die heb ik maar vast opgeslagen in de favorieten, zal wel eens van pas kunnen komen als ik straks m'n B77 ga "afstoffen".ds23man schreef:
Re: Revox A700
Gerhard heeft genoeg machines staan om een kopieerstraat te kunnen beginnen...
Staat er toevallig ook niet een Studer mengert tussen, kun je die zooi allemaal aan elkaar knopen.
Staat er toevallig ook niet een Studer mengert tussen, kun je die zooi allemaal aan elkaar knopen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Probleem gevonden van de doorgeslagen zekering van de rechterspoelmotor.
Dit is de print die de voedingspanning naar de spoelmotoren van laag naar hoog schakelt bij afspelen/spoelen:
Verbrande weerstand die in serie staat met een ontstoor RIFA bom:
Sjeminee! wat een uploadsnelheid ineens!
Dit is de print die de voedingspanning naar de spoelmotoren van laag naar hoog schakelt bij afspelen/spoelen:
Verbrande weerstand die in serie staat met een ontstoor RIFA bom:
Sjeminee! wat een uploadsnelheid ineens!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Nog even wat printen porno, de opnameversterker, weergaveversterker en oscillator. Besef dat dit ontwerp 1973 is, dubbelzijdig en alles met het handje!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
De beruchte dader:
Op de rechter kun je de oorzaak zien; Het zijn Ikea condensatoren!
Morgen komt het nieuwe spul binnen voor het nodige soldeerplezier!
Morgen komt het nieuwe spul binnen voor het nodige soldeerplezier!
Laatst gewijzigd door ds23man op wo 26 feb 2014, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Revox A700
oh ja? ik zie geen imbusboutjesds23man schreef:.... Het zij Ikea condensatoren!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Die zitten aan de zijkant.Henkjan schreef:oh ja? ik zie geen imbusboutjesds23man schreef:.... Het zij Ikea condensatoren!
Re: Revox A700
Zou maar een wat hogere spanning voor die C's nemen.Ze zitten vermoedelijk ,met dat verbrande weerstandje in serie, over de relaiskontakten om de motor te schakelen.Met de hogere netspanning van nu was 't wat teveel geworden.
Anne
Anne
Re: Revox A700
Tja,dat krijg je als er al jaren uitligtds23man schreef:Wima XP2 275 volt, probeer maar eens lagere voltage te krijgen tegenwoordig.
Maar eh,deze zullen wel dikker zijn, pas 't er tussen
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Zo, schiet lekker op: elco's, tantalen, MKP's, brugcellen en potmeters vervangen van de "vermogens" printen:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Ehh, Dick Best en Conrad? Dit zijn Vishay's trouwens bij Conrad vandaan.ray5150 schreef:Zo, ik wist niet dat je Axiaal nog nieuw kon krijgen ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Capstan stuurprint ook weer klaar, zie net dat de potmeter nog moet:
Op naar de stuurlogica, veel tantalen.....
Moet trouwens zeggen dat remmenreiniger ideaal werkt om printen schoon te maken!
Op naar de stuurlogica, veel tantalen.....
Moet trouwens zeggen dat remmenreiniger ideaal werkt om printen schoon te maken!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Logic board klaar op potmeter na, vergeten te bestellen.
Verder met de bandwagen:
Verder met de bandwagen:
